handdator

Visa fullständig version : är norrmännen rasistiska?


ryssen
2010-07-08, 18:28
lånar länken från rosengårdstråden.

http://politisktinkorrekt.info/2010/07/08/har-kor-norrmannen-ut-dem/

eller är vi ägda.

tsp
2010-07-08, 18:44
Kan inte du sluta starta sådana här trådar? Nöj dig med EN tråd att posta all skit du vill dra upp

MasterChief
2010-07-08, 18:47
Ekar det här?

ryssens sista skapta trådar:

är norrmännen rasistiska?

ingen nämnvärd ökning i arbetstillfälle under 10år

Broderskapsrörelsen släpper muslimskt manifest

23-åringen i Landskrona släppt

Belgarna sa nej till burka )

sveriges framtid har talat.

SD presenterar sin skuggbudget

tycker ni det ska vara lättare få asyl i sverige?

Åkesson vill samarbeta med de rödgröna

ähh vi fortsätter och sticker huvudet i sanden och skriker jävla rasist!

har vi demokrati eller vad är det frågan om?

varsågoda sverige! sverige är nu sålt och svensken ägd.

bb X
2010-07-08, 18:49
Är det ens "okej" att skapa såna trådar?

mini
2010-07-08, 18:52
är ryssen rasistisk?

bb X
2010-07-08, 18:55
trollar mini?

Jens.Andersson
2010-07-08, 18:58
Är det ens "okej" att skapa såna trådar?

Varför skulle det inte? Han håller väl sig till reglerna. Däremot är det ju alltid
samma vinklade sida han refererar till.

Scratch89
2010-07-08, 19:00
Med tanke på att du inte har lagt upp din tråd för att få ut någon debatt, så undrar jag vad du egentligen vill. Trådarna hade kunnat bli betydligt bättre och mer intressanta om du faktiskt formulerade någon frågeställning eller hade någon fundering.

ryssen
2010-07-08, 19:23
har jag tvingat er och läsa mina trådar? nej.

jag väljer och läsa kanske en 5-10 trådar om dagen som har en intressant rubrik resten skiter jag i.

jag går inte in i trådar och säger kan detta vara lagligt och starta trådar angående datorns operativsystem för det finns det många av eller den stora blababla tråden eller ber personen sluta med detta!

här finns nog många som skulle vilja diskutera denna artikel men hellre skiter i det än och hamna i det fack jag jag blir placerad i.

ryssen
2010-07-08, 19:29
Är det ens "okej" att skapa såna trådar?

tala gärna om vad du ser det förbjudna i tråden. verkligheten i norge?

tsp
2010-07-08, 19:30
har jag tvingat er och läsa mina trådar? nej.

jag väljer och läsa kanske en 5-10 trådar om dagen som har en intressant rubrik resten skiter jag i.

jag går inte in i trådar och säger kan detta vara lagligt och starta trådar angående datorns operativsystem för det finns det många av eller den stora blababla tråden eller ber personen sluta med detta!

här finns nog många som skulle vilja diskutera denna artikel men hellre skiter i det än och hamna i det fack jag jag blir placerad i.

Ja du är allt en riktig martyr du! Du har begått den stora forum-döden!

Lasse Kongo
2010-07-08, 19:31
Haha, Ryssens trådar är väl fan bättre än 90% av all skit som postas här.

Richthofen
2010-07-08, 19:31
Nej.

Lasse Kongo
2010-07-08, 19:32
Ja du är allt en riktig martyr du! Du har begått den stora forum-döden!

Du är också jättehäftig som skriver såhär, wow, mäktigt :hbang:

salmiak
2010-07-08, 19:40
Klart han ska få posta sådana här trådar, det är internet det är väl klart som fan man ska få posta ämnen upp till diskussion.

Rubriksättningen är ju dock ganska rolig om man tänker efter.

..Fast självklart bättre än många andra populära tidningar i Sverige

J.V
2010-07-08, 19:40
Norrmännen gör rätt.

ryssen
2010-07-08, 19:42
Ja du är allt en riktig martyr du! Du har begått den stora forum-döden!

du jag tänker inte sluta posta nått jag hittar som är intressant bara för att du och några till inte tycker att det finns ett problem i ämnet.

Ignatius72
2010-07-08, 19:43
Ämnets aktualitet, komplexitet, moraliska dimension, politiska sprängkraft går ju knappast att klaga på. Det innehåller med andra ord allt ett bra debattämne behöver.
Att man inte ens vill diskutera det verkar ju märkligt.

von huff
2010-07-08, 19:59
haha, ryssens trådar är väl fan bättre än 90% av all skit som postas här.

+1

bb X
2010-07-08, 20:05
Den enda frågeställningen jag ser är rubriken - är norrmännen rasistiska?

Nej, det är dom inte. Dom utvisar folk som inte har uppehållstillstånd pga av att de har begått grova brott. Helt rätt gjort, om en svenne begått ett likadant brott i t.ex Irak hade denne säkert blivit halshöggen istället för placerad på ett fint plan påväg hem. Helt rätt gjort, ingenting rasistiskt.

von huff
2010-07-08, 20:05
Angående artikeln så tycker jag att det är rätt att ta till hårdare tag.Kollar man brottsstatistiken så ser man att det finns en anledning till att massor av folk kritiserar invandrare.Tror ochså att utvisning skulle hindra att utlänsdka kriminella gäng växer sig stakare

Lasse Kongo
2010-07-08, 20:12
Är kriminalitet bra: Nej

Vill vi ha kriminalitet: Nej

Kommer man till Sverige på grund av att man har svält/krig annan misär i sitt hemland och blir bra omhändertagen, det finns bra hjälp till bostad, bidrag, arbete utbildning etc, riktigt underbart måste det vara att kunna komma till Sverige i det fallet.

Jag skulle tycka det själv, om jag fick välja att ligga och vara rädd för att bli bombad på nätterna eller kunna flytta till ett så pass bra land som Sverige så är inte valet svårt.

Om man nu valt att flytta/invandra till vårt land pga dessa och andra skäl och sedan väljer den kriminella banan, och vi snackar rejäl kriminalitet, har man då att göra här i Sverige; Nej, inte ens på våra fängelser, ut härifrån och sitt i fängelset i ert hemland istället.

Svenska kriminella kan fylla upp våra egna fängelser, inte invandrare, kostar pengar, blir liksom lite kaka på kaka, jävligt onödigt.

ha:cl
2010-07-08, 20:14
Är kriminalitet bra: Nej

Vill vi ha kriminalitet: Nej

Kommer man till Sverige på grund av att man har svält/krig annan misär i sitt hemland och blir bra omhändertagen, det finns bra hjälp till bostad, bidrag, arbete utbildning etc, riktigt underbart måste det vara att kunna komma till Sverige i det fallet.

Jag skulle tycka det själv, om jag fick välja att ligga och vara rädd för att bli bombad på nätterna eller kunna flytta till ett så pass bra land som Sverige så är inte valet svårt.

Om man nu valt att flytta/invandra till vårt land pga dessa och andra skäl och sedan väljer den kriminella banan, och vi snackar rejäl kriminalitet, har man då att göra här i Sverige; Nej, inte ens på våra fängelser, ut härifrån och sitt i fängelset i ert hemland istället.

Svenska kriminella kan fylla upp våra egna fängelser, inte invandrare, kostar pengar, blir liksom lite kaka på kaka, jävligt onödigt.

Ja.

thunder
2010-07-08, 20:17
Jag tycker att Norge har rätt inställning, det går inte att bara vara snäll. Här är en text om hur Sverige hanterar det: http://snaphanen.dk/2010/06/06/s%C3%B8ndagskronik-ett-paradis-for-krigsforbrytare/

stevebc
2010-07-08, 20:23
Jag förstår principen med att skicka ut icke-medborgare som begår brott, men det känns olustigt att göra några glädjerop om man inte känner till detaljerna i fallen. En del av brottslingarna hade ju familjer som de fick lämna osv...

ha:cl
2010-07-08, 20:25
Jag förstår principen med att skicka ut icke-medborgare som begår brott, men det känns olustigt att göra några glädjerop om man inte känner till detaljerna i fallen. En del av brottslingarna hade ju familjer som de fick lämna osv...

Fast, kunde man inte tänkt på det innan?

Oxe
2010-07-08, 20:28
Allt handlar ju om medborgarskap, så fort dom får blir svenska medborgare kan dom inte utvisas hur som helst.

Sverige har dock en lustig policy med utvisning först skall indeviden sitta i svenskt fängelse i flera år och kosta pengar sedan utvisas, pga att dom är rädda att straffet skall urholkas i hemlandet. Vet en kille med Dubbelt medborgarskap som bor utomlands, sverige valde att ta hem honom och sätta honom i fängelse trots att han valt att inte ha med det här landet att göra på flera år, han har varit över för att träffa sina barn inte mer, han begär att få avtjäna straffet i estland där han nya familj bor och får avslag...

Sverige verkar vilja lägga onödiga pengar på att tvångomhänderta människor, kostar ju bara runt en 2-2,5K om dagen att ha nån inspärrad i fängelse

Edit I övrigt tycker jag att sidan politiskt inkorrekt är en jävla skit sida men det är en annan femma...

BillyButt
2010-07-08, 20:29
du jag tänker inte sluta posta nått jag hittar som är intressant bara för att du och några till inte tycker att det finns ett problem i ämnet.

PK-tomtar är inget att bry sig om, det är ju dem som skapat det här jävla värdelösa våld/våldtäktsamhälle vi lever i. Sverige toppar idag våldtäktsstatistiken i Europa med ca 6000 anmälda våldtäkter per år, det som är skrämmande är att ingen verkar bry sig.

Norrmännen gör naturligtvis helt rätt. I Sverige hade vi tagit emot dem med öppna armar.

Rockhard
2010-07-08, 20:29
Ryssen är skön. Keep up the good work :thumbup:

Oxe
2010-07-08, 20:32
PK-tomtar är inget att bry sig om, det är ju dem som skapat det här jävla värdelösa våld/våldtäktsamhälle vi lever i. Sverige toppar idag våldtäktsstatistiken i Europa med ca 6000 anmälda våldtäkter per år, det som är skrämmande är att ingen verkar bry sig.

Norrmännen gör naturligtvis helt rätt. I Sverige hade vi tagit emot dem med öppna armar.

De där siffrorna tyckeri nte jag tyder på speciellt mycket, visst är det åt helvete förmånga men tror det mer har med kvinnors benägenhet att anmäla våldtäckter i sverige, lite kulturellt betingat, tror attt skammen är inte lika utbredd i sverige om det här med att anmäla.

Tvivlar på att det är mer våldtäckter i sverige än i andra europeiska länder

ryssen
2010-07-08, 20:46
Jag tycker att Norge har rätt inställning, det går inte att bara vara snäll. Här är en text om hur Sverige hanterar det: http://snaphanen.dk/2010/06/06/s%C3%B8ndagskronik-ett-paradis-for-krigsforbrytare/

denna länk borde alla läsa och se vad våra skattepengar går till.

