handdator

Visa fullständig version : Nya satsningar


pia
2010-07-12, 08:10
Då var det dags för en ny journal med nya mål. Lite bakgrund om mig.

Har tränat sedan jag var 14 år och är i dag 33 år så det blir några år. Har jobbat med träning i 10 års tid och jobbar nu på Fitness Club i Sundbyberg där jag även tränar.

Tävlade för första gången i BF i december men dömdes ut eftersom jag blev lite för hård vilket jag var medveten om. Jag är ändå nöjd eftersom jag inte visste att jag kunde komma i den formen och det var mest en test för mig själv för att se hur en tävling gick till och med diet och tömning och allt så det gjorde mig en erfarenhet rikare.

Drog när jag gick på diet sönder axeln. Supraspinatus började gå av men nu börjar det läka ihop och jag kan köra på ganska okej ändå men jag undviker att köra tungt i vissa övningar. Har semester om en vecka så efter det tänkte jag påbörja en ny uppbyggnadsperiod. Vill ha mer axlar och ben för att så en bra symmetri så det kommer jag jobba på.

Eventuellt blir det tävling under nästa år. Funderat på finland grand prix eller åka över till USA och tävla i amatör men jag vet inte hur svårt det är att tävla någon annanstans. Finland bör inte vara problem med men USA. Ska kolla lite på det.

Om jag ska tävla så blir det till att förbättra poseringen avsevärt samt lära sig att gå i högklackat. Det kommer vara stort fokus på det. Träningsmässigt så är det ben,rumpa och axlar som måste förbättras.

pia
2010-07-12, 08:20
Har börjat ganska nyligen med ett träningsupplägg som jag trivs väldigt bra med och kommer fortsätta köra under uppbyggnad. Jag kör i princip halvkroppsprogram men inte riktigt eftersom jag bara tränar bröst och biceps 2gånger av 6 pass. Jag har 6 olika träningspass som jag rullar. Jag har inget speciellt antal pass jag måste köra i veckan utan det blir som det blir. Känner jag mig sliten vilar jag.

Jag kör Rygg axlar och triceps ihop och Ben bröst och biceps ihop. Magen kör jag inte så mycket förutom på mina pass jag har. Kör spin styrka och pilates nu under sommaren för att under hösten även ha ett cirkelpass så det blir en del mage ändå.

Har kört lite tyngre träning sista tiden. Bänkpressen är jag lite försiktig med för axeln men jag älskar den så kör den någon gång ibland. Sista passet körde jag 10 rep på 70 kg så det var jag grymt nöjd med. Knäböjen går också bättre. Körde 10 rep på 90 kg. Har börjat köra raka marklyft igen efter långt uppehåll och där körde jag sist 8 rep på 100 kg. Jag är nöjd med styrkan för att ändå vara i okej form just nu. Sista veckan har jag dock gått upp lite i vikt då jag sover dåligt och är hungrigare men det gör inte så mycket eftersom jag ändå ska börja bygga snart. Ska väga mig någon morgon och se var jag hamnar. Har legat runt 62 kg nu men jag gissar på att jag är uppe i minst 63 kg nu.

camilla
2010-07-12, 09:48
Kul att du är tillbaka! Jag tycker fortfarande att du ska tävla BB. :)

pia
2010-07-12, 11:44
Kul att du är tillbaka! Jag tycker fortfarande att du ska tävla BB. :)

Tack! Jag är för liten för att kunna tävla någon annanstans än i Sverige så därför blir det inte det utan BF istället även om jag inte är så mycket för sminket och dräkterna men nu har jag oanvända dräkter hemma så jag tänkte jag kanske skulle få användning för dem. Sedan behöver jag inte dieta så mycket heller eftersom min kropp är van att hålla en bra form men ska jag tävla byggningen behöver jag bli hårdare och får kämpa lite mer så det är även bekvämt att slippa påverka övriga livet så mycket utan att bara kunna träna på och äta okej

pia
2010-07-12, 18:44
Har kommit hem efter ett pass med bröst ben och biceps. Struntade i vaderna och tar dem imorgon istället när jag egentligen har vila. Känner att jag vill vara pigg för vaderna behöver piskas rejält.

Kände mig pigg idag. Hade ett spinningpass på lunchen och gick sedan hem och åt och vilade lite för att sedan tillbaka och köra.

Började med raka marklyft på 100 kg 4 set varav första blev 10 rep och de andra 3, 8 rep.
Hacklift 3 set framåt och 3 set åt andra hållet. Kör precors hacklift som man kan köra åt båda hållen. Blev 8 rep på 160 kg framåt och 200 kg åt andra hållet 8 rep

Sedan blev det lite bröst. Bänkpress 3 set 70 kg 10 rep och pec deck 12 plattor 8 rep 3 set

Efter det körde jag biceps enarm koncentrationscurl med 17,5 kg 3 set 8 rep.

Ett bra pass. Har nu duschat men är lika svettig igen. Värmen börjar bli jobbig.

camilla
2010-07-12, 21:12
Ahh, då förstår jag hur du tänker!

pia
2010-07-13, 22:47
Skulle egentligen vila idag från egen träning förutom vader men jag kände mig pigg så jag körde lite rygg också så slipper jag ryggen imorgon. Jag ändrar ofta om lite i träningen efter hur jag känner mig. Tränar om jag är pigg och vilar om jag är trött och inte känner för att träna. Jag har svårt att följa ett exakt schema. Kunde inte sova inatt eftersom det var så jävla varmt. Jag börjar hata värmen och vill ha kyla nu. Måste ha en airconditioner men de är nog slutsålda överallt. De lär ha ett bra försäljningsår i år. Måste kolla upp det snart innan jag blir knäpp.

Begav mig ut och sprang för en gångs skull i morse för jag inte kunde sova. Klockan 6 och det var redan för varmt. Ska egentligen inte köra kondition för jag kommer i sämre form av det faktiskt. Blir tom i kroppen och svagare i gymmet och ser mer slät ut. Jag är inte så förtjust i det så det är bara bra men för hälsan kan det ju vara bra ändå.

