handdator

Visa fullständig version : Värt att köpa exklusiva schampoon/duschkräm


Potatiskillen
2010-07-12, 22:27
Nu är det slut med gnällandet om tjejer och relationer, jag har på senaste tiden mått väldigt bra skall jag tala om för er. Allt fungerar bara man tar en sak i taget och jag ser framemot hösten då jag skall börja på olika aktiviteter.




Jag vill veta om det är värt att lägga ut 200 kr för en schampo , alltså luktar den mer exotiskt än alla Axe tycker ni? Jag råkar nämligen hitta flera sidor där det fanns lukter som nordisk skog/cederträ/svart vinbär/kardemumma & muskot

mela
2010-07-12, 22:33
Axe? Nordisk skog? Snälla :D

Jag betalar en del för mitt schampoo, kör på Tigi's Bed Headserie. Riktigt bra grejer. Men då har jag hår med självfall och en känslig hårbotten, så jag får betala extra för att hitta något som inte gör håret till svinto eller dödar hårbotten. Sedan luktar alla schampoon godis :D

JoeyP
2010-07-12, 22:40
Äsch, euroshopper, eldorado elle vafan dem heter 9:90 på ica funkar perfa.

Snobbe
2010-07-12, 22:43
Nu är det slut med gnällandet om tjejer och relationer, jag har på senaste tiden mått väldigt bra skall jag tala om för er. Allt fungerar bara man tar en sak i taget och jag ser framemot hösten då jag skall börja på olika aktiviteter.




Jag vill veta om det är värt att lägga ut 200 kr för en schampo , alltså luktar den mer exotiskt än alla Axe tycker ni? Jag råkar nämligen hitta flera sidor där det fanns lukter som nordisk skog/cederträ/svart vinbär/kardemumma & muskot

Ett schampoo för 200kr köper du inte för att det ska lukta gott det köper du för att det ska hjälpa ditt hår på olika sätt tex som mela säger.

Ska du lukta gott så leta efter nå parfym istället dvs ett finare märke än axe(tycker inte dom luktar speciellt gott själv iaf)

Ape3
2010-07-12, 22:46
Alltså, vad som funkar för mig, men är det något speciellt så vill jag ha ett "finare" (dyrare, sen vet man ju inte) schampoo eller duschcreme. Varje dag? Näpp, för dyrt.

Potatiskillen
2010-07-12, 22:48
95 kr fann jag en produkt som hade lukter som "nordiska skoger" och "arktiskt vatten", fast jag vill minnas att palmolive har en produkt som påminner om tex arktiskt vatten.

JoeyP
2010-07-12, 22:51
DIFI har ju gott schampo.

mikaelj
2010-07-12, 22:54
D:fi har ett gelévax som luktar gott av melon, på tal om det. Eventuellt en tjej(?)-lukt dock.
----
Raka håret och tvål?

tomccc
2010-07-12, 23:49
Kan tipsa om feelunique.com, de har bra pris på redken nu när pundet är billigt.

Madame
2010-07-13, 00:08
dyra shampoon man hittar på salonger är drygare, så om man kommer ihåg att inte ta lika mycket ur flaskan som man är van vid med billigare varianter, blir det inte såå värstans mycket dyrare eftersom dyra flaskorna räcker längre :)

Dan_the_man
2010-07-13, 05:42
Har man kort hår känns det som det kvittar, det byts ju ut rätt snabbt ändå.

O_Wao
2010-07-13, 06:26
+1 på Madame, jag kör medelvägen och köper Loreáls hårvårdsserie, har känsligt hår och hårbotten men det funkar med det. Upplever att mitt hår blir väldigt risigt av billigare schampon än så. Är man korthårig är det troligtvis inte ett lika stort problem. Tvål är typ det som är billigt, jag har Lux just nu och har haft det i olika upplag ett tag, gillar den blå och den vita.

mikaelj
2010-07-13, 06:27
Blir inte hårbotten bäst av att använda typ Lactacyd och/eller tvätta väldigt sällan? Just väldigt lågt pH (= tvål) borde irritera huden ordentligt genom att torka ut den. Vilket i sin tur sätter igång talgproduktionen.

Tabbe
2010-07-13, 06:52
axe :laugh:

Kör på head and shoulders och den där oliv tvålen apoteket har.

Madame
2010-07-13, 07:50
Blir inte hårbotten bäst av att använda typ Lactacyd och/eller tvätta väldigt sällan? Just väldigt lågt pH (= tvål) borde irritera huden ordentligt genom att torka ut den. Vilket i sin tur sätter igång talgproduktionen.

Nej. Grejen med Lactacyd & liknande är just att de har extra lågt ph. Önskvärt vid tex intimhygien.

mikaelj
2010-07-13, 09:11
Nej. Grejen med Lactacyd & liknande är just att de har extra lågt ph. Önskvärt vid tex intimhygien.

D'oh. Bra fångat. Jag menade naturligtvis att man inte skall använda något med högt pH som t ex tvål (~12-14), utan hellre något närmare/under kroppens egna pH-värde.

hahavaffan
2010-07-13, 09:14
Kan tipsa om feelunique.com, de har bra pris på redken nu när pundet är billigt.Fett plus ett där. Gratis frakt också, och hyfsat snabb sådan dessutom.

Redken gör bra schampo och balsam, men just nu använder jag Label.M, för att jag hittade 1 liter schampo och 1 liter balsam för 250kr. De luktar extremt gott, och jag har sjukt känslig hårbotten och den har inte kliat sen tredje tvätten typ.

Fransisco
2010-07-13, 11:53
Jag vill också tipsa om Redken - enligt mig det varumärke hos L'Oréal som är bäst för män.

L'Oréal är uppdelat i tre sk. divisoner:

- CPD (Consumer Products: här hittar man typ Elvital, Loreal Paris osv., dvs billiga konsumentprodukter)

- LPD (Luxury Products: här hittar man varumärken som Redken, som är dyra och riktigt bra)

- PPD (Professional Products: här hittar man för närvarande två varumärken, Shu Uemura och Kérastase, som endast får säljas av rådgivande frisörer och liknande)

Kérastase har för övrigt nyligen lanserat en hårvårdsserie för män!

snej
2010-07-13, 15:57
Kan tipsa om feelunique.com, de har bra pris på redken nu när pundet är billigt.

+1 brukar köpa en ansiktslotion där som är hundringen billigare inkl. frakt än i Sverige.