BillyButt
2010-07-08, 20:58
De där siffrorna tyckeri nte jag tyder på speciellt mycket, visst är det åt helvete förmånga men tror det mer har med kvinnors benägenhet att anmäla våldtäckter i sverige, lite kulturellt betingat, tror attt skammen är inte lika utbredd i sverige om det här med att anmäla.

Tvivlar på att det är mer våldtäckter i sverige än i andra europeiska länder

Över 5000 stod det visst. Sorry

http://www.dn.se/nyheter/sverige/flest-valdtakter-i-sverige-1.853118

Det är klart det är mer våldtäkter i Sverige, i många länder är våldtäkter vardag och knappt straffbart. Sverige tar in flest invandrare i Europa.

Upptaget
2010-07-08, 20:58
Norrmännen gör det enda rätta, känner lite glädje efter jag läst den artikeln faktiskt, kriminalitet, ut ur landet..

Lucipha
2010-07-08, 21:00
Ämnets aktualitet, komplexitet, moraliska dimension, politiska sprängkraft går ju knappast att klaga på. Det innehåller med andra ord allt ett bra debattämne behöver.
Att man inte ens vill diskutera det verkar ju märkligt.

+1 Go Ryssen!

Loyndomsriss
2010-07-08, 21:50
+1 ignatius

Är det någon som är förvånad över att vi nu har det som vi har det i Sverige när den stora majoriteten vägrar att ta i ämnet med tång.

http://static.guim.co.uk/sys-images/Football/Pix/pictures/2009/12/10/ears2.jpg

Norrmännen gör helt rätt och utvisning bör enligt mig vara alternativ ett även vid "lindrigare" brott såsom stöld och rån. Vi har ingen anledning att "ta skit" av folk vi hjälper undan svåra förhållanden.

filmjölk
2010-07-08, 22:21
Utvisa gravt kriminella är ju sådär smart. Tror ni tex. Somalia bryr sig ifall deras hemskickade landsman har våldtagit någon i Sverige? Knappast. sen flyttar vederbörande till något annat land, eller stannar kvar, och fortsätter våldta.

Inlåsning på livstid alt. likvidering lägger jag gärna mina skattepengar på om inte hemlandet tar problemet på allvar.

ha:cl
2010-07-08, 22:22
Utvisa gravt kriminella är ju sådär smart. Tror ni tex. Somalia bryr sig ifall deras hemskickade landsman har våldtagit någon i Sverige? Knappast. sen flyttar vederbörande till något annat land, eller stannar kvar, och fortsätter våldta.

Inlåsning på livstid alt. likvidering lägger jag gärna mina skattepengar på om inte hemlandet tar problemet på allvar.

Jag lägger gärna mina skattepengar på annat, tack så mycket.

filmjölk
2010-07-08, 22:28
Jag lägger gärna mina skattepengar på annat, tack så mycket.

Då har du snart tillbaks samma våldtäktsman som du nyss utvisade, under nytt namn med nytt pass, eller så har Norge den, eller USA, eller Rumänien.

ha:cl
2010-07-08, 22:33
Då har du snart tillbaks samma våldtäktsman som du nyss utvisade, under nytt namn med nytt pass, eller så har Norge den, eller USA, eller Rumänien.

Fast, om du tänker såhär: Folk kanske hade skärpt sig ifall alla länder hade agerat som Norge?

Ashenshugar777
2010-07-08, 22:45
Varför skulle det inte? Han håller väl sig till reglerna. Däremot är det ju alltid
samma vinklade sida han refererar till.

Jahåpp, bara för att det inte är Vinklat av feministiskt Initiativ så är det inte OK att vinkla längre?

saab900
2010-07-08, 22:57
Utvisa gravt kriminella är ju sådär smart. Tror ni tex. Somalia bryr sig ifall deras hemskickade landsman har våldtagit någon i Sverige? Knappast. sen flyttar vederbörande till något annat land, eller stannar kvar, och fortsätter våldta.

Inlåsning på livstid alt. likvidering lägger jag gärna mina skattepengar på om inte hemlandet tar problemet på allvar.

Det är troligen straff nog att få komma tillbaka till svåra förhållanden och inte kunna räkna med villkorslös försörjning längre, frihetsberövade eller inte.

Scratch89
2010-07-08, 23:52
Fast, om du tänker såhär: Folk kanske hade skärpt sig ifall alla länder hade agerat som Norge?

Nu tror jag inte att de flesta invandrarförbrytarna planerar sina gärningar redan innan de kommit innanför Sveriges gränser.

kaer
2010-07-09, 00:02
Har sett flera av mina norska vänner som på facebook gjort 'like' på artiklar och grupper som verkligen inte skulle passera så obemärkt här i sverige.
Så nog är frågan aktuell.

Jpn
2010-07-09, 00:18
Heja Norge!

bb X
2010-07-09, 00:36
denna länk borde alla läsa och se vad våra skattepengar går till.

tl;dr

Du vet att invandrare också betalar skatt ellerhur? Tänk på alla Mahmoud's pizzerior som betalar x3 mer skatt än vad du gör på 1 år varje månad. Sluta klaga på var dina skattepengar går, vart skulle du hellre vilja ha dom? I kungens ficka?

qqq111
2010-07-09, 00:53
tl;dr

Du vet att invandrare också betalar skatt ellerhur? Tänk på alla Mahmoud's pizzerior som betalar x3 mer skatt än vad du gör på 1 år varje månad. Sluta klaga på var dina skattepengar går, vart skulle du hellre vilja ha dom? I kungens ficka?

Poängen är att invandringen är en grov nettoförlust för de med svensk bakgrund. (Är väl like för icke-PK att bara skriva svenskarna nu för tiden).

schröder
2010-07-09, 01:00
Haha, Ryssens trådar är väl fan bättre än 90% av all skit som postas här.

+1

Go Ryssen och Go Norge!

ryssen
2010-07-09, 05:39
tl;dr

Du vet att invandrare också betalar skatt ellerhur? Tänk på alla Mahmoud's pizzerior som betalar x3 mer skatt än vad du gör på 1 år varje månad. Sluta klaga på var dina skattepengar går, vart skulle du hellre vilja ha dom? I kungens ficka?

du det tar ca 7år i snitt innan en invandrare kommer i nån form av sysselsättning fram tills dess fullt bidrag som jag hellre set gått till vård skola och omsorg.

vad för betalar pizzeriorna mer än mina företag?

hur kan du ens säga att jag ska sluta klaga på vad mina skattepengar går till.

Herr Oberst
2010-07-09, 07:57
Sluta klaga på var dina skattepengar går

HAHAHAHAHHAHAHHAHAHAH :laugh:

Det vore väl helt fantastiskt om ingen brydde sig ett skit om vart ens skattepengar försvann. Bara håll käft och betala

thunder
2010-07-09, 08:28
HAHAHAHAHHAHAHHAHAHAH :laugh:

Det vore väl helt fantastiskt om ingen brydde sig ett skit om vart ens skattepengar försvann. Bara håll käft och betala

Ca 50% av sveriges befolkning har den mentaliteten eftersom sossarna styrt landet i ca 70 år...

hugok
2010-07-09, 10:31
tl;dr

Du vet att invandrare också betalar skatt ellerhur? Tänk på alla Mahmoud's pizzerior som betalar x3 mer skatt än vad du gör på 1 år varje månad. Sluta klaga på var dina skattepengar går, vart skulle du hellre vilja ha dom? I kungens ficka?

Vad får dej att tro att mahmuds pizzeria betalar mer skatt än andra restauranger och företag. Jag skulle vilja påstå att pizzerior och liknande, svenskägda eller turkiskägda väljer sina egna siffror lite granna

Herr Oberst
2010-07-09, 10:59
Klart pizzeriorna betalar mer i skatt än andra. Alla restaurangägare är ju mångmiljardärer ju

ha:cl
2010-07-09, 11:02
tl;dr

Du vet att invandrare också betalar skatt ellerhur? Tänk på alla Mahmoud's pizzerior som betalar x3 mer skatt än vad du gör på 1 år varje månad. Sluta klaga på var dina skattepengar går, vart skulle du hellre vilja ha dom? I kungens ficka?

Jasså, "invandrarna" betalar skatt påstår du? Intressant.

Mecker
2010-07-09, 12:00
Jag har diskuterat med en norrman angående problemet med invandring. Han verkade väldigt insatt i ämnet men han höll inte på att klaga som alla andra gör om hur de fyller upp fängelserna utan han klagade på anledningen till varför invandrarna begår fler brott. Det är en betydligt högre procentuell arbetslöshet bland vissa invandrargrupper (Inte alla - tror de från Sri lanka hade bättre än norrmännen). Efter diskussion kom vi fram till att problemet ligger i segregationen mellan norrmän och invandrare och det skyller vi på regeringen eftersom den inte arbetar tillräckligt mot bättre integrering. Hur man löser detta är bortom mina kunskaper men jag anser att några politiker bör väl kunna slå samman hjärnkrafterna och föra Norge mot en bättre framtid.

BigSpawn
2010-07-09, 12:10
Då har du snart tillbaks samma våldtäktsman som du nyss utvisade, under nytt namn med nytt pass, eller så har Norge den, eller USA, eller Rumänien.
Det är ju bara att ta fingeravtryck på alla som invandrat/utvisats(vilket redan görs iom de eu reglerna?) så spelar det ingen roll om de har nya pass, de kommer inte in igen.

PePPinO
2010-07-09, 12:15
Bra trådar ryssen fortsätt så!
Dom få trådarna som faktikst är värda att läsas!

thunder
2010-07-09, 12:42
Jag har diskuterat med en norrman angående problemet med invandring. Han verkade väldigt insatt i ämnet men han höll inte på att klaga som alla andra gör om hur de fyller upp fängelserna utan han klagade på anledningen till varför invandrarna begår fler brott. Det är en betydligt högre procentuell arbetslöshet bland vissa invandrargrupper (Inte alla - tror de från Sri lanka hade bättre än norrmännen). Efter diskussion kom vi fram till att problemet ligger i segregationen mellan norrmän och invandrare och det skyller vi på regeringen eftersom den inte arbetar tillräckligt mot bättre integrering. Hur man löser detta är bortom mina kunskaper men jag anser att några politiker bör väl kunna slå samman hjärnkrafterna och föra Norge mot en bättre framtid.

Finns statistik i Norge till skillnad från Sverige. Statistik sentralbyrå: http://www.ssb.no/innvarbl/

Ledigheten blant innvandrere fra EU-landene i Øst-Europa var 10,9 prosent i 1. kvartal 2010. Bare gruppen fra Afrika lå over dette nivået, med en ledighet på 13,7 prosent. Den sistnevnte gruppen har ligget høyest over lengre tid, uavhengig av konjunkturene på arbeidsmarkedet. Ledigheten blant innvandrere fra både Asia, Sør- og Mellom-Amerika og Øst-Europa utenom EU ligger rundt gjennomsnittet for innvandrere, på 7,9 prosent. Som vanlig befinner gruppen fra Vest-Europa seg i et lavere sjikt, med en andel ledige på 4,3 prosent. Blant innvandrere fra Norden er ledigheten 3,5 prosent. Gruppen er dermed blant dem med lavest ledighet til tross for en sterk vekst det siste året. .

