handdator

Visa fullständig version : Mellanmål i skolan`?


aGGe
2003-10-18, 10:00
vad ska jag ta me mig till skolan o äta som mellanmål??

jag går oftast i skolan från 8-18

o har inte tillgång till kylskåp
så jag kan inte ha me mig milk..


nån som kan ge några vettiga tips.. som e lätta att göra iordning som man kan ta me som mellanmål i skolan..

MunsöHustla
2003-10-18, 10:12
Rostbiffsmacka, Kycklingmacka, Macka med Västan 5%, Ett par frukter och en prottedrink, ett par torra mackor och en proteindrink....är inte så svårt att hitta på något

Spike
2003-10-18, 10:13
Baka! Det finns recept på proteinmuffins med bara nyttigheter i under recept-delen. Men istället för att göra muffins gör du stora fyrkanter och äter den som proteinsockerkaka!

Seriöst det äger!

aGGe
2003-10-18, 10:15
Originally posted by MunsöHustla
Rostbiffsmacka, Kycklingmacka, Macka med Västan 5%, Ett par frukter och en prottedrink, ett par torra mackor och en proteindrink....är inte så svårt att hitta på något


ok nu är d så att d behövs varje dag..
o jag har inte riktigt råd me att köpa prottepulver hela tiden..

bor för övrigt hemma så jag betalar inte för min mat...

men med ett studiebidrag på 2000 så kommer allt gå till protte..
njae..

mer tips som inte innehåller kosttillskott

kharon
2003-10-18, 11:16
Tonfisk... ägg...
mackor...

Hur dålig fantasi har du egentligen?

MunsöHustla
2003-10-18, 13:37
Originally posted by aGGe



ok nu är d så att d behövs varje dag..
o jag har inte riktigt råd me att köpa prottepulver hela tiden..

bor för övrigt hemma så jag betalar inte för min mat...

men med ett studiebidrag på 2000 så kommer allt gå till protte..
njae..

mer tips som inte innehåller kosttillskott

Om du inte pröjsar för maten är det ju bara köpa 1kg rostbiff i veckan, skära och lägga på mackan. Jag äter ca 2 sådana mackor varje dag och dom är både goda och proteinrika :hbang:

Herkulez
2003-10-18, 14:28
MRP drink

EiseltUK
2003-10-18, 17:02
Exell vassle kostar ca 5 kr / drink. Svårt att slå den kostnaden om man vill få i sig proteinet via mat.

/ Henrik

emmzan
2003-10-18, 20:41
Du får väl släpa med dig kylväska om du vill ha mer kylvaror med dig som typ keso el. dylikt.

Ägg fungerar alltid, ta med oskalade kokta och sen brödskivor. Är du extra seriös tar du med kaviar också...

Tonfisk fungerar, antingen är du lite kräsen och köper dyr tonfisk med fördelen att burken har öppningsanordning, annars blir det billigare märke samt konservöppnare med!

Frukt, frukt och åter frukt. Tillsammans med bröd kanske?

Crystal
2003-11-26, 21:59
Kuta ner till affären och köp ngt ;D [ på rasten ]

Lite nytt inlägg på en gammal tråd :naughty:

Ankarby
2003-11-27, 10:59
Kör själv på en halv kesella och 2-3dl havregryn skakat emd en skvätt funlight. Kesellan är ju sur i sig så tycker inte den förändras så vidare av att stå ett antal timmar i skåpet.