handdator

Visa fullständig version : Mobil Abonnemang: Flyttar till tyskland.


emi23j
2010-07-09, 15:05
Som rubriken lyder. Jag behöver ett nytt mobil abonnemang. först och främst för att jag just nu har telia max 25, och fyller 25 i augusti men även för att jag kommer att flytta till tyskland och jag upplever telia som ett dyrt alternativ.

Jag kommer att vara i tyskland från augusti till och med april, efter det kommer jag hem till sverige igen.
Men hur som helst. Är det någon som har koll på detta med mobil abonnemang?
Jag kommer inte att ringa från tyskland till sverige speciellt mycket. Vänner avhandlas med sms, msn eller liknande. Familjen kommer jag dock givetvis ringa och motta telefonsamtal ifrån, kommer givetvis även ringa och smsa personer dagligen i tyskland.

Har ni något abonnemang att tipsa om?
Kanske det tom skulle vara bättre att lösa ett abonnemang i tyskland?

hoppas någon kan hjälpa=)

WHITEFOLKS
2010-07-09, 15:07
Antagligen så är det bäst att köpa något sorts kontantkort på plats.

shape
2010-07-09, 16:42
Som rubriken lyder. Jag behöver ett nytt mobil abonnemang. först och främst för att jag just nu har telia max 25, och fyller 25 i augusti men även för att jag kommer att flytta till tyskland och jag upplever telia som ett dyrt alternativ.

Jag kommer att vara i tyskland från augusti till och med april, efter det kommer jag hem till sverige igen.
Men hur som helst. Är det någon som har koll på detta med mobil abonnemang?
Jag kommer inte att ringa från tyskland till sverige speciellt mycket. Vänner avhandlas med sms, msn eller liknande. Familjen kommer jag dock givetvis ringa och motta telefonsamtal ifrån, kommer givetvis även ringa och smsa personer dagligen i tyskland.

Har ni något abonnemang att tipsa om?
Kanske det tom skulle vara bättre att lösa ett abonnemang i tyskland?

hoppas någon kan hjälpa=)

Att du och dina föräldrar kör skype kanske skulle kunna vara en lösning, annars tycker jag att ett kontantkortsköp i Tyskland är rimligt.

emi23j
2010-07-09, 16:55
Att du och dina föräldrar kör skype kanske skulle kunna vara en lösning, annars tycker jag att ett kontantkortsköp i Tyskland är rimligt.

Har funderat på detta. Och det är nog ett bra alternativ. Dock är ju dem ju inte speciellt tekniska, men ska nog gå och lösa om man visar dem och skriver anteckningar=).


Får ta och undersöka kontantkorts grejen i tyskland.

Snobbe
2010-07-09, 17:00
Du kan annars betala skype runt 50spänn i månaden så kan du ringa obegränsat till europas fasta och mobila telefoner.

Tomten
2010-07-09, 17:31
Du kan annars betala skype runt 50spänn i månaden så kan du ringa obegränsat till europas fasta och mobila telefoner.

+1

Jag använde Skype när jag bodde ett halvår i Japan. Jag laddade 200 kronor sen kunde jag ringa i princip obegränsat hem resten av tiden. Tror det kostade kanske 15 öre per minut, så det var löjligt billigt. Det kräver ju dock att man har tillgång till dator och internet.