HulkH
2010-07-09, 13:55
Låt ryssen posta sina trådar...
Gillar man det inte behöver man inte läsa:)

haha, tror dock itne norrmännen är rasistiska :)

bb X
2010-07-09, 16:01
du det tar ca 7år i snitt innan en invandrare kommer i nån form av sysselsättning fram tills dess fullt bidrag som jag hellre set gått till vård skola och omsorg.

vad för betalar pizzeriorna mer än mina företag?

hur kan du ens säga att jag ska sluta klaga på vad mina skattepengar går till.

Dina företag? Hahahahahaha!


Vadå hur kan du ens säga...? Vad skulle du hellre se att dina skattepengar gick till, en ny soffa till ditt vardagsrum? Knappast. Du ser 5 kriminella invandrare från nigeria och dömer hela världen förutom Sverige för deras handlingar. Vad händer då? De gör samma sak, en svensk är rasistisk = alla svenskar är rasister - låter det rätt i dina öron?

BillyButt
2010-07-09, 16:17
Dina företag? Hahahahahaha!


Vadå hur kan du ens säga...? Vad skulle du hellre se att dina skattepengar gick till, en ny soffa till ditt vardagsrum? Knappast. Du ser 5 kriminella invandrare från nigeria och dömer hela världen förutom Sverige för deras handlingar. Vad händer då? De gör samma sak, en svensk är rasistisk = alla svenskar är rasister - låter det rätt i dina öron?

Det står ju rätt klart och tydligt i inlägget du citerade vad han hellre skulle lägga skattepengarna på: Vård, skola och omsorg. Pajas.

ryssen
2010-07-09, 16:20
Dina företag? Hahahahahaha!


Vadå hur kan du ens säga...? Vad skulle du hellre se att dina skattepengar gick till, en ny soffa till ditt vardagsrum? Knappast. Du ser 5 kriminella invandrare från nigeria och dömer hela världen förutom Sverige för deras handlingar. Vad händer då? De gör samma sak, en svensk är rasistisk = alla svenskar är rasister - låter det rätt i dina öron?

kan du läsa svenska? det står i texten att jag vill att skattepengarna ska gå till
vård,skola och omsorg.

förklara gärna gapskrattet mot mina företag. eller du kanske inte klarar av det?

stafh
2010-07-09, 16:26
Jag fattar inte. Om man utvisar dem till ett land med sämre rättsystem så är väl risken att de fortsätter sin kriminella bana högre? Rätta mig om jag har fel, men är det inte oftast folk som tycker att man ska "låsa in kriminella och slänga iväg nyckeln" som tycker att man ska utvisa kriminella invandrare?


För övrigt undrar jag om det inte är lite jobbigt att vara så besatt av invandringsfrågor som du är, ryssen.

bb X
2010-07-09, 16:31
kan du läsa svenska? det står i texten att jag vill att skattepengarna ska gå till
vård,skola och omsorg.

förklara gärna gapskrattet mot mina företag. eller du kanske inte klarar av det?

Vård, skola och omsorg huh? Alla tre fungerar redan utmärkt. Ser hellre att pengarna går till någon som behöver det. Tur att det inte är du som väljer var skattepengarna går. :)

Jag tror inte att du har flera företag, därför gapskratta jag. Iaf inte stora/framgångsrika.

ryssen
2010-07-09, 16:34
Jag fattar inte. Om man utvisar dem till ett land med sämre rättsystem så är väl risken att de fortsätter sin kriminella bana högre? Rätta mig om jag har fel, men är det inte oftast folk som tycker att man ska "låsa in kriminella och slänga iväg nyckeln" som tycker att man ska utvisa kriminella invandrare?


För övrigt undrar jag om det inte är lite jobbigt att vara så besatt av invandringsfrågor som du är, ryssen.

nej. det jobbiga är folks o-intresse inte bara för invandra politiken utan all politik.
och det dom tror är typ 10år gammal politik och är inte uppdaterade.

en stor stark
2010-07-09, 16:40
nej. det jobbiga är folks o-intresse inte bara för invandra politiken utan all politik.
och det dom tror är typ 10år gammal politik och är inte uppdaterade.

Tur att du är uppdaterad.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4396160&postcount=34 ;)

snej
2010-07-09, 16:40
Vård, skola och omsorg huh? Alla tre fungerar redan utmärkt. Ser hellre att pengarna går till någon som behöver det. Tur att det inte är du som väljer var skattepengarna går. :)

Jag tror inte att du har flera företag, därför gapskratta jag. Iaf inte stora/framgångsrika.

Men snälla. Alla ovanstående 3 fungerar inte alls ''utmärkt'', det är bara löjligt att säga. Visst Sverige jämfört med många andra länder, men nu är det ju inrikes det gäller eftersom invandringen är inrikes.

Och vad är stora/framgångsrika företag? Kan man leva gott på sitt företag, så är väl det framgångsrikt? Man måste inte vara multimiljonär för att ha ett ''framgångsrikt'' företag.

ryssen
2010-07-09, 16:46
Vård, skola och omsorg huh? Alla tre fungerar redan utmärkt. Ser hellre att pengarna går till någon som behöver det. Tur att det inte är du som väljer var skattepengarna går. :)

Jag tror inte att du har flera företag, därför gapskratta jag. Iaf inte stora/framgångsrika.

du vill gärna att det ska spenderas på livslång försörjning till dig förstår jag nu.

ang mina företag så har jag ingen lust och lägga ut den infon till dig här på brädan. och nej dom är inga ericsson eller volvo men tillräckligt för och försörja mig och min familj och många därtill genom skatt och moms.

Loyndomsriss
2010-07-09, 16:51
Vård, skola och omsorg huh? Alla tre fungerar redan utmärkt. Ser hellre att pengarna går till någon som behöver det. Tur att det inte är du som väljer var skattepengarna går. :)

Jag tror inte att du har flera företag, därför gapskratta jag. Iaf inte stora/framgångsrika.

Vården och skolan fungerar kanske utmärkt i jämförelse med hur det ser ut i ditt hemland. Det betyder dock inte att det inte finns anledning att investera än mer pengar i just detta på bekostnad av att kriminella invandrare och socialturister inte får stanna i Sverige. Eller har du något skäl till att motsätta dig detta?

BillyButt
2010-07-09, 16:52
Jag fattar inte. Om man utvisar dem till ett land med sämre rättsystem så är väl risken att de fortsätter sin kriminella bana högre?

Ja det är möjligt, vad spelar det för roll?

bb X
2010-07-09, 17:02
du vill gärna att det ska spenderas på livslång försörjning till dig förstår jag nu.

ang mina företag så har jag ingen lust och lägga ut den infon till dig här på brädan. och nej dom är inga ericsson eller volvo men tillräckligt för och försörja mig och min familj och många därtill genom skatt och moms.

Oh no you didn't. Men visst, varför inte? Asyl i mitt egen hemland samt bidrag när man inte ens befinner sig i Sverige skulle jag absolut inte tacka nej till, skulle du? ;)

Jag har också 10 företag, men har inte heller någon lust o lägga ut info. :) Bl.a tre pizzabutiker, mer info får du inte. :)


Vården och skolan fungerar kanske utmärkt i jämförelse med hur det ser ut i ditt hemland. Det betyder dock inte att det inte finns anledning att investera än mer pengar i just detta på bekostnad av att kriminella invandrare och socialturister inte får stanna i Sverige. Eller har du något skäl till att motsätta dig detta?

Jag är svensk. Men varsågod, jämför våra skolor med varandra sen jämför du dom med t.ex USA så ser du att Svenska skolor är redan tio gånger bättre och det finns ingen anledning att slösa ytterliggare pengar på det utan istället lägga dom på något vettigt.

Om vi säger så här, om invandrarna inte fick några bidrag alls, tror ni de hade begåtts färre brott?

stafh
2010-07-09, 17:10
Ja det är möjligt, vad spelar det för roll?

Då är det väl säkrare att ha dem här?

Loyndomsriss
2010-07-09, 17:20
Jag är svensk. Men varsågod, jämför våra skolor med varandra sen jämför du dom med t.ex USA så ser du att Svenska skolor är redan tio gånger bättre och det finns ingen anledning att slösa ytterliggare pengar på det utan istället lägga dom på något vettigt.

Om vi säger så här, om invandrarna inte fick några bidrag alls, tror ni de hade begåtts färre brott?

Även om du nu påstår att Svenska skolor skulle vara bättre än amerikanska så är det ett icke-argument. Bra kan alltid bli bättre! Och glöm inte vad tråden handlar om - att utvisa kriminella. Hur mycket skulle vi som land spara på att (t.ex.) inte behöva fylla över 90% av malmös fängelseplatser med invandrare?

Det är väl ingen som sagt att vi ska strypa invandrarnas bidrag? Tråden handlar, som sagt, främst om utvisning av kriminella. Men om du vill diskutera alternativa lösningar på att få in mer pengar i statskassan så kan jag förorda att inte ta in 37 ggr fler invandrare än Finland och tillåta att det i medel tar 7 år innan de får jobb. Det senare borde inte vara så svårt i.o.m. att vi ju behöver "arbetskraftsinvandringen"?

Trance
2010-07-09, 17:23
Tur att du är uppdaterad.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4396160&postcount=34 ;)

Ja, kostnaderna har förmodligen ökat sedan det skrevs.

Loyndomsriss
2010-07-09, 17:30
Då är det väl säkrare att ha dem här?

Varför inte ta hit hela världen?

BillyButt
2010-07-09, 17:51
Då är det väl säkrare att ha dem här?

Nej. En kriminell i sitt hemland utgör inget större hot mot det svenska samhället.

qqq111
2010-07-09, 17:59
Oh no you didn't. Men visst, varför inte? Asyl i mitt egen hemland samt bidrag när man inte ens befinner sig i Sverige skulle jag absolut inte tacka nej till, skulle du? ;)

Jag har också 10 företag, men har inte heller någon lust o lägga ut info. :) Bl.a tre pizzabutiker, mer info får du inte. :)




Jag är svensk. Men varsågod, jämför våra skolor med varandra sen jämför du dom med t.ex USA så ser du att Svenska skolor är redan tio gånger bättre och det finns ingen anledning att slösa ytterliggare pengar på det utan istället lägga dom på något vettigt.

Om vi säger så här, om invandrarna inte fick några bidrag alls, tror ni de hade begåtts färre brott?

Det är OMÖJLIGT att "slösa pengar" på skolor. Det är helt oerhört att säga något sådant. Ju bättre skolor vi har, desto bättre framtid får Sverige. Och ja, att lägga pengar på (faktiskt till mestadels svenska) ambitiösa barn i skolorna är fan så mycket bättre än att lägga det på diverse skäggbarn och andra bidragstagare, EU medlemskap och bistånd till länder som är oförmögna att ta hand om sig själva.

tsp
2010-07-09, 19:08
du jag tänker inte sluta posta nått jag hittar som är intressant bara för att du och några till inte tycker att det finns ett problem i ämnet.

