handdator

Visa fullständig version : Maximal fettförbränning samt minimal muskel-förlorande


muezzolok
2003-10-18, 15:57
To lose the maximum amount of fat in the shortest possible time whilst losing the minimum amount of muscle, you should aim to complete 20 minutes of medium paced exercise every morning before breakfast. It should be medium paced so that your heart rate stays at fat-burning level. Any lower and you would not be burning anything. Any higher and you will be increasing fitness but burning muscle (which is why long distance runners are all so thin).

står d på en hemsida.....men d verkar som om man tappar mycket muskler av detta och om d nu funkar vad ska man äta efteråt!?

King Grub
2003-10-18, 16:12
På samma sida står det "Leg raises are performed to build the lower abs." :rolleyes:

Tro inte på allt du läser, särskilt inte om det inte finns några referenser till studier eller liknande.

Helt fel är det dock ju inte, men jag tror ju att det är bättre, både vad gäller fettförbränning och att minimera muskelnedbrytning att köra hårt lika länge, och att inte göra det på fastande mage.

Vill du prova är det nog snabba kolhydrater och snabbt protein som gäller efteråt.

muezzolok
2003-10-18, 16:33
d e så att jag försöker få synliga magmuskler, alltså måste jag minska på underhudsfettet.....men jag vill göra det utan att bli för liten som jag oftast blir när jag deffar.......därför ville jag veta hur man tappar fett på ett så effektivt sätt som möjigt samtidigt som man inte blir alldeles för liten i massa.

så jag har tänkt att köra 4 ggr styrketräning/vecka o 2 cardio/vecka......

har hört att att sprinta i 30 sek o jogga 30 sek o sprinta i 30 sek osv...e jäklit bra....

nåra commentz...!?

King Grub
2003-10-18, 16:41
Det låter som ett vettigt upplägg, och 30/30 intervaller är min favoritform av HIIT.

Om du tappar mycket muskler när du deffar är det något i kosten som inte klaffar. Läs vad jag skrivit här så får du några punkter att tänka på:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=15080

Det är inte speciellt svårt att tappa fett i lagom takt, så det inte påverkar muskelmassan i nämnvärd utsträckning, bara man har koll på vad och hur mycket man stoppar i munnen, och när man gör det.

Cilia
2003-10-18, 20:43
men Grub det ÄR svårt att veta vad man ska stoppa i sig och när.

med all säkerhet inte för dig men för flertalet är det svårt att veta och tar lång tid. Jag har läst här i en månad nu och samlar information och kunskap och känner ändå att jag bara är en bit på väg.

Om det var lätt skulle vi inte ha den utveckling som vi har på folkhälsan i landet.

(önskar jag hade den kunskap du har även om jag förstår att du inte har fått den gratis.)

Fors
2003-10-19, 01:08
Anledningen till att folkhälsan ser ut som den gör är att kunskapen är för dålig. Folk vet helt enkelt inte att man kan gå ner i vikt utan att tokbanta. Och de som provar på detta blir ju besvikna över att resultaten inte blir vad de hoppats på.

kharon
2003-10-19, 06:32
Kommer inte riktigt ihåg, men skulle inte keto vara extra skonsamt för muskelmassan?

Cilia
2003-10-19, 08:29
Fors
Det var det jag menade. Dvs hela den kunskap som krävs för att hå ett hälsosamt leverne.

Grahn
2003-10-19, 09:19
Originally posted by kharon
Kommer inte riktigt ihåg, men skulle inte keto vara extra skonsamt för muskelmassan?

Det beror antagligen på det höga proteinintaget.