handdator

Visa fullständig version : Ska starta ny träningsperiod, behöver tips!


tngdr
2010-07-11, 18:13
Tja,


nu är det så att jag ska börja en stenhård träningsperiod från och med imorgon (12e Juli) och 5 månader framåt, till JUL/NY ÅR ungefär. Jag är varken tjock eller smal men har lite för mycket underhudsfett som jag vill få bort och gärna få en lite mer fast kropp.


Jag är 196 cm och väger 103 KG för tillfället och ställena där jag främst vill tappa lite fett är runt midjan samt röven. Har en målvikt som ligger ungefär mellan 90-95 KG om 5 månader.


Så jag har tänkt mig något liknande


3 styrke pass i veckan där jag kör (Axlar,Biceps) (Bröst,Triceps) (Rygg/Mage) och sen ska jag varva det med 3-4 dagar löpning i veckan. Då jag redan har vältränade ben behöver jag inte fokusera mer på det utöver löpningen.


Jag vet att man måste ligga på kaloriunderskott för att förbränna fett och jag har tänkt mig att äta ungefär såhär;


Frukost (två mackor + mjök)
Lunch (Ibland äta, ibland skippa)
Mellanmål (frukt)
Middag (vad det bjuds på hemma)


Sen ska jag försöka att hålla mig ifrån allt som har med kakor, godis, chips och läsk. Och det är även den här biten som kommer att vara den svåra. Jag har otroligt svårt för att hålla mig ifrån sötsakerna och undrar om det finns några ersättnings snacks som man kan ta istället, typ några special grönsaker eller liknande, ni förstår...


Så jag undrar helt enkelt om ni tror på upplägget, samt om det är möjligt att gå ner 10-13 KG på 5 månader så att jag i princip är i mitt livs form vid slutet av December?


Tacksam för svar, Dennis

King Grub
2010-07-11, 18:40
Proteinintaget ser för litet ut. Du bör äta minst 200 gram protein per dygn, gärna mer.

bb X
2010-07-11, 19:05
Whey-80 protein shake istället för frukt till mellanmål kan hjälpa dig höja proteinintaget. :)

tngdr
2010-07-11, 22:40
men jag vill ju förbränna fett, måste man äta protein iaf ?

KalleTeodor
2010-07-11, 22:49
Du kmr ju inte bygga muskler om du inte har ett högt proteinintag

tngdr
2010-07-11, 22:58
Nej men jag vill främst bränna fett men använda styrekträning som ett sätt att förbränna fett

HulkH
2010-07-11, 23:04
Nej men jag vill främst bränna fett men använda styrekträning som ett sätt att förbränna fett

Se ändå till att få i dig mer protein.

KalleTeodor
2010-07-11, 23:30
Om du bara är ute efter att bränna fett kan ju ju skita i gympassen och bara springa tills du spyr

Aclaim
2010-07-12, 14:55
LÄGG IN BEN I GYMTRÄNINGEN!!!

Finns inget annat gympass som bränner mer energi än träning med tunga vikter och då finns det inte något som slår djupa benböj. Spelar ingen roll hur nöjd du än är med dem.

Finns nog ingen som skulle skippa att träna bröst när dom är nöjda med dom!!! Finns inte på kartan att någon gör det. Att skippa att träna ben det handlar bara om latmasken och den måste man få bort för att kunna bli av med fettet=förbränna mer än man får i sig.

Sen ser ju maten ut att vara väldigt bristfällig. Absolut inga skippade mål mat.

Mycket mer protein och mycket mer tanke bakom det.

Du har vad det verkar tänkt ut en plan på 5 månader om hur du ska träna! Lägg då MINST 2 gånger så mycket tid på att planera din mat för den är nyckel till om du lyckas eller inte...

Kirusha
2010-07-12, 20:28
Asså....

Vem har sagt att du måste hålla dig ifrån "onyttigt"?

Så länge du har uppnått ditt proteinintag, (som bör vara 2x din kroppsvikt), finns det alltid plats för "The rest".

Jag brukar till och med äta godis och "skräpmat" när jag vill äta sånt "bullshit".

Men som de andra har sagt... MORE PROTEIN!

KalleTeodor
2010-07-12, 20:34
LÄGG IN BEN I GYMTRÄNINGEN!!!

Finns inget annat gympass som bränner mer energi än träning med tunga vikter och då finns det inte något som slår djupa benböj. Spelar ingen roll hur nöjd du än är med dem.