Vägde mig imorse och jag vägde fortfarande 62 kg så jag hade inte gått upp i vikt som jag trodde. Skulle egentligen vilja väga 65 kg i den formen jag är nu så 3 kg muskler till hade suttit fint och det mesta på benen tack och lite axlar.

Körde först mina pass vilket är styrka och pilates efter varandra sedan stängde jag gymmet och tränade själv efter det. Vill inte träna innan jag kör klasser för jag vill vara pigg till det.

Ryggen gick mycket bra att köra men jag är lite rädd för att gå sönder för jag har en förmåga att bli väldigt stark men kroppen klarar inte styrkan och jag går sönder tillslut. Har alltid varit väldigt stark i förhållande till massa. Jag vill ha mer massa nu inte styrka men tyvärr vill inte kroppen riktigt. Har bra kontakt får extrem träningsvärk jämt men ändå växer inte kroppen utan jag blir mest bara starkare.

Jag startade idag med chins och det blev 15 rep, 12 rep och 10 rep. Fick grym kontakt. Har inte kunnat köra chins på länge pågrund av axeln så det är skönt att börja igen eftersom jag tycker det är en suverän övning även om den är jobbig.

Sedan blev det 3 set smala latsdrag med viktplatta 12. Eftersom jag inte kommer ner med den vikten så borde det vara över 62 kg i alla fall. Blev 8 rep på den vikten.

Avslutade ryggen med 3 set rodd med viktplatta 15. På både rodd och latsdrag så är max 20 plattor men jag vet inte vikten. Det var tungt och inte världens striktaste men fick bra kontakt ändå och det blev 7 rep.

Sedan körde jag mina dåliga vader 3 övningar med 4 set på varje övning. Jag kör vaderna i en halvsittande maskin, i en benpressmaskin samt en sittande vadpress.

Just nu är jag i en period då jag känner mig stark men det har att göra med att sommaren har jag alltid mindre jobb vilket innebär mer vila och då kan jag lägga mycket energi på träningen. På hösten är det mycket jobb igen och då kommer jag förmodligen bli mer sliten igen.

pia
2010-07-14, 09:21
Eftersom jag är kräsen när det gäller mat så ser maten i princip ut likadan varje dag. Ibland lagar jag kyckling som idag ska jag äta kyckling med Go Greens frädiga salsasås mexicana för den är faktiskt god. Äter det med rivna morötter och vitkål med pumpafrön och lite grönsaker varav jag just nu har fått dille på rättika som jag använder i salladen jämt.

Jag äter mest i princip bara sallader men jag äter mängder så jag kommer upp i mycket kalorier på bara sallad och en massor av protein. Äter jag kyckling blir det ca 250 g kyckling. proteinet och sallad äter jag för att jag tycker det är gott så det har inget med att jag tror att jag måste ha i mig så mycket protein. Hur många gånger jag äter per dag beror på hur hungrig jag är. Har inget matschema utan äter när jag vill.

2-3 gånger per dag oftast 2 äter jag morötter och vitkål med pumpafrön och grönsaker med protein till och de andra gångerna äter jag salladskål med grönsaker och ett stort äpple till, nötter och protein.

Som proteinkälla har jag makrill på burk och kesella, ägg skinka och kesella, mozarella och kesella. Det är det jag har till och ibland äter jag kyckling men just nu blir det inte så mycket för jag tycker det andra är godare. Jag äter kött men det är också väldigt sällan men går jag ut och äter jag jag gärna en stor biff och när jag grillar brukar jag grilla kött men det händer inte heller så ofta precis.

Vid träning äter jag riskakor också för lite snabba kolhydrater. Så ser min kost ut jämt men jag gillar den. Min mage är också kass så därför måste jag vara försiktig med viss mat som jag faktiskt tycker om. Åt köttfärs ett tag men magen klarade inte det så nu har jag slutat med det. För mycket fett och rött kött verkar magen inte tåla så bra.

Ibland tar jag mellanmål om jag ska träna strax och inte kan äta mat och då brukar jag ta bär med kesella och jag har alltid proviva i kesellan för magen samt psylliumfrön. Bruakar äta 2 morötter till också om jag behöver.

pia
2010-07-14, 21:08
Då var jag klar med dagens pass som var axlar triceps och biceps.
Jag börjar alltid med utåtrotion 3 set eftersom det behövs för min trasiga axel. Körde sedan i en maskin cable baksida axel sittande på 15 kg första setet 15 rep och sedan 2 set 12 rep. Sedan blev det hantlar baksida axel stående med 15 kg 12 rep 3 set.

Hantellyft 15 kg 4 set 12 rep.
Axelpress maskin 8 plattor 12 rep första setet sedan 10 rep 2 set och sista setet 9 rep
Triceps bakom huvudet i en cable liggande på ca 45 graders lutning på bänken 13 plattor 12 rep, 10 rep, 9 rep, 8 rep
Bicepscurl med hantlar 17,5 kg båda armarna samtidigt. Första setet 10 rep och de andra 2 seten 8 rep.
Avslöt med lite rehab för tennisarmbågar 3 set negativ träning.

Lite trött men annars ett bra pass. Nu ska jag hem och sova för jag jobbar en lång dag i morgon.

Pinglan
2010-07-14, 22:20
Vad stark du är! Är du säker på att du inte ska tävla i SL istället ;) :thumbup:

pia
2010-07-15, 10:10
Vad stark du är! Är du säker på att du inte ska tävla i SL istället ;) :thumbup:

Tack! Var inne på det ett tag men problemet är att jag oftast skadar mig när jag börjar köra väldigt tungt, verkar inte som min kropp riktigt klarar de vikterna som jag egentligen orkar. Efter varje tyngre period uppstår någon skada.

pia
2010-07-16, 07:36
Gårdagens pass var jobbigt att köra. Var grymt trött så jag ville bara hem och sedan är det det tråkigaste jag vet att köra så det påverkar så klart också. En del muskelgrupper kan jag köra utan problem men andra kan ta emot rejält och är mer ett ont måste.

