handdator

Visa fullständig version : Köpa skaft till korp?


Jax
2010-07-11, 19:37
Efter en längre tids frånvaro tänkte jag kontrollera om Kolozzeum fortfarande besitter stor kunskap.

Min fråga är var någonstans i Linköping jag kan köpa ett skaft till en korp?

(boven i dramat till varför jag behöver ett nytt skaft är en elaksinnad stubbe)

z_bumbi
2010-07-11, 19:59
Med tanke på hur skaftet ser ut på min korp så funkar det med ett släggskaft och det har bl a Jula (i alla fall på hemsidan).

Edit: Nu när jag kollar närmare på nätet så är det iofs en ganska stor skillnad i utseendet så jag får nog dra tillbaka det förslaget.

Jax
2010-07-11, 20:22
Tack för förslaget, jag ska kika på den. Kan fungera om den inte är för smal och jag sågar bort sista biten. Värt att testa i alla fall. Fler goda förslag?

Jorgen
2010-07-11, 20:25
Valfri järnaffär borde kunna skaka fram ett, eller en välsorterad byggvaruhandlare kanske?
Det skulle vara intressnat att veta hur många på kolo som vet vad en korp är utan att googla det först.

Fö en av dom mest udda frågorna jag sett på kolo. :D

Stoltz
2010-07-11, 20:31
Valfri järnaffär borde kunna skaka fram ett, eller en välsorterad byggvaruhandlare kanske?
Det skulle vara intressnat att veta hur många på kolo som vet vad en korp är utan att googla det först.

Fö en av dom mest udda frågorna jag sett på kolo. :D

Nu underskattar du oss Jorgen.

Korp är en svart fågel. Jax vill ha en pinne så att den kan sitta på denne istället för på de tunna grenarna utanför hans fönster.

Edit: Bild, mot all förmodan att någon, som Jorgen säger, faktiskt inte vet detta:

http://www.mortaros.se/Korp.jpg

Jax
2010-07-11, 20:38
Valfri järnaffär borde kunna skaka fram ett, eller en välsorterad byggvaruhandlare kanske?
Det skulle vara intressnat att veta hur många på kolo som vet vad en korp är utan att googla det först.

Fö en av dom mest udda frågorna jag sett på kolo. :D
Antar också att en välsorterad järnhandel/byggvarohandel har det i sortimentet, men efter att ha letat efter en ny spade eftersom den gamla föll offer för samma stubbe (ja, jag är kanske lite hårdhänt, men det var innan jag fixade spett och korp), så drog jag utifrån sortimentet slutsatsen att det är få personer som gräver något större än en pissgrop utan att använda maskiner. Rejäla redskap verkar vara svårt att hitta så jag hoppades att någon med välvalkade händer från Linköping skulle snubbla över tråden och berätta var det finns riktiga doningar.

Udda frågor är väl det Kolo är till för? :D

Jorgen
2010-07-11, 20:50
Då skulle jag rekomendera

http://img441.imageshack.us/img441/5103/flamethrower5.jpg

eller

http://frianyheter.files.wordpress.com/2008/09/dynamitgubbar.jpg

Jax
2010-07-11, 20:58
Båda tankarna har slagit mig och det lutar åt några väl avvägda klumpar med sprängdeg.

jenan546
2010-07-11, 21:13
Kanske ÖB i Skänninge. Har för mig att jag sett en hög med gamla korpar, släggor och yxor bland militärprylarna.

Jax
2010-07-11, 21:23
Kanske ÖB i Skänninge. Har för mig att jag sett en hög med gamla korpar, släggor och yxor bland militärprylarna.
Var där här om dagen och letade spett men de hade inget som jag tror passar till korpen, men tack för svaret.