handdator

Visa fullständig version : vad räknas som hårt pass?


benacii
2010-07-11, 19:37
tjena kolo! ha gymmat i ca 1 månad och fått stort intresse i styrketräning. inte speciellt stor eller speciellt stark. kansk klen faktiskt :D

men jag har suttit och funderat på mina pass. Om jag ska räkna det som medel eller "hårt".
brukr träna så jag blir riktigt svettig. springer på bandet ca 10 minuter so muppvärmning och kör igång i ca 60min. Gymmar med en polare men det blir inte mycket snack utan är vi klara med en övning vilar vi en kort stund (1minut) sen kör vi på.

Övningarna brukar vara 6-8 *3 då jag på sista setet kör en vikt så jag klarar max 6-7 och ibland sänker mig 5-10 kilo och kör så mycket jag orkar.

kör jag ett "medel pass" eller ett "hårt pass"*screwy*

Denniss
2010-07-11, 19:44
Vi kan inte avgöra vad som är ett hårt pass för dig. Jag skulle säga att ett hårt pass är ett högintensivt, tungt pass med kort vila och lågreps. Men det är bara vad jag definierar som "hårt".

King Grub
2010-07-11, 20:03
Och så skall man ha i åtanke att om syftet med ett styrketräningpass är att stimulera ökningar av muskelmassa och styrka, är det inte nödvändigt att passet har varit bättre i det syftet ju tröttare man är efteråt.

Tabbe
2010-07-11, 20:09
Och så skall man ha i åtanke att om syftet med ett styrketräningpass är att stimulera ökningar av muskelmassa och styrka, är det inte nödvändigt att passet har varit bättre i det syftet ju tröttare man är efteråt.

Det har jag verkligen märkt stämmer på mig..
Slutade köra så tunga och jobbiga pass och började köra oftare men enligt mig inte särskilt jobbiga och utvecklingen är riktigt bra.

Boston77
2010-07-11, 21:31
Jag kör tunga 1 or på bass övningarna och hjälp övningarna kör jag lite mer reps på. Det fungerar bra för mig och jag tycker att det blir tunga pass. Jag har ökat ganska mycket i vikter.

Min Blogg (http://styrketraningtillstyrkelyftare.blogspot.com/)här finns lite tränings resultat och videos från gymmet