Utfall på upphöjning i smith. Smith + 40 kg 8 rep 3 set.
Bakåtsprark i cable 8 plattor 12 rep 3 set
Utsida lår(rumpa) i maskin maxvikt 15 rep 3 set
Vader 3 övningar 4 set per övning

Att inte sova börjar ta ut sin rätt nu. Börjar bli rejält trött och sliten men som tur är har jag semester nästa vecka och det ska också bli lite svalare så då kanske det går att sova bättre igen.

Idag har jag ett styrkepass på lunchen sedan går jag hem och vilar en stund för att gå tillbaka ikväll och träna rygg axlar triceps.

pia
2010-07-16, 08:49
Tycker det är så irriterande med folk som har fel fokus med träning, tävling och den livsstilen. För det är en livsstil och då lever man den. Visst kan man slappna av och äta lite skräp ibland och inte träna järnet men det är många som egetligen tycker att det är roligare att festa och äta skräp och tränar för att de ska visa upp sig inte för att de tycker om att träna. Dessa personer är också periodare och brukar trycka i sig en del annat också för att kompensera för ett dåligt leverne.

Visst är resultat roligt och till viss del så handlar min träning också om utseende men inte bara utan jag gillar att träna och jag tycker om att leva en livsstil utan festande och till största delen äta bra mat. Jag har svårt för folk som bara gillar att visa upp sig och sedan är det viktigt att vara i den rätta kretsen och känna rätt folk. Dessa människor är falska egocentriska och är egentligen väldigt små människor som måste hävda sig.

Att tävla är ju inte bra för kroppen egentligen för man pressar den till gränser som inte är normala men då kan man väl göra det bästa av det i alla fall och inte sabba den på flera plan genom att leva dåligt i övrigt. Nu menar jag inte att man måste vara helnykteriskt och leva ett strikt liv men i största allmänhet leva okej ändå men någon utsvängning ibland. Trivs man inte med att leva så kanske man har valt fel väg. Nu lever jag väldigt extremt men det trivs jag med och det kommer jag fortsätta med.

Alla får leva som de vill men jag kan inte låta bli att irritera mig på sådana människor ändå fast jag inte borde.

pia
2010-07-16, 19:32
Då var dagens träningspass över. Började med lite utåtrotation för axlarna 3 set.
Stångrodd 80 kg 10 rep 3 set
Enarmslats 65 kg 8 rep 3 set i en delad maskin med 2 handtag men liknar vanliga latsdragen
Hög rodd i en delad maskin med handtag likt vanlig rodd men du kan köra 2 separata handtag. Korsar handtagen och kör hög rodd 5 plattor på varje sida 12 rep 2 set sedan 10 rep på sista setet
Baksida axel i pec deck 9 plattor 10 rep 4 set
Hantellyft 15 kg 12 rep 4 set varav sista 10 rep
Lutande på bänk enarm 9 kg 12 rep 2 set 10 rep 2 set
Tricepspress över huvudet liggandes på bänk med hantlar 20 kg hantlar en i varje hand 10 rep, 8 rep 2 set och sista setet 7 rep

Sedan körde jag lite extra superset i axelpress maskinen och dipsmaskinen för jag väntade på att pojkvännen skulle träna klart

Ett bra pass, trots fredag och jag är lite trött. Imorgon är det knäböj vilket jag inte ser fram emot för jag känner av utfallen som jag körde igår men det brukar funka ändå fast jag känner av benen för det gör jag i princip jämt så jag är van.

pia
2010-07-18, 10:41
Då var frukosten avklarad. En burk makrill med 250 g kesella sweetchili sås och citronpeppar och till det rivna morötter och vitkål med pumpafrön tomat, paprika och rättika. Det var gott!

Igår var det trögt att gå till gymmet. Jag blir ännu tröttare när jag är ledig och inte gör så mycket men samtidigt rastlös.

Har ändrat lite i schemat och lagt biceps vid rygg axlar tricpes för benen är mycket tyngre att köra och tar lite längre tid så därför är det bättre att bara köra bröst och ben eller enbart ben. Jag kör inte så mycket bröst och det är inget jag prioriterar.

Får se om jag ändrar om lite sedan för detta är ett ganska tungt schema för benen framför allt och jag får se om jag orkar köra det i höst när allt drar igång igen och jag inte kan vila lika mycket. Jag ville ge detta en chans för jag har testat det mesta för att få benen att växa men de har svårt att svara och sedan kan jag inte köra benen för hårt i ett träningspass för då kan inte jag gå på en vecka. Får sådan extrem träningsvärk i benen och jag var så less på det vilket gjorde att jag la om. Jag känner ändå benen rejält efter varje pass fast jag bara kör så lite nu vid varje pass.

Igår började jag med bröstet. Körde cable underifrån 5 plattor 12 rep 3 set
Sedan körde jag i en liknande cable fast man kan sitta i den så jag kallar det cablemaskin. Den liknar pec deck fast du har lösa handtag. Körde 35 kg på varje sida 10 rep 1 set och sedan 8 rep 2 set.

Sedan blev det knäböj. Börjar värma på 60 kg för att sedan köra 90 kg 9 rep, 8 rep, 8 rep. Kör så djupt som jag kan och känner att jag har bra kontroll. Vad jag har hört så har jag bra djup på knäböjen. Svårt att se själv men det känns okej.

Efter det blev det benspark ett ben i taget och så kör jag 3 set på vänsterbenet och 4 på högerbenet eftersom högern är sämre utvecklad. Har inte samma delningar i det benet. Kör 7 plattor och då blir det 8 rep.

