handdator

Visa fullständig version : Resa till london, periodisk fasta och lunch


PRound
2010-07-13, 09:36
Hej hej!

Ska åka iväg till London imorgon och jag behöver tips på vad jag kan ha med i bilen som lunch! har funderat på något ciabatabröd med makrill i tomatsås. Men ge gärna tips! proteinrikt gärna.

När jag väl är i London, ska jag fortsätta med periodisk fasta, eller ska jag äta frukost? (för mest muskelbevarande) Kommer antagligen äta frukosten till lunch annars.

Vad är bäst?

JoeyP
2010-07-13, 09:38
Så länge du ligger på balans och äter ordentligt så lär du ju inte tappa muskler vare sig du kör periodisk fasta eller inte.

PRound
2010-07-13, 09:44
Så länge du ligger på balans och äter ordentligt så lär du ju inte tappa muskler vare sig du kör periodisk fasta eller inte.

Självklart inte. men vad är mest optimalt? det kan ju vara svårt att gå tillbaka igen efter att ha ätit frukost.

JoeyP
2010-07-13, 09:45
Jag var i ayianapa 1vecka, skippade allt med träning och periodisk fasta söp också sönder konstant varje dag. Inge problem att komma tillbaka på banan. Knappt tappat någon styrka heller. Någon rep i ben kanske och en rep i chins. Kan ju tillägga att jag gick upp ca 3-4kg med :D

Mest optimalt är väl helt enkelt att fortsätta som vanligt där nere?

vicarious
2010-07-13, 10:51
Självklart inte. men vad är mest optimalt? det kan ju vara svårt att gå tillbaka igen efter att ha ätit frukost.

Men jisses, tror du verkligen det går att svara på det? Ät som det passar dig bäst och käka mycket protein som vanligt. Knappast så att det kommer göra från eller till om du äter efter PF eller inte.

PRound
2010-07-13, 11:12
okej, okej. jag ska göra det.

men jag behöver fortfarande tips om resmat!

MissC
2010-07-13, 11:28
Makrill i tomatsås låter slabbigt, tycker jag - jag skulle föredra vändstekt ägg, om det är proteinrikt pålägg du vill ha. Mindre risk för lukt i flera veckor, OM matsäcken skulle läcka. Eller gör om ägget till en omelett ed lite trevliga kryddor i, om du vill ha ett mer spännande pålägg.

Ondskapelsen
2010-07-13, 11:29
Det står ingenting om hur länge du är borta?

PRound
2010-07-13, 12:04
Det står ingenting om hur länge du är borta?

Spelar det någon roll? 4 dagar

King Grub
2010-07-13, 13:16
Alltså, det händer inget speciellt om du äter med en annan måltidsfrekvens några dagar. Ditt "periodiska fastande" har inte ställt in ditt kropp på något läge som förstörs om du äter annorlunda.

tossefar
2010-07-13, 13:55
Spelar det någon roll? 4 dagar

Klart det spelar roll. Inte ens full svält skulle spela någon större roll i längden när det bara gäller fyra dagar.

JoeyP
2010-07-13, 13:59
Tonfisk sallad! :D As gott!

joasimo
2010-07-13, 14:03
Tonfisk sallad! :D As gott!

Eller kycklingsallad, slår tonfisk alla dar i veckan! :D

vicarious
2010-07-13, 14:18
Eller kycklingsallad, slår tonfisk alla dar i veckan! :D

Indeed.

Modify
2010-07-13, 14:44
Seriöst. Skippa allt vad pf, måltidsfrekvenser och skit heter och passa på att leva i några dagar istället. Käka fish'n'chips till frukost, lunch och middag om du nu vill det. Spelar absolut ingen roll.

Ondskapelsen
2010-07-13, 14:58
Spelar det någon roll? 4 dagar

Klart det gör.
På 4 dagar hinner inget nämnvärt hända om du avviker från ditt planerade upplägg. Pratar vi 2 månader så kan det ju vara värt att kompensera litegrann iaf :).
Bara o hålla me grub, ta 4 semesterdagar från ditt strikta vardagsliv och njut :).