handdator

Visa fullständig version : Matsmältning


JoeyP
2010-07-11, 10:18
Idag såg min preworkoutmeal ut såhär

4dl lättmjölk
34g proteinpulver kolos vassle choklad
100gram kvarg
50gram vanilj glass
35gram bland bär

ca 500kcal 50-55gram protein.

Allt det här mixade jag i mixer och drack upp (riktigt gott)

Hur lång tid tar det för magen att smälta allt det här? Dvs när kan jag träna och ta mitt EAA på tom mage tror ni? :)

Säkert olika från person till person, men ungefär? 1timme? 2timmar? 3timmar?

Fredrik_S
2010-07-11, 10:21
Jag skulle skitit i EAA-optimaliteten och istället gått till gymet efter någon halvtimme timme efter en sån pwo. Man får riktigt fint tryck och svettas rejält när man tagit en sån drink närapå träningen. Körde själv på glass innan träningen när jag var i ayianapa i tre veckor förra året.

JoeyP
2010-07-11, 10:24
Jag skulle skitit i EAA-optimaliteten och istället gått till gymet efter någon halvtimme timme efter en sån pwo. Man får riktigt fint tryck och svettas rejält när man tagit en sån drink närapå träningen. Körde själv på glass innan träningen när jag var i ayianapa i tre veckor förra året.

Näee... :MrT: Vafan EAA är ju typ magic har man ju hört du måste ju vara helt :smash: Skippa EAA innan träning nej nej *mini....
Haha! skämt och sido, okej nice! Nej men jag vill ta mitt EAA på tom mage. Eaa ger ju effekt även med mat i magen.

Jag var i ayia napa i maj, ska dit nästa år igen :D Men då hade jag faktist tänkt att träna också, eller iaf tänka på maten den här gången.

Eddie Vedder
2010-07-11, 12:38
Vill du vänta längre för att magen skall ha hunnit tömmas mer så ta efter passet då.

Fredrik_S
2010-07-11, 14:51
Näee... :MrT: Vafan EAA är ju typ magic har man ju hört du måste ju vara helt :smash: Skippa EAA innan träning nej nej *mini....
Haha! skämt och sido, okej nice! Nej men jag vill ta mitt EAA på tom mage. Eaa ger ju effekt även med mat i magen.

Jag var i ayia napa i maj, ska dit nästa år igen :D Men då hade jag faktist tänkt att träna också, eller iaf tänka på maten den här gången.

Skippa sa jag inte, ta det precis innan ändå men skit i att magen inte är tom... Skulle gissa att det är mindre opti att vänta tre timmar för att träna på tom mage.
Får ju avväga vilka optimaliteter man vill ha. Att EAA är bra på tom mage är sant men mat på tom mage är nog ännu bättre. Tänk dig var 500 kcal MAT kan göra för dina muskler gentemot 40 kcal från EAA.

JoeyP
2010-07-11, 17:54
Men bara för man är på tom mage äre ju inte katabolt precis.
Kasein håller ju i flera timmar de vad de jag tänkte på.

Aja skillnaden är säkert knappt märkbar. Och håller med dig!