Baksida lår liggande 63,5 kg 10 rep 4 set

Vader 3 övningar 4 set. Vaderna vägrar också växa eller de växer om man ser från när jag började träna för då hade jag bara ett ben och ingen muskel men de växer inte i samma takt så resterande muskler. Hela benen är långsamma på att växa till sig men vaderna och rumpan är nog värst ändå. Får jag lite ben och rumpa på uppbyggnad så försvinner de snabbt på dieten. Den enda fördelen är att jag alltid har synliga benmuskler och delningar och har inga problem att bli hård på benen som andra tjejer oftast har. Nackdelen är om jag ska tävla i fitness så blir benen i princip för hårda om jag ska bli hård på överkroppen

pia
2010-07-18, 17:58
Har precis tränat så måtten kanske är lite trevligare än vad de är om jag inte tränat. Jag tänkte jämföra med måtten för ett år sedan då jag påbörjade en uppbyggnad. Precis som jag misstänkt så är det överkroppen som svarat som vanligt och underkroppen har inte ökat mycket och vaderna ingenting. Som jag kämpar med dessa vader och ben och ändå vägrar de växa.

Ligger ungefär på samma vikt som förra året.
Min mått var biceps 33 cm och nu 35,5 cm och de har jag verkligen tagit det lugnt med för att de växer utan att jag behöver göra något.
Bröst 92 cm och nu 97,5 cm vilket är trevligt för det är förmodligen ryggen som växt vilket jag gillar.
Midja 69 cm och nu 73 cm vilket jag inte alls gillar för jag har en för bred midja
Stuss 88 cm och nu 90 cm vilket är trist för jag vill ha större rumpa och den har växt ynka 2 cm
Ben har gått från 51 cm till 54 cm så lite större i alla fall och vaderna är tyvärr fortfarande ynka 33 cm

pia
2010-07-18, 18:06
Har precis tränat lite rygg axlar triceps och biceps.

Värmde upp med utåtrotation 3 set
Latsdrag 13 plattor 9 rep, 8 rep, 8 rep
Rodd i cablemaskiner(Jag kallar våra gym 80 maskiner för cablemaskiner eftersom det är som en cable men med sittdynor) 60 kg 9,8,8 rep
Enarmrodd i en rodd med separata handtag 8 plattor 8,8,8 rep
Baksida axel i pecdeck 9 plattor 12,10 10 rep
Baksida axel hantlar 15 kg 12,10,10
Hantellyft 15 kg 12,10,10
Enarm axel i cablemaskiner 20 kg 3 set bakom ryggen och 3 set framför 8 rep i alla set
Triceps push down i cable 12 plattor 15 rep 13 plattor 10 rep i 3 set så 4 set sammanlagt
Biceps enarm hantel sittande bänk 17,5 kg 10 rep 3 set
Rehab underarm för tennisarmbåge 3 set

Ett bra pass för jag fick bra kontakt och kunde köra på bra. Jag kör okej strikt men inte superstrikt. Huvudsaken för mig är att jag får kontakt med rätt muskel för känner jag inte att det tar rätt så minskar jag vikten.

Marija
2010-07-20, 15:10
Nice to see Your new jurnal

New pics?

pia
2010-07-20, 17:52
Nice to see Your new jurnal

New pics?

Det kommer så småningom. Har varit lite lat nu med att ta bilder

pia
2010-07-20, 18:01
Vilade igår för jag sov inget så det kändes meningslöst att gå ner och köra. I natt sov jag okej så idag blev det lite bröst och ben.

Bänkpress 70 kg 10,10,10 och avslutade att testa 80 kg för kul men jag vet att jag måste vara försiktig med axeln men kan inte låta bli. Det blev 6 rep så jag är nöjd
Pec deck 12 plattor 10,10,10

Vader 3 övningar 4 set varav en sittande vadövning. Kör samma i princip varje gång för det finns inte så mycket vader att välja på.

Raka marklyft 100 kg 8,8,8,8
Hackliften var upptagen så det blev knäböj istället 90 kg, 8,8,8
Hacklift 160 kg 8,7,7 Är van att köra den först så det var riktigt tungt idag.

Ett okej pass men jag blir alltid lite yr vid benträningen och illamående. De tråkiga är att jag kör hårt och tungt får extrem träningsvärk men de vill ändå inte växa. Jag har testat olika upplägg på benen. Många pass, få pass, tyngre, lättare fler rep men inget verkar bita på dem så nu kör jag som jag trivs bäst med eller om jag fick hade jag såklart gärna skippat benen för de är tråkiga att köra. Överkroppen förutom magen är rolig att köra.

pia
2010-07-21, 20:02
Idag blev det träning vid lunchen för jag skulle åka och shoppa lite senare. Passet gick inte så bra. Hade ett tungt pass igår vilket kändes idag så jag var trött i kroppen. Ska nog lägga om och dela upp kroppen lite mer ändå för jag blir lite väl sliten av det här programmet.

utåtrotation 3 set
Chins 15,12,10 men det var riktigt tungt idag
Smala latsdrag med v-handtag 12 plattor 8,8,8
Rodd 15 plattor 8,7,7 Riktigt jävla tungt var nära att sänka faktiskt
Baksida axel i en cablemaskin 15 kg 12.12.12
Baksida axel hantlar 15 kg 12,10,10
Hantellyft 15 kg 132,10,10,10
hantellyft sittande på bänk 10 kg 10,10,10
Axelpress maskin 8 plattor 12,10,8
Tricepspress bakom huvudet cable liggande på bänk 45 grader 13 plattor 12,10,9,8
Bicepscurl hantlar båda samtidigt 17,5 kg 8,8,7

Inte så bra pass idag för även om jag körde de vikter jag brukar var det tungt och kändes jobbigt men jag vill inte heller sänka vikten,

Jag kommer inte sträva efter att öka vikterna utan att köra fler reps ännu striktare fast med samma vikter för jag vill inte skada mig igen men det säger jag nu sedan ökar jag förmodligen ändå

pia
2010-07-22, 14:28
Idag träffade jag Marita för att kolla mina dräkter. Hon ska rätta till dem lite så de sitter bättre.

Tränade lite bröst och ben idag.