Nu lägger du godtyckligt ord i min mun. Jag har aldrig sagt att jag "inte tycker det finns ett problem i ämnet". Vad jag motsätter mig är ditt spammande av trådar i nåt slags försök att värva ungdomar till nordisk.nu osv..

John M
2010-07-09, 19:16
Tycker det låter vettigt. Dom vill väl inte ha dit folk som ställer till massa satyg.

Tror Norge är hårdare på straff och böter än vad Sverige är.

Andy.da.wohoo
2010-07-09, 19:36
Nu lägger du godtyckligt ord i min mun. Jag har aldrig sagt att jag "inte tycker det finns ett problem i ämnet". Vad jag motsätter mig är ditt spammande av trådar i nåt slags försök att värva ungdomar till nordisk.nu osv..

Så, rakt på sak: Anser du att ryssen är rasist och försöker sprida rasistiska tankar med sina trådar?

Det tycker iallafall inte jag, han lyser upp problem som många blundar för.

On Topic så tycker jag att Norge gör helt rätt, Go Norge! Att säga att vi inte behöver lägga mer pengar på vård, skola och omsorg är bara bakåtsträvande.

BillyButt
2010-07-09, 19:53
Lite mer norska nyheter. Ett sådant här reportage skulle aldrig visas i Sverige. *gah!*

bir5vMv4sEg

Nelson81
2010-07-09, 20:15
haha hade velat se det reportaget i sverige, då hade tsp börjat skrika RASISTER RASISTER när dom tar upp fakta lul

Kaew
2010-07-09, 20:26
haha hade velat se det reportaget i sverige, då hade tsp börjat skrika rasister rasister när dom tar upp fakta lul

+1

Loyndomsriss
2010-07-09, 20:46
haha hade velat se det reportaget i sverige, då hade tsp börjat skrika rasister rasister när dom tar upp fakta lul

+1

en stor stark
2010-07-09, 22:25
Ja, kostnaderna har förmodligen ökat sedan det skrevs.

Ja, du har nog rätt, vad har det med saken att göra? Fortfarande inte uppdaterad, vilket var det jag ville få fram.

ryssen
2010-07-09, 22:37
Ja, du har nog rätt, vad har det med saken att göra? Fortfarande inte uppdaterad, vilket var det jag ville få fram.

ja jag hittade inte den nyare versionen så denna duger endå.innehållet är densamma fast summorna är högre idag.

en stor stark
2010-07-09, 22:55
ja jag hittade inte den nyare versionen så denna duger endå.innehållet är densamma fast summorna är högre idag.

Det var inte innehållet jag var emot, det var att du störde dig på att folk inte var uppdaterade, men själv använder källor från 10 år tillbaka.

bb X
2010-07-09, 23:50
RYSSEN: Tycker du att man ska utvisa ALLA invandrare som är kriminella, även de som har svenskt medborgarskap?

Ni som är så emot invandrare är helt oförskämda, för inte så länge sen var det vi svenskar som flydde från vårt eget land, var det någon som sa NEJ VI VILL INTE HA ER! ?

Upptaget
2010-07-10, 00:05
haha hade velat se det reportaget i sverige, då hade tsp börjat skrika rasister rasister när dom tar upp fakta lul

+1

Andy.da.wohoo
2010-07-10, 00:17
RYSSEN: Tycker du att man ska utvisa ALLA invandrare som är kriminella, även de som har svenskt medborgarskap?

Ni som är så emot invandrare är helt oförskämda, för inte så länge sen var det vi svenskar som flydde från vårt eget land, var det någon som sa NEJ VI VILL INTE HA ER! ?

Har man svenskt medborgarskap är man per definition Svensk i mina ögon och ska dömas som en Svensk medborgare.

När flydde svenskarna från Sverige? Under emigrationstiden till Amerika? På den tiden man sålde land och sökte efter folk som hade pengar och folk som ville arbeta i städer osv?

stafh
2010-07-10, 00:29
Nej. En kriminell i sitt hemland utgör inget större hot mot det svenska samhället.

Kanske inte, men han/hon utgör väl ändå ett hot mot det samhälle han befinner sig i? Oavsett om det är Östersund eller Teheran?

anton2000
2010-07-10, 00:37
Kanske inte, men han/hon utgör väl ändå ett hot mot det samhälle han befinner sig i? Oavsett om det är Östersund eller Teheran?

Jo det är sant. Men frågan är ju om Sverige ska ta hand om all kriminalitet i hela världen? Jag tycker att det känns lite överambitiöst faktiskt.

stafh
2010-07-10, 00:39
Jo det är sant. Men frågan är ju om Sverige ska ta hand om all kriminalitet i hela världen? Jag tycker att det känns lite överambitiöst faktiskt.

Det är väl att ta i. Men man kan ju göra något åt de som kommit hit i alla fall. Man behöver ju inte direkt importera kriminella.

stevebc
2010-07-10, 00:54
Ni som är så emot invandrare är helt oförskämda, för inte så länge sen var det vi svenskar som flydde från vårt eget land, var det någon som sa NEJ VI VILL INTE HA ER! ?Ja, fast dem sköt vi ihjäl och smittade till de dog. Sedan de som överlevde placerade vi i reservat.

tsp
2010-07-10, 02:27
Så, rakt på sak: Anser du att ryssen är rasist och försöker sprida rasistiska tankar med sina trådar?

Det tycker iallafall inte jag, han lyser upp problem som många blundar för.

On Topic så tycker jag att Norge gör helt rätt, Go Norge! Att säga att vi inte behöver lägga mer pengar på vård, skola och omsorg är bara bakåtsträvande.

Anser och anser. Han ÄR rasist

bb X
2010-07-10, 04:23
Anser och anser. Han ÄR rasist

No shit

Khyron_
2010-07-10, 06:42
Ja, fast dem sköt vi ihjäl och smittade till de dog. Sedan de som överlevde placerade vi i reservat.
White guilt much? *whatever*
Kanske dags att släppa att vi europeer är mer ondo än andra folkslag

Scratch89
2010-07-10, 06:56
Jag får faktiskt ursäkta mig, ryssen. Den här tråden blev intressant ändå! Hoppas att argumenten och inläggen håller tillräckligt hög nivå för att inte plockas bort, bara.

Trance
2010-07-10, 08:47
RYSSEN: Tycker du att man ska utvisa ALLA invandrare som är kriminella, även de som har svenskt medborgarskap?

Ni som är så emot invandrare är helt oförskämda, för inte så länge sen var det vi svenskar som flydde från vårt eget land, var det någon som sa NEJ VI VILL INTE HA ER! ?

Skall vi ha helt öppna gränser och låta alla som vill få medborgarskap?

ryssen
2010-07-10, 09:12
RYSSEN: Tycker du att man ska utvisa ALLA invandrare som är kriminella, även de som har svenskt medborgarskap?

Ni som är så emot invandrare är helt oförskämda, för inte så länge sen var det vi svenskar som flydde från vårt eget land, var det någon som sa NEJ VI VILL INTE HA ER! ?

har man svenskt medborgarskap blir det svårt men annars är förtroendet slut.tack och adjö med dom.

von huff
2010-07-10, 09:14
Saken är den att det daltas för mycket. invandrare.Kolla brottsatistiken hur många brott aom görs av invandrare och hur mång kriminella gäng som består av invandrare.Jag drar inte alla över en kan men det är fakta att det örs en massa brott bland invandrare.Invandrarna får inte allt serverade på silverfat som många tror men jävligt mycket hjälp får de av myndigheterna när de kommer till norden så jag vill helst inte se att vi hyser kriminella invandrare med våra skattepengar

ryssen
2010-07-10, 09:28
hur rätt är det att nyanlända får mer pengar än många svenska Pensionärer som arbetat hela livet här? skrämmande.

shut teh face
2010-07-10, 09:47
Det komma släppa i Sverige. Mentaliteten hos PK, de flesta partier och media är att sopa under mattan. Men folket är inte intresserat av det längre.

Antingen kan man läsa på nätet vad som händer, exempelvis läsa statistiken som är ganska rakt på sak.

Eller så upplever man detta själv där man bor, exempelvis delar av malmö, södertälje, stockholms förorter, etc..

Poängen är att det blir lite av ett underbyggt tryck, där fler och fler är missnöjda. Jag vet inte vart det kommer sluta dock. Jag tycker de stora partierna borde ändra sin politik, jag förstår inte ens varför de inte gör det? Visst de är rädda att förlora röster, men de ska ju bara utvisa kriminella invandrare, hårdare tag mot dem, satsa resurser på att söka upp dem, och skicka ut. Vilka kommer tycka detta är fel? Inte några som redan INTE röstar på exempelvis sossarna eller alliansen (vänsterfnask, miljötomtar är det som kommer bli "sura").

Potatiskillen
2010-07-10, 10:27
OT: Vad har alliansen för ställning om SD? Väldigt sällan man hör Reinfleft yttra sig om dessa frågor.

Nelson81
2010-07-10, 10:31
No shit

vad tycker du man ska göra med asylsökande som begår grova brott?
om ditt svar är sätta dom i fängelse i sverige, då är följdfrågan vad tycker du ska hända sen, ska dom få svensk medborgarskap per automatik eller?

Andy.da.wohoo
2010-07-10, 10:41
Anser och anser. Han ÄR rasist

No shit

Vad tycker ni att man ska göra mot problemet då? För det FINNS ett problem. Det kan ingen av er helt ärligt säga att det inte finns.

thunder
2010-07-10, 11:16
RYSSEN: Tycker du att man ska utvisa ALLA invandrare som är kriminella, även de som har svenskt medborgarskap?

Ni som är så emot invandrare är helt oförskämda, för inte så länge sen var det vi svenskar som flydde från vårt eget land, var det någon som sa NEJ VI VILL INTE HA ER! ?


Jag tycker att det borde bli svårare att få svenskt medborgarskap och istället borde vi ge ut arbetstillstånd/tillfälligt uppehållstillstånd. Sedan borde man inte kunna ha dubbla medborgarskap när man väl blir svensk medborgare. Man ska ha sin lojalitet med det landet man är medborgare i.

Och det är faktiskt vuxna människor vi talar om som borde förstå sambandet mellan sina handlingar och konsekvenserna. Så utvisa alla kriminella vi kan.

För min del kan vi importera hur många utbildade kompetenta invandrare som helst, enligt USAs eller Kanadas modell. Men att importera analfabeter från somalia, afganistan, irak m.fl ser jag inte riktigt nyttan med när vi redan har massarbetslöshet. Annat än att det är väldigt snällt.

hugok
2010-07-10, 11:30
RYSSEN: Tycker du att man ska utvisa ALLA invandrare som är kriminella, även de som har svenskt medborgarskap?

Ni som är så emot invandrare är helt oförskämda, för inte så länge sen var det vi svenskar som flydde från vårt eget land, var det någon som sa NEJ VI VILL INTE HA ER! ?