Finns nog ingen som skulle skippa att träna bröst när dom är nöjda med dom!!! Finns inte på kartan att någon gör det. Att skippa att träna ben det handlar bara om latmasken och den måste man få bort för att kunna bli av med fettet=förbränna mer än man får i sig.

Sen ser ju maten ut att vara väldigt bristfällig. Absolut inga skippade mål mat.

Mycket mer protein och mycket mer tanke bakom det.

Du har vad det verkar tänkt ut en plan på 5 månader om hur du ska träna! Lägg då MINST 2 gånger så mycket tid på att planera din mat för den är nyckel till om du lyckas eller inte...

Hur långt ner ska man gå när man kör benböj? jag går till 90-95 grader går jag längre ner så kommer jag typ inte upp

cero
2010-07-12, 22:13
Hur långt ner ska man gå när man kör benböj? jag går till 90-95 grader går jag längre ner så kommer jag typ inte upp

Tycker du kan gå ner så långt du kan utan att tappa den naturliga kurvaturen på ryggen. 90 grader går bra om du inte kommer längre ner. Jobba på rörligheten så kommer du kunna böja djupare.

Stenberg
2010-07-13, 13:05
LÄGG IN BEN I GYMTRÄNINGEN!!!

Finns inget annat gympass som bränner mer energi än träning med tunga vikter och då finns det inte något som slår djupa benböj. Spelar ingen roll hur nöjd du än är med dem.

Finns nog ingen som skulle skippa att träna bröst när dom är nöjda med dom!!! Finns inte på kartan att någon gör det. Att skippa att träna ben det handlar bara om latmasken och den måste man få bort för att kunna bli av med fettet=förbränna mer än man får i sig.

Sen ser ju maten ut att vara väldigt bristfällig. Absolut inga skippade mål mat.

Mycket mer protein och mycket mer tanke bakom det.

Du har vad det verkar tänkt ut en plan på 5 månader om hur du ska träna! Lägg då MINST 2 gånger så mycket tid på att planera din mat för den är nyckel till om du lyckas eller inte...


Alltså benträning i all ära, men killen säger att han ska löpträna 3 - 4 ggr per vecka också. Jag personligen klarar inte av att springa "normalt" på flera dagar efter ett hårt benpass. Och jag skulle inte offra kvaliteten ett löppass för ett benpass om det är fettförbränning som är prio ett. Om trådskaparen har samma problem dvs...

cero
2010-07-13, 15:10
Att löpträna 4 gånger i veckan och ett benpass på detta kan ju bli svårt. Men det beror förstås på hur snabbt man springer och hur tunga benpass man har. Handlar det om småjogg ett par km så kommer det inte vara några problem. Annars finns det ju andra former av konditionsträning som är lite mer skonsam om man säger så. Spinning, crosstrainer tex.

Kensha
2010-07-13, 15:42
3 styrke pass i veckan där jag kör (Axlar,Biceps) (Bröst,Triceps) (Rygg/Mage) och sen ska jag varva det med 3-4 dagar löpning i veckan. Med en sådan aktivitetsnivå och så pass dålig kost så kommer din träning i allra högsta grad vara destruktiv och antiproduktiv. Musklerna kommer att rinna av dig med tanke på att du underskattar proteinerna.

Släng bort tanken på att bli klar om fem månader, kör propert och låt det ta den tid det tar istället. Fem månader är ganska lång tid, du kan åstakomma mycket ifall du bara släpper tanken på tiden och kör sunt och ordentligt.

tngdr
2010-07-13, 16:05
Okej tack för alla tips men om jag säger såhär då. Jag vill få bort mycket underhudsfett runt midjan, magen, röven då jag har väldigt mycket fett som sitter där och som gör att det ser förjävla fult ut. Jag vet att man inte kan punktförbränna och att man ska ligga på kaloriunderskott men kan någon ge ett exempel på ngn bra träningsmetod som gör att man får bort love handles + underhudsfett i området som jag pratar om ?

Tack på förhand

cero
2010-07-13, 16:11
Okej tack för alla tips men om jag säger såhär då. Jag vill få bort mycket underhudsfett runt midjan, magen, röven då jag har väldigt mycket fett som sitter där och som gör att det ser förjävla fult ut. Jag vet att man inte kan punktförbränna och att man ska ligga på kaloriunderskott men kan någon ge ett exempel på ngn bra träningsmetod som gör att man får bort love handles + underhudsfett i området som jag pratar om ?

Förstår inte riktigt hur du menar. Du svarar ju på din egna fråga. Ligg på underskott så kommer du gå ner i vikt, och då försvinner fett från samtliga ställen.