Började med cable underifrån för övre bröst i tyngre cabeln 5 plattor 12,12,12
Cablemaskin som pecdeck 35 kg 10,10,10
Utfall i smith på upphöjning 40 kg extra utöver smith 8 rep 3 set
bakåtspark i cable 8 plattor 12 rep 3 set
gynekologmaskinerna utåt för rumpa maxvikt 15 rep 3 set
ett ben i taget i sittande legcurl 27,5 kg 10 rep 4 set
vader 3 övningar 4 set per övning

pia
2010-07-27, 20:07
Eftersom jag är på Gotland nu så blir det träning men på lite olika gym. Svårt att veta vikter men huvudsaken är att jag tränar ändå och det funkar men inte efter vanliga schemat. Har lagt upp nytt schema med start nästa vecka då jag delar kroppen på 3 pass istället men med 6 olika pass.

I söndags blev det träning på mitt gamla gym Gym 1 i Visby och sedan åkte vi ut till Lärbro så nu har det blivit träning måndag och tisdag i Lärbro på Helheten. Imorgon blir det Gym 1 igen, torsdag Lärbro och fredag form fitness i Visby så det är inte lätt att lägga upp träningen utan jag kör bara på lite.

Nu börjar jag gå upp i vikt känner jag. Semester blir inte min vanliga mat och jag gör inte många knop heller utan latar mig bara äter en massa men jag tränar i alla fall. Får se vad vågen visar när jag kommer hem men jag har garanterat gått upp nu.

pia
2010-08-05, 10:28
Har varit lite dålig på att uppdatera eftersom mycket hänt just nu så jag vet inte hur mycket jag kommer ha tid att föra dagbok. Vi får se. Har eventuellt nytt jobb på gång och då får jag prioritera om lite. Min egen träning får ligga lite på efterkälke.

Träningen har ändå gått okej under tiden nu. Tog lite kompletterande bilder för att kunna göra schema till kunder men det är inte min egen träning så det är inga vikter på precis men man kan se ungefär hur min form är nu. Jag är varken fet eller deffad utan lite uppåt har jag gått. Var nere på 62 kg och nu är jag uppe på 65 kg. Känns i chinsen som börjar bli tyngre. 3 kg skillnad gör en del faktiskt.

pia
2010-08-05, 10:32
Några till

Ungrim
2010-08-05, 10:35
Semester blir inte min vanliga mat och jag gör inte många knop heller utan latar mig bara äter en massa men jag tränar i alla fall.

Det låter ju precis så som en härlig semester ska vara

pia
2010-08-05, 11:25
Det låter ju precis så som en härlig semester ska vara

Hlet rätt. Man måste ju återhämta sig!

pia
2010-08-05, 11:27
tog dessa idag!

pia
2010-08-05, 14:20
Då var jag klar med dagens pass som blev bröst och axlar. Kände mig ganska stark idag faktiskt så det var kul.

Uppvärmning utåtrotation 3 set
Började med bänkpress på 70 kg 10 rep 3set
Pec deck 12 plattor 10,10,9
Baksida axel i omvänd pedc deck 9 plattor 15,12,10
Baksida hantlar 15 kg 12,12,12
Hantellyft 15 kg 10,10,10
Enarm hantel på lutande bänk 9 kg 12,10,10
Press i smith bakom nacken utan ryggstöd. Har inte kört denna på länge så jag var lite försiktig med vikterna i början men jobbade mig uppåt så jag avslöt med smith+30 kg 6 rep
Enarm lyft bakom cable 20 kg 10,10,10

pia
2010-08-07, 08:38
Benpasset i onsdags gick okej. Körde böj på 90 kg utfall benpspark liggande och sittande baksida. Det var itne bästa passet men duger. I torsdags blev det bröst axlar igen för jag var tvungen att byta plats på fredagspasset och torsdagspasset. Gick också helt okej. Axlarna var lite sega men det gick ändå okej.

Igår var det rygg men jag hade fortfarande träningsvärk så jag körde bara lätt träning. Sänkte vikterna ett hack mot vad jag brukar och låg på 10-12 rep ungefär.

Ställde mig på vågen i morse och jag trodde jag vägde mer men den stod på 64,3 kg.
Nu har jag en kund på gymmet och sedan blir det lite armar och några extra sätt utsida axlar och kanske lite vader. Får se vad jag känner för.

pia
2010-08-09, 07:37
lördagspasset med armar och lite utsida axlar körde jag också lätt. På axlarna körde jag högrep som omväxling. Armarna körde jag inte heller speciellt tungt utan la mig runt 10-12 rep.

Igår var det benträning och det känns idag.

Raka marklyft 100 kg 8,8,8
Sittande baksida ett ben i taget 27,5 kg 10,10,9
bakåtspark i cable 8 plattor 12,12,12
Hacklift 160 kg 8,8,8 det var riktigt tungt när jag inte startade med den övningen
Hacklift omvänd 200 kg likadant här var jävligt tungt men vägrade sänka ändå 8 rep 3 set
Vader 3 övningar 4 set

Börjar kännas att man jobbar mer igen så träningen kommer förmodligen gå lite sämre snart eftersom jag kommer bli mer sliten. Ska försöka behålla så mycket vikt jag orkar i övningarna och äta lite mera.

Ikväll blir det rygg och armar på gumse gym.

pia
2010-08-09, 20:12
Då var rygg och armpasset på gumsegym avklarat. Han har bra grejer för att köra rygg. Kör mellan 60-70 kg på latsdrag och rodd. På enarm i en ryggmaskin la jag på 35 kg på varje sida. Den är med fria vikter så typ en hammermaskin framåtlutad rodd. Grymt skön maskin.

Blev dipsmaskin som också är fri med 70 kg vilket gjorde att jag hade ett helvete att komma ner eftersom jag väger mindre. Kunde plockat av och kört fler reps för nu körde jag 8 men jag kände för att köra lite tyngre på den. Körde push downs för triceps också och pumpade ur med lätta vikter med rep över huvud.