Ja se vad som hände med indianerna... Och ja indianerna sa ifrån så småning om när de europeiska invandrarna började använda våld. De sa säkerligen, låt mig citera dej "NEJ VI VILL INTE HA ER!"

I övrigt, är du helt från vettet, tycker du att vi har något slags överskott på skattepengar som vi kan slösa på vad som helst?

Bosanac
2010-07-10, 11:37
Hejsan!

Är en nygammal medlem kan man säga. Har följt Kolozzeum sista sista tiden utan att va reggad men tänkte göra det nu igen. Har följt en del trådar här som handlar om invandring och SD och ja..Ni vet.

Tänkte bara kommentera att som invandrare själv..Kom hit på tidigt 90-talet så kan jag helt klart förstå svenskens ilska och att den breder ut sig i Sverige. När jag kom hit med min familj fanns det krav på oss...Föräldrarna hade 6 månader på sig att klara SFI och sedan hitta praktik eller jobb. Något dom lyckades med och det är jag och mina syskon jävligt tacksamma för det. Nu som vuxen och själv arbetande kan jag tyvärr inte förstå många invandrares beteende kring detta. Många utnyttjar tyvärr den svenska mentaliteten och svenskheten (snällheten) och det har gått helt överstyr på många ställen. Folk som pratar att det inte finns möjligheter för invandrare, inget att göra på sin fritid, diskriminerade och ja..Ni kan fylla i vad som helst just nu och det fyller väl innehållet kring ämnet. Jag skäms och är jävligt förbannad att man påstår det inte finns möjligheter. Finns det länder i Europa som ger dom möjligheter Sverige ger nyanlända? Inte vad jag hört från vänner och släkt i andra europeiska länder. Det finns stora problem i Sverige kring invandringen och hur man ska hantera det. Tyvärr vågar ingen ta i det för risken att bli kallad rasse kommer per automatik. Rätt väg är nog inte att rösta på SD även om jag förstår dom som gör det men faktum är att man måste börja diskutera detta ämnet och se verkligheten för hur den är och inte hur man tror den är..

BillyButt
2010-07-10, 12:06
Kanske inte, men han/hon utgör väl ändå ett hot mot det samhälle han befinner sig i? Oavsett om det är Östersund eller Teheran?

Ja, du menar att iranierna inte kan hantera sitt eget folk? Nu dumförklarar du ett helt folkslag, är du rasist?

Anser och anser. Han ÄR rasist

Där kom det. Rasiststämpeln är det enda ni vänstersympatisörer har att komma med i invandrarfrågor.

hur rätt är det att nyanlända får mer pengar än många svenska Pensionärer som arbetat hela livet här? skrämmande.

Det vore rasistiskt att ge pensionärerna mer eller lika mycket. *rolleyes*

Skall vi ha helt öppna gränser och låta alla som vill få medborgarskap?

Det skulle ju kunna fungera om vi drar in alla bidrag, annars vore fri invandring slutet för Sverige.


För min del kan vi importera hur många utbildade kompetenta invandrare som helst, enligt USAs eller Kanadas modell. Men att importera analfabeter från somalia, afganistan, irak m.fl ser jag inte riktigt nyttan med när vi redan har massarbetslöshet. Annat än att det är väldigt snällt.

Ja dessa personer kan bara ta Sverige bakåt i utvecklingen.

stafh
2010-07-10, 12:10
Ja, du menar att iranierna inte kan hantera sitt eget folk? Nu dumförklarar du ett helt folkslag, är du rasist?
Jag menar givetvis att Sverige har ett bättre rättssystem än många andra länder. Är du en idiot?

BillyButt
2010-07-10, 12:14
Hejsan!

Är en nygammal medlem kan man säga. Har följt Kolozzeum sista sista tiden utan att va reggad men tänkte göra det nu igen. Har följt en del trådar här som handlar om invandring och SD och ja..Ni vet.

Tänkte bara kommentera att som invandrare själv..Kom hit på tidigt 90-talet så kan jag helt klart förstå svenskens ilska och att den breder ut sig i Sverige. När jag kom hit med min familj fanns det krav på oss...Föräldrarna hade 6 månader på sig att klara SFI och sedan hitta praktik eller jobb. Något dom lyckades med och det är jag och mina syskon jävligt tacksamma för det. Nu som vuxen och själv arbetande kan jag tyvärr inte förstå många invandrares beteende kring detta. Många utnyttjar tyvärr den svenska mentaliteten och svenskheten (snällheten) och det har gått helt överstyr på många ställen. Folk som pratar att det inte finns möjligheter för invandrare,

Jag tror inte heller att det finns några större möjligheter för invandrare längre. Sverige är fullt.

inget att göra på sin fritid, diskriminerade och ja..Ni kan fylla i vad som helst just nu och det fyller väl innehållet kring ämnet. Jag skäms och är jävligt förbannad att man påstår det inte finns möjligheter. Finns det länder i Europa som ger dom möjligheter Sverige ger nyanlända? Inte vad jag hört från vänner och släkt i andra europeiska länder. Det finns stora problem i Sverige kring invandringen och hur man ska hantera det. Tyvärr vågar ingen ta i det för risken att bli kallad rasse kommer per automatik. Rätt väg är nog inte att rösta på SD även om jag förstår dom som gör det men faktum är att man måste börja diskutera detta ämnet och se verkligheten för hur den är och inte hur man tror den är..

Och varför inte? Att fortsätta ösa in 100 000 invandrare per år lär knappast vara lösningen.

BillyButt
2010-07-10, 12:17
Jag menar givetvis att Sverige har ett bättre rättssystem än många andra länder. Är du en idiot?

Bättre på vilket sätt?

ha:cl
2010-07-10, 13:03
Vård, skola och omsorg huh? Alla tre fungerar redan utmärkt. Ser hellre att pengarna går till någon som behöver det. Tur att det inte är du som väljer var skattepengarna går. :)

Jag tror inte att du har flera företag, därför gapskratta jag. Iaf inte stora/framgångsrika.

Jajjemen, skola vård och omsorg fungerar utmärkt i Sverige.

3 timmar väntetid för en rutinkoll hos kirurgen är utmärkt.

Du måste skämta.

ha:cl
2010-07-10, 13:10
Anser och anser. Han ÄR rasist

Jag tyckte vi gick igenom detta bra i en annan tråd. Men för alla vänstermänniskor som slänger ur sig Rasist hit och dit, man är ingen rasist bara för man tycker att den förda invandringspolitiken är misslyckad och vi nu har för många invandrare i landet.

...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet.

Fn:s definition på rasdiskrimminering.

Anser du att ryssen går in bra i denna beskrivning. Har han någon gång påpekad människors olika värde och att en annan ras är superior till alla andra?

Nej.

bb X
2010-07-10, 16:47
Thunder, så du tycker inte väntetiden är lång nog som den är just nu?


Ryssen, jag förstod inte riktigt ditt svar, ska man utvisa de med svensk medborgarskap också även fast "det kan bli svårt" eller bara de som söker det?

stafh
2010-07-10, 17:54
Bättre på vilket sätt?

Färre återfall?

hejhopp79
2010-07-10, 18:00
Man måste, måste, MÅSTE hålla reda på begrepp när man talar om olika människor från olika kulturer. Få människor är rasister som i att de ogillar andra "raser". Att ogilla kulturella uttryck är inte rasism och begår invandrare upprepade brott i ett land ska de självklart utvisas.

Man är absolut inte heller rasist för att man kritiserar invandringspolitik och vill skära ner på (den höga) invandringskvoten. I så fall är Sverige det enda land i världen där det anses som rasistiskt.

"Rasism" är nog det mest felanvända ordet i dagens debatt.

ryssen
2010-07-10, 18:19
Thunder, så du tycker inte väntetiden är lång nog som den är just nu?


Ryssen, jag förstod inte riktigt ditt svar, ska man utvisa de med svensk medborgarskap också även fast "det kan bli svårt" eller bara de som söker det?

idag kan vi inte utvisa dom med svenskt medborgarskap.jag skulle gärna sett att man kunde bli av med det oxå om du en gång haft ett annat.

stafh
2010-07-10, 18:22
Jag hade inte gråtit mig till sömns om man hade utvisat såna som ryssen istället.

Andy.da.wohoo
2010-07-10, 18:57
Jag hade inte gråtit mig till sömns om man hade utvisat såna som ryssen istället.

Ge dig nu, du blir inte en bättre person genom att säga sånt, snarare sjunker du ner till "ryssens nivå" och ni blir istället jämlika.

Nelson81
2010-07-10, 19:56
vad tycker du man ska göra med asylsökande som begår grova brott?
om ditt svar är sätta dom i fängelse i sverige, då är följdfrågan vad tycker du ska hända sen, ska dom få svensk medborgarskap per automatik eller?

bb X vore intressant att höra din åsikt i den här frågan?!

bb X
2010-07-10, 20:04
bb X vore intressant att höra din åsikt i den här frågan?!

Asylsökande och begår grova brott? Ut med dom.


Ryssen, jag spottar dig i ansiktet, du är en skam för det svenska folket.

Hejmannen
2010-07-10, 20:13
Asylsökande och begår grova brott? Ut med dom.


Ryssen, jag spottar dig i ansiktet, du är en skam för det svenska folket.

Vadå "svenska folket"? Alla är lika! Det finns inget "svenskt folk"! Är du rasist?

bb X
2010-07-10, 20:19
Vadå "svenska folket"? Alla är lika! Det finns inget "svenskt folk"! Är du rasist?

Det här är en seriös tråd, gå och trolla någon annanstans.

Hejmannen
2010-07-10, 20:22
Det här är en seriös tråd, gå och trolla någon annanstans.

Ja, för det är ju otroligt seriöst att säga att man vill spotta någon i ansiktet.

Kischen
2010-07-10, 20:23
Det här är en seriös tråd, gå och trolla någon annanstans.



Ryssen, jag spottar dig i ansiktet, du är en skam för det svenska folket.

http://sublevel21.com/rand/img/interesting-thread.gif

BillyButt
2010-07-10, 20:39
Färre återfall?

Tveksamt. Sedan är det skitsamma, det är inte våran uppgift att rehabilitera kriminella utlänningar.

Jag hade inte gråtit mig till sömns om man hade utvisat såna som ryssen istället.

Istället för personer som gör så här: http://www.expressen.se/1.188807
Tycker du att sådana personer förtjänar att leva och bo i Sverige?

ryssen
2010-07-10, 20:52
Asylsökande och begår grova brott? Ut med dom.


Ryssen, jag spottar dig i ansiktet, du är en skam för det svenska folket.

fan jag tror du är en undercover mods som försöker locka fram en :banned

spotta på du! jag värnar om sverige och det svenska folket i första hand även i fortsättningen.

Andy.da.wohoo
2010-07-10, 20:53
Asylsökande och begår grova brott? Ut med dom.


Ryssen, jag spottar dig i ansiktet, du är en skam för det svenska folket.

Det här är en seriös tråd, gå och trolla någon annanstans.

