handdator

Visa fullständig version : Hur ser din träningsmetodik ut?


MilkmaN
2010-07-09, 19:25
Tänkte att detta kunde bli någon slags följetong där man redovisar sitt upplägg, med övningar, set, progressionstankar osv. Kan vara ett bra sätt att "låna" någon annans upplägg.

Jag kan börja. Jag kört ett program av Chad Waterbury för tillfället, som ser ut som följer:

Måndag
Hantelpress 5x3 @ 7RM
Bänkpress 5x3 @ 7RM
Kabelrodd 5x3 @ 7RM
Hantelrodd 5x3 @ 7RM

Onsdag
Kronlyft 4x12 @ 15RM
Cablecrunches 4x12 @15RM
Vadpress 4x12 @ 15RM

Fredag
Militärpress 3x12 @ 15RM
Dips 3x12 @ 15RM
Chins 3x12 @15RM
Sidolyft 3x12 @ 15RM

Söndag
Knäböj 6x5 @ 7RM
Cablecrunches 6x5 @7RM
Vadpress 6x5 @7RM

Vikterna ökas varje pass, med 2.5kg eller mindre om det går, under en treveckorsperiod. Därefter roteras set/rep mellan press/drag dagarna. Ingen skillnad på överkroppsdagarna, medan böj och kronlyft skiftar rep.

Hur tränar ni?

huldz
2010-07-09, 22:06
Jag kör som det kommer just nu, har för mycket annat i mitt liv som är viktigare än träning. Kör 2-split, framsida+triceps och baksida+biceps. Tränar varannan dag. Låter fantasin flöda när det kommer till övningar, så länge man får med alla muskelgrupper

ceejay
2010-07-09, 22:08
Jag kör knäböj varje gång jag är på gymmet
Jag kör bänk och smalbänk 2-3 gånger per vecka
marklyft fast inte max, runt 2 gånger

Jag maxar alltid i böjen och bänken, efter jag hittat mitt dagliga max drar jag ned vikterna litegrann och kör minst 3 set men uppemot 10 set 2-3 reps.
Andra övningar kör jag lite på känsla.

Dreas
2010-07-09, 23:07
5*5 som grund.

halvkroppspass med rygg, ben, bröst eller triceps som prickas med de tyngsta primära övningarna. 4 pass i veckan, sällan till failure.

Tanken under deff är nu att behålla så mycket som möjligt, tanken senare vid kcalbalans/överskott kommer bli att öka så mycket i styrka som möjligt samtidigt som midjemåttet hålls lågt.

Mapa
2010-07-09, 23:26
norsk mengdetrening.

variationer av böj bänk mark tre dagar i veckan toppat med lite komplement som t.ex. lår curl tricepextensions och armhävningar med vikt... drop-set i böj och mark. hög volym och frekvens..

Crocker
2010-07-09, 23:28
1.Marklyft / (K 1 biceps)
Magövning

2.B/H-Press
Dips/Smalbänk (K1 L-AxelF)

3.Chins
Knä/Ben-press / (K1 L-Baksida lår)

4. Cardio

Matsa
2010-07-09, 23:39
norsk mengdetrening.

variationer av böj bänk mark tre dagar i veckan toppat med lite komplement som t.ex. lår curl tricepextensions och armhävningar med vikt... drop-set i böj och mark. hög volym och frekvens..

Visst ja, du kör ju sån där norsk vansinnesvolymträning nu. Verkar intressant, hoppas det går bra och ger resultat.

EkarN
2010-07-10, 01:16
norsk mengdetrening.

variationer av böj bänk mark tre dagar i veckan toppat med lite komplement som t.ex. lår curl tricepextensions och armhävningar med vikt... drop-set i böj och mark. hög volym och frekvens..

Kör också det. Riktigt grymt är det.