Biceps blev bicepscurl med bägge armarna samtidigt 17,5 kg 8 rep men de 2 sista repen blev kanske lite väl mycket kropp med.

pia
2010-08-12, 10:27
I tisdags körde jag bröst axlar och lite baksida lår. Det gick okej för att ha sovit dåligt, haft 2 klasser och varit iväg hela dagen. Körde sen träning vid 21 Blev inga rekord precis men jag tog mig igenom med de vikterna jag brukar ha så det duger.

Igår blev det också sen träning vid 21 när jag stängt gymmet. Skönt att slippa folk och kunna köra helt själv. Blev benen förutom baksidan som jag körde på tisdagen istället. Trodde jag skulle börja tappa i böjen snart men det har jag inte gjort så det var kul. Körde 90 kg med bra djup 10 rep på första setet sedan 8 rep på de 2 andra. Ufallen var lite trögare men jag körde de vikt och reps jag brukar men det var lite trögt. Bensparken gick också som den brukar med 7 plattor på ett ben i taget.

Vaderna har jag ändrat lite för att se om något kan hända med dessa så jag testar att i sista övningen som är sittande vadpress så kör jag superset med stående vadpress där jag hoppar för att få en större kraft på nervägen. Har ganska lätta vikter bara 7 plattor på men ska nog öka lite nästa pass ändå för det blev lite många rep på det.

pia
2010-08-16, 08:06
Haft väldigt mycket förra veckan så jag har inte hunnit skriva något men träning har varit okej. Körde t om 12 rep på 70 kg i bänkpress. Har tränat lite alla dagar. Delade upp benen på lördag och söndag istället för att vila en dag. Jag gillar mer att köra så korta pass som möjligt och ofta. Har känt mig ganska stark förra veckan. Även ryggträningen gick bra men jag har däremot sovit dåligt så jag väntar på att jag ska bli extremt trött. Än så länge är jag uppe i varv. Idag har jag lunch spin. Ska även träna rygg och armar idag.

pia
2010-08-17, 11:20
Rygg och armar blev det igår. Det blev bra pass. Kände mig stark .Blev chins, smala lats, rodd och hög rodd. Körde en övning extra i cable rodd lite uppifrån.

Blev de vikter jag brukar köra på och runt 8-10 rep. Chinsen började jag med 14,10,10. Om jag stannar vid 12 brukar jag orka fler rep de andra seten men kör jag 14-15 st så brukar jag tappa en del de andra seten. Hade jag vilat längre hade jag nog orkat men jag tycker inte om att vila länge för jag blír uttråkad och passen tar lång tid. Triceps gick bra det också. Körde 2 lite tyngre övningar och matade sedan ut med lättare vikter 3 set med rep. Biceps körde jag enarmscurl med 17,5 kg. Lite rehab underarmar och sedan var jag klar.

Ikväll har jag styrkeklass och pilates och sedan blir det lite bröst och axlar efter stängning.

pia
2010-08-20, 08:33
Bröst och axlar gick okej men var lite trött. Körde på mina vanliga vikter. I onsdags körde jag ben vilket gick okej. Började med knäböj på 90 kg 8 rep och sedan utfall i smith på upphöjning smith och 40 kg på 8 rep sedan benspark 7 plattor i enbensspark 8 rep och sedan lite gynmaskin för utsida rumpa men det är lite lätta vikter på så jag kör alltid max och mellan 15-20 rep. Baksida blev liggande och sittande bencurl. Liggande på 59 kg och sittande ett ben i taget på 27,5 kg Bägger övningarna mellan 8-10 rep.
Vader blev mina vanliga 3 maskiner + hoppen i stående vadpress. 4 set vardera.

Igår var det rygg armar och då började jag med T-bar med 50 kg på 10 rep sedan vanliga latsdrag 13 plattor 8 rep enarmsrodd i cablemaskin där jag även kör hög rodd 8 plattor 8 rep. Alla övningar kör jag 3 riktiga set i. När jag startar brukar jag köra 2 uppvärmningsset. Vader kör jag dock 4 set.
Sedan körde jag enarmslats i cablemaskinerna 65 kg 8,7,8 Sedan blev det lite triceps liggande hantlar över huvud 17,5 kg 12,10,10, Pushdown sittande i cablemaskin med handtag 25 kg 10 rep sedan avslöt med lite dipsmaskin 15 plattor 12 rep. Bicpescurl hantlar båda armarna samtidigt 17,5 kg 10,8,8. Avslöt med rehab för tennisarmbågarna. Var ett bra pass och idag känner jag av hela kroppen. Både ben och rygg är trötta.

pia
2010-08-20, 19:34
Bröst och axlar idag gick inte så bra. Kände mig trött så allt var tungt men som vanligt vägrar jag sänka vikterna så jag körde på men tungt var det. Bänkpressen körde jag envist på 70 kg och eftersom jag orkade 12 rep så kämpade jag upp dessa 12 idag också men sedan droppade det till 10 och sista setet 8. Körde på 12 plattor i pec deck och det var också tungt. Första 10 rep men sedan sänkte jag repen på de andra 2 seten också.

Var trött i axlarna. Jag körde ett styrkepass på lunchen så jag var lite trött redan från början men jag envisades med att köra på med samma vikter. Baksida axel funkar alltid bättre en mitten delen. Hantellyften kändes tunga idag och det blev 3 övningar och 3 set på mellandelen och 2 övningar 3 set på baksida axel.

Nu har jag bara ben och eventuellt lite extra hantellyft och press för axlar på söndag om jag orkar. Ska försöka dela benen på lördag och söndag men får se om jag orkar pallra mig till gymmet imorgon eller inte. Annars blir det hela benen på söndag istället.

Det börjar kännas att man jobbar för fullt igen. Inte lika utvilad längre utan återhämtar mig sämre.

pia
2010-08-21, 07:59
Tänkte gå iväg snart och köra en annans spinning pass vilket tar emot eftersom jag tycker spinning egentligen är tråkigt och klasser överhuvudtaget om jag inte kör dem själv för då väljer jag vad vi gör och musik så då är det kul. Måste dock se lite hur andra lägger upp pass så därför får jag ta och gå någon gång. Efter spinning blir det baksida lår och vader. Måste boka massage idag också för jag börjar känna mig sliten i kroppen och stel.