Skulle du kunna diskutera ämnet som en vuxen människa istället för att skrika och säga att han är rasist?

ryssen
2010-07-10, 20:57
Tveksamt. Sedan är det skitsamma, det är inte våran uppgift att rehabilitera kriminella utlänningar.



Istället för personer som gör så här: http://www.expressen.se/1.188807
Tycker du att sådana personer förtjänar att leva och bo i Sverige?

nästa gång kan det vara din fru,tjej dotter eller mamma.

bb X
2010-07-10, 21:54
nästa gång kan det vara din fru,tjej dotter eller mamma.

Den kan lika gärna vara en svensk som misshandlat henne eller lika gärna vara en svensk som misshandlar en invandrare nästa gång, som om det aldrig skett?

fan jag tror du är en undercover mods som försöker locka fram en :banned

spotta på du! jag värnar om sverige och det svenska folket i första hand även i fortsättningen.

Lol, du värnar om dina "skattepengar". Det är allt du bryr dig om.

Skulle du kunna diskutera ämnet som en vuxen människa istället för att skrika och säga att han är rasist?

Jag gör både och. Don't like it? Don't read it.

BillyButt
2010-07-10, 22:45
[QUOTE=bb X;4470742]Den kan lika gärna vara en svensk som misshandlat henne

Nej det kan det inte lika gärna vara, det finns statistik som visar tydligt att de här typen av brott till mesta del begås av invandrare. Gruppvåldtäkter begådda av svenskar är extremt ovanligt.

eller lika gärna vara en svensk som misshandlar en invandrare nästa gång

Nej det kan det heller inte lika gärna vara, av samma anledning jag nyss nämde.

Lol, du värnar om dina "skattepengar". Det är allt du bryr dig om.

Det är också att värna om det svenska folket.

bb X
2010-07-10, 22:50
[QUOTE]

Nej det kan det inte lika gärna vara, det finns statistik som visar tydligt att de här typen av brott till mesta del begås av invandrare. Gruppvåldtäkter begådda av svenskar är extremt ovanligt.



Nej det kan det heller inte lika gärna vara, av samma anledning jag nyss nämde.



Det är också att värna om det svenska folket.

Och vem fan är du? Jimmie Åkessons advokat? Nej det kan lika gärna vara en svensk som våldtar, eller svenskar som grupp-våldtar.

bb X
2010-07-10, 22:51
EHCqz-J51IU

Kan det vara sånt som lockar invandrare att begå brott?

ryssen
2010-07-10, 23:26
Den kan lika gärna vara en svensk som misshandlat henne eller lika gärna vara en svensk som misshandlar en invandrare nästa gång, som om det aldrig skett?



Lol, du värnar om dina "skattepengar". Det är allt du bryr dig om.



Jag gör både och. Don't like it? Don't read it.

kan du möjligen vara en afa?

BillyButt
2010-07-11, 00:40
Nej det kan lika gärna vara en svensk som våldtar, eller svenskar som grupp-våldtar.

På det här forumet brukar vi hålla oss till fakta, det har varit allmänt vedertaget i 20+år att invandrare är mer brottsbenägna än svenskar, så ta och lägg ner skitsnacket och lämna tråden. Troll.

bb X
2010-07-11, 01:44
kan du möjligen vara en afa?

afa?

billybutt: Vem är det som trollar egentligen? Var är din s.k fakta/källa? De är säkert mer brottsbenägna just pga av personer som DIG .

ha:cl
2010-07-11, 02:08
afa?

billybutt: Vem är det som trollar egentligen? Var är din s.k fakta/källa? De är säkert mer brottsbenägna just pga av personer som DIG .

Du är helt otrolig.

Invandrare begår mycket brott. Men vet du vad? Det är inte deras fel, och det är det ingen som har påpekat här inne. Har man den tanken är man rasist, om man tycker att "dom" begår fler brott för att "dom" inte klarar av att skilja på rätt och fel som "vi" kan.

Utan det är våra underbara politiker, framförallt vänstersidan som har totalt misslyckat med invandringspolitiken och skickar, vad fan var den senaste siffran jag läste? Ja, över 50 000 människor i utanförskap och misär per år. Frbehåller mig för fel angående siffran här.

Ska det vara så jävla svårt att:

Ta in----->asimmilera/anpassa till vårt samhälle----->ta in fler----->assimmilera/anpassa

Som det är nu så är det så här:

Ta in------>Ta in-------->Ta in-------->Asimmilera/anpassa en liten del-------->Ta in.

Det håller inte.

bb X
2010-07-11, 02:56
Du är helt otrolig.

Invandrare begår mycket brott. Men vet du vad? Det är inte deras fel, och det är det ingen som har påpekat här inne. Har man den tanken är man rasist, om man tycker att "dom" begår fler brott för att "dom" inte klarar av att skilja på rätt och fel som "vi" kan.

Utan det är våra underbara politiker, framförallt vänstersidan som har totalt misslyckat med invandringspolitiken och skickar, vad fan var den senaste siffran jag läste? Ja, över 50 000 människor i utanförskap och misär per år. Frbehåller mig för fel angående siffran här.

Ska det vara så jävla svårt att:

Ta in----->asimmilera/anpassa till vårt samhälle----->ta in fler----->assimmilera/anpassa

Som det är nu så är det så här:

Ta in------>Ta in-------->Ta in-------->Asimmilera/anpassa en liten del-------->Ta in.

Det håller inte.

Källa?

Min fröken lärde mig att utan källförteckning kan det vara bullshit. :)

Bosanac
2010-07-11, 08:57
Billybutt..

Tycker SD har för mycket upp och ner kvalitet i sig. För många som är med är riktiga bönder som saknar möjlighet att argumentera på ett korrekt sätt. Seriösiteten i partiet försvinner. Kan man få väck dom och sedan bredda sina områden tror jag det kan bli bra på lång sikt. Men dom är stämplade som ett rasistisk parti och det lär dom fortsätta vara.

Det är ju så och det får man tyvärr erkänna att procentuellt så begår ju invandrare oerhört mycket mer brott. Framförallt av den grövre typen också. Men ingen vågar ta i det ämnet heller. Utanförskap är skitsnack som jag sade innan, det är bara en usel bortförklaring från svensk sida och även invandrarnas håll. Det finns massor med möjligheter här det gäller bara att ta tag i det. Tyvärr är många av invandrarna bekväma och känner inget behov av att jobba när bidragsmöjligheterna är så stora här.

Nej..Sverige kan inte fortsätta ta in invandrare för man kan inte hantera situationen nu eller rättare sagt man tappade grepp om situationen på slutet av 90-talet.

Finska Lejonet
2010-07-11, 10:15
Det har tagits upp förut och visats att det är vanligare bland utrikesfödda och folk som har en förälder från utlandet att man finns med i brottsstatistiken(tror det var 3 på 1000 bland utlänningar, 100% samt 50% i samma grupp och 1 på 1000 bland svenskar). Men det intressanta vore att veta bland folk som tillhör samma sociala grupp d.v.s. inte bland Tomas Silfstrand i villan på Lidingö med Ali från Rosengård.

Som svar på frågan tycker jag inte normännen är rasistiska.
Om man anger som skäl att man kommer bli dödad om man skickas hem och sen går och rånar någon eller våldtar då har man nog ljugit eller så får man stå sitt kasst.

hugok
2010-07-11, 10:43
Buhu, det är sammhällets fel alltihop. Vi får inga ungdomsgårdar där vi kan vara så vi måste helt enkelt vandalisera för att fördriva tiden.

Helt ärligt bb x, man kan inte skylla alla misstag i någons liv på samhället. Det har jag fan hört nog av i skolan när någon står och skriker att alla svenskar är dumma i huvudet och borde skjutas och läraren säger att det är samhällets fel. Och en fråga till, tycker du på fullaste allvar att vi har ett överskott i våran ekonomi som tillåter oss att slösa pengar på vad som helst? Jag fick aldrig något svar tidigare...

Andy.da.wohoo
2010-07-11, 10:46
Källa?

Min fröken lärde mig att utan källförteckning kan det vara bullshit. :)

Vad sägs som en titt i rosengård?

Det du gör bb x är att stå med händerna för öronen och skrika "NI HAR FEL JAG HAR RÄTT RASISTSVIN SLUTA!".

Nelson81
2010-07-11, 10:50
Nej det kan lika gärna vara en svensk som våldtar, eller svenskar som grupp-våldtar.

källa på det? min fröken lärde mig att utan källförteckning kan det vara bullshit. :)

LoTiX
2010-07-11, 11:09
Och vem fan är du? Jimmie Åkessons advokat? Nej det kan lika gärna vara en svensk som våldtar, eller svenskar som grupp-våldtar.

Nej det kan det inte, överrepresentationen av invandrare när det gäller exempelvis våldtäkt är extremt stor.

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url=/dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf

stafh
2010-07-11, 11:36
Tveksamt. Sedan är det skitsamma, det är inte våran uppgift att rehabilitera kriminella utlänningar.
Nej, inte tveksamt. Vi har inte sämst återfallsstatistik i världen.
Och om de i utlandet tjänar mer på att vi behandlar dem här än vad vi förlorar på det så är det väl bara bra?


Istället för personer som gör så här: http://www.expressen.se/1.188807
Tycker du att sådana personer förtjänar att leva och bo i Sverige?
Lägg ner de ledande frågorna. Jag tycker att det är bättre att vi spärrar in dem här än att de skickas tillbaka till sitt hemland och gör om det några gånger till.

Tolkia
2010-07-11, 11:45
Nivån börjar sjunka. Ge fler bokstäver till trådens ämne än till intelligensnivån hos deltagande debattörer om tråden skall ha en chans att leva vidare. Ni avgör.

BillyButt
2010-07-11, 12:18
Nej, inte tveksamt. Vi har inte sämst återfallsstatistik i världen.

Vi har ändå en enormt hög återfallsstatistik.

Och om de i utlandet tjänar mer på att vi behandlar dem här än vad vi förlorar på det så är det väl bara bra?

Obvious tro....

Lägg ner de ledande frågorna. Jag tycker att det är bättre att vi spärrar in dem här än att de skickas tillbaka till sitt hemland och gör om det några gånger till.

Det är bättre att dom gör om det här några gånger till samtidigt som vi lägger ner några miljoner på meningslös rehabilitering.

ha:cl
2010-07-11, 13:45
Källa?

Min fröken lärde mig att utan källförteckning kan det vara bullshit. :)

Källa på vad? Att invandringspolitiken inte fungerar och att det är vänsterflanken som är orsaken?

1. Ta dig en titt i storstädernas förorter.
2. Vänstern har styrt landet i princip. Bortsätt från korta tider med blått styre.
3. Vänstern vinner alla "nya" röster, tex genom att Mona är så jävla invandrar vänlig. Tror ni det är en slump eller tror ni att hon gör såhär för att vinna röster?

Upptaget
2010-07-11, 13:58
[QUOTE=BillyButt;4470807]

Och vem fan är du? Jimmie Åkessons advokat? Nej det kan lika gärna vara en svensk som våldtar, eller svenskar som grupp-våldtar.

