handdator

Visa fullständig version : Kreatinverkan


BaNaN80
2003-10-18, 14:02
Hur känner ni skillnaden när ni tar kreatin eller inte? Blir ni större, eller starkare (under hur lång period ser ni den skillnaden ungefär-par veckor eller månader?), eller blir ni både och. Jag känner iaf ingen skillnad (i styrka eller volym) på kreatin monohydrat. Kan det bara vara så enkelt att det inte riktigt passar mig. Borde jag testa citrate eller kreatinpyruvat istället. Vad föreslår ni?

sOFFe
2003-10-18, 14:39
Jag lägger på mig cirka 3kg (vätska?) under Kreatinkuren, och blir både större och starkare, dock så verkar det inte göra så att jag blir uthålligare, däremot när jag kör lågreppare (3-7reps) så märker jag rätt stor skillnad i styrka.

Med andra ord så kör jag med tyngre vikter och med färre reps under Kreatinkuren.

1-2 månader brukar jag ta Kreatin.

Jag brukar ta vanligt Monohydrat. (Man är ju snål...annars är ju Kreatinpyruvat det bästa)

Sista gången så körde jag Kreatinet blandat med Dextros och Calsiumpyruvat och märkte att det gav lite mer än bara Kreatin.

Då tog jag blandningen ~30minuter INNAN passet.

Redan efter ~3dagar brukar jag märka att jag blir starkare.

horan
2003-10-21, 12:19
hur mkt vikt e kvar efter cirkus en månad efter kreatinkuren?? allt borta eller behålle rni lite?? tack för mig / horan med stort h:hbang:

Glenner_84
2003-10-22, 15:46
Originally posted by horan
hur mkt vikt e kvar efter cirkus en månad efter kreatinkuren?? allt borta eller behålle rni lite?? tack för mig / horan med stort h:hbang:


Hej Horan!(var tvungen att skriva me det)
kreatinet påverkar folk väldigt olika, medans vissa behåller mycket kanske vissa inte behåller ett skit, jag märker bara resultat den perioden jag tränar, brukar inte behålla mycket.