Kommer bli mycket jobb i höst så jag får se hur mycket tid jag kan lägga på träningen. Det är värt det dock för jag kommer jobba heltid på gymmet där jag även kommer ha 5 klasser i veckan och varannan vecka 6 klasser. 4 klasser ingår dock i min heltid och förutom det ska jag börja jobba med PT konsulterna där jag ska försöka i princip driva eget men med hjälp av andra personer. Ska bli kul men kommer bli mycket jobb innan jag förhoppningsvis kan dra ner på mitt vanliga jobb för att jobba mer egen. Vill dock ha en fast inkomst under tiden så därför fortsätter jag jobba heltid ändå. Kommer bli en rolig med tuff period.

pia
2010-08-23, 19:43
Passet i lördags körde jag efter massage. Bara lite vader och baksida lår men jag var lite trött efter massagen och spinningen så det gick inte så bra. I söndags körde jag resterande ben och lite axlar. Körde dock raka marklyften på detta pass eftersom jag inte ville köra så tungt och rygg när jag haft massage. Passet gick inte så bra. Det kändes väldigt tungt men jag körde ändå på med de vanliga vikterna. Raka marklyft körde jag dock bara 90 kg på istället för 100 kg.

Försöker stretcha efter varje pass och nu har det gått ganska bra men ju mindre tid jag får desto mindre kommer det förmodligen bli. Är så stel så jag behöver egentligen lägga mycket tid på det men det är så tråkigt.

Idag var det rygg och armar. Ryggen gick inte bra för det kändes väldigt tungt men armarna gick bättre. Förmodar att jag är lite trött efter benen igår. Skulle väl egentligen behöva vila mer eftersom jag tränar i princip varje dag. Har dock svårt att vila för jag tycker om träning och kondition är för tråkigt så det vill jag inte lägga in. Hade kanske behövt äta mer kolhydrater men jag gillar inte att jag blir så svullen av det. Återhämtade mig bättre när jag åt mycket kolhydrater men att vara så vattnig som jag blir är inte roligt. Jag kör på ett tag till och så får jag se om jag kanske får dra ner lite på träningen. Blir kanske tvungen om jag jobbar mycket sedan. Jag tror jag skulle få bättre resultat om jag drog ner på träningen men jag vet inte om det är värt det eftersom jag tycker om att träna och mitt psyke behöver det.

pia
2010-08-25, 17:41
Igår körde jag bröst och axlar och det gick faktiskt okej. Kände att vikterna kändes lättare igen och jag kunde köra på med de jag brukar och det var inte extremt tungt.
Började med flyes i cable nerifrån 3 set,
nya pec deck flyes i cablemaskin 35 kg 8-10 rep 3 set
Utåtrotation 3 set
Axlar baksida i cablemaskin 15 kg 10-15 rep 3 set
Axlar baksida hantlar 15 kg 10-12 rep 3 set
Hantellyft 15 kg 10 rep 3 set
Axelpress maskin 8 plattor 8-12 rep 3 set
enarm lyft cable 20 kg 10 rep 3 set

Körde även lite baksida lår för att slippa det idag så det blev liggande och sittande legcurl 59 kg på liggande och 27,5 kg på sittande med ett ben i taget. 3 set vardera mellan 8-10 rep

Idag körde jag vader och framsida/rumpa. Trodde det skulle gå helt åt skogen för jag kände mig trött i benen. Har faktiskt bokat upp massage för benen imorgon för det är något galet som drar i rumpa baksida lår så hon får gå på det imorgon.

Började med vader för knäböj ställningen var upptagen. Körde mina vanliga övningar och jag fick bra kontakt.
Knäböj vägrade jag sänka så även om jag var trött så körde jag på 90 kg 8 rep 3 set. Sedan utfall på upphöjning 3 set 8 rep med 40 kg extra på smithen.
Benspark ett ben i taget och på högerbenet kör jag alltid ett extra set för att höger ben är sämre så på höger blir det 4 set och vänster 3 set 8-9 rep.
Avslöt med lite utåtpress i gynmaskinerna för rumpan maxvikt och 15 rep för den är lätt i vikterna 3 set. Gick bättre än väntat eftersom jag kände mig sliten.

Trodde jag skulle gått upp i vikt nu eftersom jag ätit mera men jag ligger kvar på ca 64 kg.

pia
2010-08-27, 08:24
Gårdagens pass blev lite rygg 2 övningar axlar 3 set samt en bicepsövning. Ryggen gick bra men värre var det med axlar och biceps. Kändes tungt.
Körde stångrodd på 70 kg mellan 10-12 rep
Latsdrag 13 plattor 8 rep 3 set
Enarm lats i cablemaskin 65 kg 8 rep 3 set
Rodd i samma på samma vikt och rep och set

Hantellyft 12,5 kg 15 rep 3 set
Enarm i cable 20 kg 10 rep 3 set

Bicepscurl 15 kg 10 rep 3 set
Lite rehab för tennisarmbågarna

Idag har jag styrkepass på lunchen och sedan går jag hem och vilar lite för att komma tillbaka senar och köra eget pass.

pia
2010-08-27, 08:26
Försöker öka maten lite till för att gå upp lite mer i vikt. Ska lägga in lite mer kolhydrater vid träningen.

bertbert
2010-08-27, 08:59
Dina armar är helt vansinnigt grymma! :hbang:

pia
2010-08-27, 09:11
Dina armar är helt vansinnigt grymma! :hbang:

Tack!!:)

pia
2010-08-27, 20:24
Dagens träningspass avklarat. Det blev baksida lår vader och baksida axel. Jag kan ändra om lite dag för dag vad jag känner för att träna. Började med raka marklyft där jag startade på 90 kg 10 rep för att sedan köra 3 st 8 rep på 100 kg. Kändes okej men känner lite av en bristning eller sträckning jag fått för ett tag sedan men brukar gå bra när jag väl kommit igång. Lite stel i början bara.