Läst i princip hela tråden och hållt mig tyst, men detta var man ju bara tvungen och kommentera, så många gånger det har sagt i inslag i bla Insider, efterlyst att invandrare är solklart överrepresenterade inom våldtäkter/misshandelsfall så trodde jag aldrig mer att någon skulle skriva som du gör.. Hur kan du ha missat är ju frågan..

stevebc
2010-07-11, 14:35
White guilt much? *whatever*
Kanske dags att släppa att vi europeer är mer ondo än andra folkslagJa, en del, men inget som påverkar inlägget ifråga. Det är synd att det fokuseras så mycket på västvärldens brott mot mänskligheten och så lite på hur mycket som gjorts för omvärldens välfärd (i relation alltså). Det senare verkar man ofta ta för givet.

bb X
2010-07-11, 18:39
Fan nu orkar jag inte hålla på längre, tråden sjunker bara lägre och lägre. Så meningslöst egentligen, ni uttrycker era åsikter och jag mina, till vilken nytta? Tror ni någon av er kommer göra någon skillnad genom att sitta o skriva här? I don't think so.

Bye!

RassK
2010-07-11, 19:03
För de 23 som greps för att ha bränt ned en flyktingförläggning i Drammen natten till igår väntar nu samma öde som för så många andra i år. Polisen i Norge har inga problem med att i ett pressmeddelande avslöja gärningsmännens etnicitet. Majoriteten av de gripna är irakiska kurder som nu kan se fram emot en enkelbiljett tillbaka till Irak.

Haha, fyfan vad Norge äger. No mercy! :D

Upptaget
2010-07-11, 19:51
För de 23 som greps för att ha bränt ned en flyktingförläggning i Drammen natten till igår väntar nu samma öde som för så många andra i år. Polisen i Norge har inga problem med att i ett pressmeddelande avslöja gärningsmännens etnicitet. Majoriteten av de gripna är irakiska kurder som nu kan se fram emot en enkelbiljett tillbaka till Irak.

Haha, fyfan vad Norge äger. No mercy! :D

haha, har du länk till den artikeln? :D

ryssen
2010-07-11, 20:44
hur kan det skilja så på 2 så lika länder att det ena inte har några som helst problem och offentliggöra en sån här sak.

BillyButt
2010-07-11, 21:19
Äntligen: http://www.friatider.se/reinfeldt-sverige-tar-emot-for-manga-invandrare

Känns dock mest som att han försöker stjäla röster från SD.

ryssen
2010-07-11, 21:51
Äntligen: http://www.friatider.se/reinfeldt-sverige-tar-emot-for-manga-invandrare

Känns dock mest som att han försöker stjäla röster från SD.

vad säger ni nu då det sovande folket!

Trance
2010-07-11, 21:53
vad säger ni nu då det sovande folket!

Du framstår som väldigt fanatisk och får inte fram din poäng vidare väl. Du borde kanske tänka på det.

ryssen
2010-07-11, 21:56
http://www.youtube.com/watch?v=PdvHz4camx8

mera sanning.

Scratch89
2010-07-11, 22:02
vad säger ni nu då det sovande folket!

De flesta är nog överens om att invandringen har brister, men att rösta på SD är verkligen inte ett steg i rätt riktning.

BillyButt
2010-07-11, 22:11
De flesta är nog överens om att invandringen har brister, men att rösta på SD är verkligen inte ett steg i rätt riktning.

Utveckla gärna!

ryssen
2010-07-11, 22:29
De flesta är nog överens om att invandringen har brister, men att rösta på SD är verkligen inte ett steg i rätt riktning.

om man röstar på nått av dom andra 7 partierna så blir det ju ingen förändring utan allt riskerar och rulla på som nu. som och fortsätta fylla på vatten i ett glas som är fullt.

hejhopp79
2010-07-11, 23:09
På det här forumet brukar vi hålla oss till fakta, det har varit allmänt vedertaget i 20+år att invandrare är mer brottsbenägna än svenskar, så ta och lägg ner skitsnacket och lämna tråden. Troll.

Statistiskt sett begår invandrare långt mer våldsbrott och gruppvåldtäkter.

hejhopp79
2010-07-11, 23:13
Du är helt otrolig.

Invandrare begår mycket brott. Men vet du vad? Det är inte deras fel, och det är det ingen som har påpekat här inne. Har man den tanken är man rasist, om man tycker att "dom" begår fler brott för att "dom" inte klarar av att skilja på rätt och fel som "vi" kan.

Utan det är våra underbara politiker, framförallt vänstersidan som har totalt misslyckat med invandringspolitiken och skickar, vad fan var den senaste siffran jag läste? Ja, över 50 000 människor i utanförskap och misär per år. Frbehåller mig för fel angående siffran här.

Ska det vara så jävla svårt att:

Ta in----->asimmilera/anpassa till vårt samhälle----->ta in fler----->assimmilera/anpassa

Som det är nu så är det så här:

Ta in------>Ta in-------->Ta in-------->Asimmilera/anpassa en liten del-------->Ta in.

Det håller inte.

Problemet är att en del invandrargrupper inte vill bli assimilerade i samhället. Din formel ser så lätt ut, men i praktiken är det människor vi pratar om. Särskilt en hel del muslimer vill inte bli svenska, det skulle vara ett avkall på deras tro.

Att en del invandrargrupper, framförallt arabländerna och afrika, är mer våldsbenägna och har en sämre kvinnosyn än svenskar är knappast rasism. Det är fakta och brottsstatistiken bekräftar det. Det har inte heller endast att göra med att vi dumma svenskar inte förmår "integrera" dem i samhället. Dock är integrationen i Sverige bristfällig, huvudsakligen för att vi tar in alltför mycket invandrare. Vi borde i stort sett slopa invandring för tillfället och ta hand om de som finns i landet.

Man kan inte kalla folk rasister kors och tvärs bara för att man vågar prata om invandring i Sverige. Jag är själv andra generationens invandrare (Finland iofs) men ändå. Det handlar om kultur/religion, inte "ras".

hejhopp79
2010-07-11, 23:16
De flesta är nog överens om att invandringen har brister, men att rösta på SD är verkligen inte ett steg i rätt riktning.

Varför inte egentligen?

Jag själv sympatiserar inte hundraprocentigt med något parti, men jag anser att invandrarfrågan för tillfället är en av de absolut viktigaste då denna grupp kostar Sverige enorma summor pengar. Pengar som tas från äldre och andra utsatta grupper människor som redan finns i vårt land.

Men PK-Sverige kommer köra sig själv i fördärvet för man får ju som bekant inte tala om invandring här. Bakom det hela ligger förmodligen en stark konflikträdsla i den moderna svenska folksjälen. Vi har inte varit i krig på evigheter och har som många andra länder i världen ingen stark nationell sammanslutning. Det är snarare avskyvärt att vara nationalistisk i Sverige. Mycket suspekt när man tänker på det.

Sverige: närmar sig 20% invandrare.

Finland: Kring 3%. (varav absolut majoriteten svenskar, ryssar, zigenare etc)

Lucipha
2010-07-12, 07:15
Tänkte bara kommentera att som invandrare själv..Kom hit på tidigt 90-talet så kan jag helt klart förstå svenskens ilska och att den breder ut sig i Sverige. När jag kom hit med min familj fanns det krav på oss...Föräldrarna hade 6 månader på sig att klara SFI och sedan hitta praktik eller jobb. Något dom lyckades med och det är jag och mina syskon jävligt tacksamma för det. Nu som vuxen och själv arbetande kan jag tyvärr inte förstå många invandrares beteende kring detta. Många utnyttjar tyvärr den svenska mentaliteten och svenskheten (snällheten) och det har gått helt överstyr

Bra sagt. Jag har bekanta från bl.a. Bosnien med samma erfarenheter. Tycker man att flyktingar/invandrare blir dåligt behandlade i Sverige behöver man växa upp

De flesta är nog överens om att invandringen har brister, men att rösta på SD är verkligen inte ett steg i rätt riktning.

Vad är enligt dig ett steg i rätt riktning och vilket parti erbjuder den lösningen?

Herr Oberst
2010-07-12, 08:51
Jag väntar på att Reinfeldt gör samma uttalande i en partiledardebatt i SVT
Och att han gör invandringspolitiken till en valfråga

Lucipha
2010-07-12, 10:20
Jag väntar på att Reinfeldt gör samma uttalande i en partiledardebatt i SVT
Och att han gör invandringspolitiken till en valfråga

Eftersom SD är döts-nazister när de säger samma sak kan man anta att Reinfelt kommer att hamna i hetluften nu, för svensk media kommer väl att syna hans uttalande lika hårt ;)

hejhopp79
2010-07-12, 11:30
Hejsan!
Tänkte bara kommentera att som invandrare själv..Kom hit på tidigt 90-talet så kan jag helt klart förstå svenskens ilska och att den breder ut sig i Sverige. När jag kom hit med min familj fanns det krav på oss...Föräldrarna hade 6 månader på sig att klara SFI och sedan hitta praktik eller jobb. Något dom lyckades med och det är jag och mina syskon jävligt tacksamma för det. Nu som vuxen och själv arbetande kan jag tyvärr inte förstå många invandrares beteende kring detta. Många utnyttjar tyvärr den svenska mentaliteten och svenskheten (snällheten) och det har gått helt överstyr på många ställen. Folk som pratar att det inte finns möjligheter för invandrare, inget att göra på sin fritid, diskriminerade och ja..Ni kan fylla i vad som helst just nu och det fyller väl innehållet kring ämnet. Jag skäms och är jävligt förbannad att man påstår det inte finns möjligheter. Finns det länder i Europa som ger dom möjligheter Sverige ger nyanlända? Inte vad jag hört från vänner och släkt i andra europeiska länder. Det finns stora problem i Sverige kring invandringen och hur man ska hantera det. Tyvärr vågar ingen ta i det för risken att bli kallad rasse kommer per automatik. Rätt väg är nog inte att rösta på SD även om jag förstår dom som gör det men faktum är att man måste börja diskutera detta ämnet och se verkligheten för hur den är och inte hur man tror den är..

Good stuff. Märks att du är bosnier dock, jag gillar bosnier för de jobbar hårt och sköter sig! Har bara bra erfarenheter av er. Nu är jag iofs halv-finne själv en det är grannland till Sverige.

Ja, Sverige är hela Europas samvete tydligen vad gäller flyktningmottagning. Och just det du säger att ingen vågar prata med det utan att bli kallad för rasist är huvudproblemet. Riktigt fucked up

hejhopp79
2010-07-12, 11:32
Jag väntar på att Reinfeldt gör samma uttalande i en partiledardebatt i SVT
Och att han gör invandringspolitiken till en valfråga

Det hade varit suveränt! :)

ryssen
2010-07-12, 16:14
Vård, skola och omsorg huh? Alla tre fungerar redan utmärkt. Ser hellre att pengarna går till någon som behöver det. Tur att det inte är du som väljer var skattepengarna går. :)

Jag tror inte att du har flera företag, därför gapskratta jag. Iaf inte stora/framgångsrika.


läs gärna detta och se om det är perfekt och så du vill ha det när du blir gammal.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article7453759.ab

BillyButt
2010-07-12, 19:15
Ett klipp alla svenskar borde se.

