handdator

Visa fullständig version : Sjuk? Vad göra?!


alex111
2010-07-13, 10:28
Tjabba, nu är det så att jag har haft en mindre förkylning och en rethosta i cirka 4 dagar nu. Jag är så ini*elvete sugen på att gymma men sjukdomen kan ju förvärras har jag hört... Vad kan jag nu göra för att bota detta så mycket som möjligt? Har bara varit hemma under 2 dagar och inte rört på mig alls för att försöka att få hostan att gå över. Men kan jag vara ute på stranden och bada utan att allt förvärras?

Kan man förlora mycket av ungefär en veckas träning? Och vad ska jag äta för att inte förlora mer? Jag vill ju inte proppa i mig med så mkt mat som jag brukar eftersom jag nu inte tränar och då riskerar att lägga på mig lite...

Jag har bara en rethosta och det är inte ofta jag hostar utan det är bara någon gång i timmen typ och då får jag upp slem.



Någon medicin som hjälper? Har hört att bromhexin är bra ?


så jävla tacksam för svar , jag står inte ut mer!! bara en lite rethosta och förkylning som gör att jag inte kan träna...

kjell33
2010-07-13, 10:33
Gå till apoteket.

Matte_
2010-07-13, 10:39
Ät mat och vila. Satsa på ett högt proteinintag för att inte "förlora" musklerna.

alex111
2010-07-13, 11:16
kan man vara på stranden och ta ett dopp i badet då?

Lovisa
2010-07-13, 11:22
Ta det lugnt och försök att hitta på något som distraherar (typ hänga på Kollo *smile*). Att gå och bada är nog inte så smart, inte träning heller. Risken är att det tar längre tid innan du repar dig.

Bromhexin dämpar hostan men tar bara bort symtomen, inte orsaken. Du kommer att hosta mindre, men inte vara friskare för det.

Men några dagar till en vecka utan träning är ingen katastrof. Det lär inte hända ett dugg på styrkefronten på den tiden. Möjligen kan du känna dig svagare när du kommer tillbaka, men du har knappast ha förlorat i muskler på så kort tid. Tvärtom, det kan faktiskt vara bra med ett kortare uppehåll någon gång.