handdator

Visa fullständig version : Träna utan sömn


hejhopp79
2010-07-10, 09:46
Hej!

Jag har jobbat jour inatt och har av olika anledning knappt sovit en blund. Jag har kanske slumrat sammanlagt 30-60 min max, men ingen djupare sömn.

Är det okej att träna ändå? Tänkte lite axlar och lungt sådär. Känner mig ju fett risig men mest mentalt.

King Grub
2010-07-10, 09:50
Enstaka tillfällen är inga problem och skall inte innebära någon försämrad fysisk prestation. Det är kronisk sömnbrist som är ett problem, inte en enstaka natt någon gång.

hejhopp79
2010-07-10, 10:06
Enstaka tillfällen är inga problem och skall inte innebära någon försämrad fysisk prestation. Det är kronisk sömnbrist som är ett problem, inte en enstaka natt någon gång.

Hmm till saken hör att jag haft lite sömnproblem nu några månader. En del nätter sover jag 6-8 timmar, många nätter 4-5 timmar och vissa nätter knappt alls. Delvis värme osv, sen kan jag inte somna bara.

Försöker nog dra iväg och köra lite...

creperiet
2010-07-10, 10:23
Ibland har jag upplevt stresspåslaget från någon natts sömnbrist som prestationshöjande. Det brukar dock komma ikapp en dagarna efter. Eventuellt kan träningen göra att du sover bättre nästa natt.

luderlasse
2010-07-10, 10:44
Hmm till saken hör att jag haft lite sömnproblem nu några månader. En del nätter sover jag 6-8 timmar, många nätter 4-5 timmar och vissa nätter knappt alls. Delvis värme osv, sen kan jag inte somna bara.

Försöker nog dra iväg och köra lite...

lider också av sömnproblem motsvarande dom du beskriver, och jag har gjort bra ökningar trots detta, dessutom gör träningen det lättare för mig att somna.

lycka till iaf

hejhopp79
2010-07-10, 10:46
Alright, då blir det en sväng på gymmet.

Mineur
2010-07-10, 11:27
Enstaka tillfällen är inga problem och skall inte innebära någon försämrad fysisk prestation. Det är kronisk sömnbrist som är ett problem, inte en enstaka natt någon gång.

måste bara säga att din avatarbild är bland de bästa jag har sett :laugh:
såå klockren! :D

HulkH
2010-07-10, 13:12
måste bara säga att din avatarbild är bland de bästa jag har sett :laugh:
såå klockren! :D

hahaha, instämmer:)^^