Blev sedan 4 set sittande baksida ett ben i taget 27,5 kg 10 rep och sista 8 rep.

vaderna körde jag på som jag brukar med vader i benpress vader i halvsittande och sedan superset på sittande vadpress och stående vadpress där jag även hoppar. 4 set på varje övning.

Började med utåtrotation eftersom jag måste köra den i rehab syfte.

Sedan blev det hantlar 15 kg baksida axel 15 kg 10 rep 3 set. Sedan snett uppifrån i cable 15 kg 8-10 rep 3 set.

Avslöt med solarium i 20 min som inte var dumt alls.

Jag kör en hel del kosttillskott vilket jag anser mig behöva för återhämtning och sedan älskar jag pre workout innan träningen. Brukar variera mellan olika sorter.

NO shotgun är en favorit som jag nu kör men jag pallar inte smaken men effekten är bra. Har inte testat vattenmelon ännu men nu har jag några till att testa. Har massacra episode 2. Smakade inte roligt alls medan vanliga massacran är riktig god och jag gillar effekten också. Spar på den lite eftersom det är bra när man ska iväg med färdiga påsar. Har även Top Formulas och den var faktiskt helt okej förutom en aning för mycket stickningar i min smak. Annars är fiercen en annan favorit.
Har beställt Crack nu också som jag så småningom ska testa. Jag vill oftast testa alla kosttillskott vilket gör att jag har hur mycket som helst hemma tillslut eftersom jag kanske har svårt att få i mig något så drar jag på det.

Koffein överdoserar jag alltid med att dricka en hel del energidrycker samt tar synerlin på morgonen. Inte så bra kanske men jag håller igång på det. Tror jag behöver det även psykologiskt sätt.

Imorgon bär det av till Gumse gym med Linda. Ska bli trevligt. Gillar Gumse och gymmet där. Då blir det bröst mitt del axlar samt triceps. På söndag jobbar jag och efter jobbet blir det framsida och vader. Sedan börjar nya tider på jobbet och jag kommer få träna lite olika varje vecka förmodligen.

pia
2010-08-28, 18:11
Hemkommen efter ett bra pass på Gumse gym. Micke är verkligen trevlig och kanske lite för snäll för sitt eget bästa. Gymmet är grymt bra så det kan rekommenderas om ni är i Sollentuna.

Körde bänkpress 70 kg 10 rep 3 set
pec deck kommer inte ihåg vikten 10.12 rep 3 set
Hantellyft 12,5 kg 15 rep 3 set
Axelpress bakom nacken i smith +30 kg 8 rep 3 set
Enarmlyft cable 3 set 12 rep

Tricepspress kollade ej vikten eftersom det är nya maskiner minns jag ej vikterna på dem. 3 set och rep över huvudet 3 set.
Avslöt med dipsmaskin 70 kg 8 rep 3 set

Bra pass och kände mig faktiskt utvilad. Imorgon blir det framsida lår och vader på Fitness Club efter stängning för jag jobbar hela dagen.

pia
2010-08-29, 17:58
Benen har nog börjat växt lite i alla fall eller så är det bara vad jag inbillar mig. Kämpar i alla fall på med dem. Ska mäta igen om någon månad kanske för att se om något hänt. Äter lite mer nu men jobbar också mer så det kanske jämnar ut sig. Tycker bara jag blir fet om magen när jag äter mer. Har en typisk killkropp där allt fett lägger sig runt magen.

Ska testa en nu sak på benen som jag gjorde idag. Tränade med en som är gammal lyftare så han tvingade mig ner i botten på hackliften vilket jag normalt aldrig går utan jag går ungefär till 90 grader kanske någon grad längre men inte i bottenläget. Idag körde jag botten på både hållen på hackliften vilket gjorde att jag fick plocka bra mycket vikter. Är inte heller van med den rörelsen så det blev tungt. Körde på bara 80 kg åt vanliga hållet och omvänt 120 kg men då var det verkligen botten. Ska köra det några veckor och se om rumpan kanske växer och hoppas att knäna håller för det. Kan gå ganska djupt i böjen inte botten dock, vilket jag inte kunde från början så jag vänjer mig förmodligen med det här också.

Vaderna fick lite stryk också och lite bakåtspark i cable för rumpan. Avslutade med lite mage som jag aldrig nästan kör eftersom jag kör så mycket på passen men jag behöver köra lite tyngre mage också men det är så jävla tråkigt bara.

pia
2010-08-31, 18:19
Idag var jag inte så pigg i kroppen men däremot i huvudet. Körde lite bröst, baksida axel, biceps och vader på delta först och var som sagt lite sliten ännu efter ben i söndags och rygg igår. Känner av axeln också så jag måste ta det lite lugnt med den. Körde inte tungt utan bara lättare träning idag.

Lite senare körde jag lite mitt del av axlar och triceps på Fitnessclub och det gick också så där. Körde lätt där också men kroppen vill inte riktigt hänga på.

Imorgon blir det nästan vila. Vila från egen träning i alla fall men jag har ett styrkepass samt ett spinningpass så jag kommer ju ändå träna lite. Måndagar tisdagar är lugnare dagar för mig men sedan jobbar jag lite mer och har fler klasser så de andra är lite tuffare så därför ville jag ändå köra idag när jag var ledig fast jag var sliten. Har ökat maten men tydligen inte tillräckligt eftersom jag fortfarande vägde samma i morse. 64,1 kg vägde jag då och det är ungefär där jag legat nu ett tag. Att öka lite på maten verkar inte funka så bra för mig eftersom min kropp verkar bara reglera så jag förbränner mer så jag måste nog höja en del för att något ska hända vilket jag egentligen kan göra utan problem men ville inte svullna upp för mycket denna gång så jag ville gå försiktigt upp.