HaPz7p-1-bk

hejhopp79
2010-07-12, 19:27
Ett klipp alla svenskar borde se.

HaPz7p-1-bk

Usch, vi vill inte ha hit all världens konflikter. Sköt dig om du är i Sverige, kom inte annars.

Vi måste våga ställa mer krav på invandrare.

ryssen
2010-07-12, 22:30
http://www.youtube.com/watch?v=4usloNdZOrE&feature=related

ja vad säger man..

Potatiskillen
2010-07-12, 22:48
pinsamt säger jag.........pinsamt.

Nelson81
2010-07-12, 22:55
film tillägnad ryssen lol

http://www.youtube.com/watch?v=wSbheiYivg0&feature=related

Nelson81
2010-07-12, 23:00
http://www.youtube.com/watch?v=4usloNdZOrE&feature=related

ja vad säger man..

samma kille?

http://www.youtube.com/user/ikasaify2#p/u/3/BD5yDfK2ox8

Potatiskillen
2010-07-12, 23:07
Ett typiskt exempel på varför ingen orkar ta en seriös debatt med SD

http://www.youtube.com/watch?v=uhorYln_H0Q&feature=related

Avesta
2010-07-12, 23:15
samma kille?

http://www.youtube.com/user/ikasaify2#p/u/3/BD5yDfK2ox8

Haha, jag undrar helt allvarligt om inte någon troll som sitter och gör riktigt usla videos med "slå en svenne" och busringer med fejkad rinkebysvenska trots att man hör att snubben råkar uttala vissa ord helt perfekt.

ryssen
2010-07-12, 23:16
film tillägnad ryssen lol

http://www.youtube.com/watch?v=wSbheiYivg0&feature=related

nu mår jag dåligt.

Avesta
2010-07-12, 23:26
nu mår jag dåligt.

Användaren blir reggad 27 april 2010 och lägger upp 12 videos med en fet halvmåne i profilbild, lagom till valet. Hälften av videoklippen är en massa "fejkattacker" mot SD med fejkbrytning och andra hälften infantila påhopp på "svennar".

SD-sympatisören drar sig inte för något, så jävla retard.

stevebc
2010-07-13, 01:59
nu mår jag dåligt.Oroa dig inte, om den där brytningen inte är fejkad heter jag prinsessan Madelene. Är väl ett av alla troll på YT.

miss_incorrigible
2010-07-13, 06:55
Ingen aning men vissa är jävligt heta. Åh minnen... Grebbestad... segelbåt... solbrända fjuniga veniga underarmar... det var grejer det.

Khyron_
2010-07-13, 08:43
Nu har det kommit fram att det var Nazzar som tände på de norska flyktingförläggningarna är någon förvånad?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10003351

Den fredlig och kärleksfulla religionen" har åter igen visat sitt rätta ansikte. :)

Nelson81
2010-07-13, 09:00
lite mer seriös film då, va tror ni om den här då. är hon med rasist tsp och xxs bb

http://www.youtube.com/watch?v=tUGh9kKn0Es&feature=related

BillyButt
2010-07-13, 09:03
Nu har det kommit fram att det var Nazzar som tände på de norska flyktingförläggningarna är någon förvånad?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10003351

Den fredlig och kärleksfulla religionen" har åter igen visat sitt rätta ansikte. :)

Hur kom du fram till den slutsatsen?

Nelson81
2010-07-13, 09:04
del 1 av samma klipp

http://www.youtube.com/watch?v=8AyQu5zI66Q&feature=related

Nelson81
2010-07-13, 09:10
lol ligger lite sanning i den här sången :D

http://www.youtube.com/watch?v=qfB9-arUXCs&feature=related

Khyron_
2010-07-13, 09:17
Hur kom du fram till den slutsatsen?

Enkelt en av de anklagade skrek "Heil Hitler" under rättegången.
Att han tillber allah... :)

Herr Oberst
2010-07-13, 11:39
Åhh han ropade heil hitler, då måste det ju vara en nazze.
Nästa gång kan du ju läsa hela artikeln så kansler du slipper otur.
Den dömde är från Irak, han klarade inte av att bli dömd efter västerländsk lag och var därför tvungen att påtala att domaren är rasist/nazist

Kan ju tillägga för dig som inte läst hela att domaren här var kvinna (jobbigt för islamisten), att islamisten är högskoleutbildad liksom alla våra taxichaufförer och tunnelbaneförare.

Herr Oberst
2010-07-13, 12:05
Hmm, missade nog din ironi där tror jag. Så går det när man mobilsurfar

ryssen
2010-07-13, 22:24
http://www.youtube.com/watch?v=fYXh1-aQuHE&feature=related

hittar inte tråden där halal slakt disskuterades så jag lägger den här.
värre än jag trodde.

qqq111
2010-07-13, 23:57
SD vill förbjuda ritualslakt och sluta köpa in sådant slaktat kött från utlanded (dvs totalbojkotta). Inget annat parti vågar göra något liknande då de är mer måna (:D) om Achmeds rätt att följa sin fantasibok än om djurens avrättningsmetod.

http://www.sddjurskydd.se/2009/09/halalslakt-enligt-muslimsk-tradition-om-miljopartiet-far-bestamma/

Rösta på SD om ni bryr er om Sverige (dess framtid, dvs era barn),vår suveränitet (lämna EU), dom gamla (personerna som byggt upp och givit oss alla ett liv i detta älskade land) och nu också djurens rätt att lida så lite som möjligt i våra slakterier.

Rösta på, i skrivande stund, riksdagspartierna om ni helst av allt vi ge bort att som våra förfäder gett oss via hårt arbete (det rika landet Sverige) till latmaskar som bara kommer hit av lättja och begår brott (endast 5% av invandrarna är riktiga flyktingar, andra lockas bara av vårat sociala skyddsnät), vill ge bort mer makt över Sverige till EU (centraliserad makt), och om ni vill att det ska börja serveras halalslaktat kött i våra kommunala skolor.

ha:cl
2010-07-14, 15:17
Ett klipp alla svenskar borde se.

HaPz7p-1-bk

Jag manar till tsp och andra. Visst fan ska vi fortsätta ta in fler? Bara vi hjälper dom som kommer mer? Det bör nog fungera. Kom igen, in med fler invandrare, ja, kom igen, mer, mer, mer!

Crocker
2010-07-14, 17:41
Jag manar till tsp och andra. Visst fan ska vi fortsätta ta in fler? Bara vi hjälper dom som kommer mer? Det bör nog fungera. Kom igen, in med fler invandrare, ja, kom igen, mer, mer, mer!
+1
Kan ju bara hoppas SD kommer in i riksdagen, en blå regering.

ha:cl
2010-07-14, 19:33
+1
Kan ju bara hoppas SD kommer in i riksdagen, en blå regering.

Du är 96a (?) och har redan fattat grejjen

Tricce
2010-07-14, 19:54
Du är 96a (?) och har redan fattat grejjen

Snarare är det väl så att ju längre ner i åldrarna (till en viss gräns då förståss) man kommer desto starkare stöd har SD.

Andy.da.wohoo
2010-07-14, 20:01
Snarare är det väl så att ju längre ner i åldrarna (till en viss gräns då förståss) man kommer desto starkare stöd har SD.

Vad beror det på?

Har ungdomar större insikt om hur invandringspolitiken fungerar i verkligheten?

Brist på kunskap?

Rasism och främlingsfientlighet?


Jag håller med dig om att SD har större stöd i yngre åldrar, men det har hela alliansen.

Tricce
2010-07-14, 20:06
Vad beror det på?

Har ungdomar större insikt om hur invandringspolitiken fungerar i verkligheten?

Brist på kunskap?

Rasism och främlingsfientlighet?


Jag håller med dig om att SD har större stöd i yngre åldrar, men det har hela alliansen.

Bra fråga!

Kan det vara så att dom har haft mer negativa upplevelser iom att dom är ute och rör sig mer genom skola, ungdomsgårdar, uteställen and whatnot?
Än en äldre som jobbar på samma ställe och sen åker hem till radhuset/villan? Generalisering javisst! :D Enda jag kan komma på.

ha:cl
2010-07-14, 20:26
Bra fråga!

Kan det vara så att dom har haft mer negativa upplevelser iom att dom är ute och rör sig mer genom skola, ungdomsgårdar, uteställen and whatnot?
Än en äldre som jobbar på samma ställe och sen åker hem till radhuset/villan? Generalisering javisst! :D Enda jag kan komma på.

Så tror jag det är!

En 35 årig barnlös har ingen som helst koppling till det.

Däremot tror jag att antalet sympatisörer är större hos de vuxna med barn i tonåren.

thunder
2010-07-14, 20:32
Så tror jag det är!

En 35 årig barnlös har ingen som helst koppling till det.

Däremot tror jag att antalet sympatisörer är större hos de vuxna med barn i tonåren.

Jo, men ingen vuxen kan väl ha missat att integrationen inte fungerar perfekt i Rosengård tex? Eller måste folk drabbas personligen innan de vill diskutera andra lösningar än nuvarande?

Osten80
2010-07-14, 22:21
Ni behöver liksom inte sitta och gissa på olika alternativ om vilken åldersgrupp som röstar på vilket parti när alla de siffrorna finns ett par klick iväg.

Tricce
2010-07-24, 13:09
Lånar tråden och byter till "Är Danskarna rasistiska"? ;)

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/dansk-minister-avvisar-svensk-kritik_5034271.svd

ryssen
2010-07-24, 13:33
skönt att danmark inte viker sig för den svenska flatheten

burre
2010-07-24, 13:41
Vad beror det på?

Har ungdomar större insikt om hur invandringspolitiken fungerar i verkligheten?

Brist på kunskap?

Rasism och främlingsfientlighet?


Jag håller med dig om att SD har större stöd i yngre åldrar, men det har hela alliansen.

Jag tror att det är en av kärnpunkterna i varför diskussionen inte tas. Jag är uppväxt i en väldigt öppen familj där rasism o dyl är otänkbart, men jag har efter alla år i skolan med förstörda lektioner, bråk, hot och hetsig stämning (mer eller mindre varje dag årskurs 1 tom gymnasiet) blivit omvänd.
Detta har kommit av vad jag fått uppleva, inga medhavda fördomar. Mina syskon och de flesta av mina vänner har samma erfarenheter.

Sen är det klart att man kan bli lite rasistisk när det är ganska lätt att koppla stökighetsgrad till land/område folk kommer ifrån. Klart står iaf - för mig - att läget inte är hanterbart. Invandringen måste minska. Andra lösningar hade ju varit käckt men inga sådana verkar existera, någonstans. Att kraftigt dra ner på invandringen betyder inte att man inte kan hjälpa lika många människor, snarare tvärtom då pengavinsten öppnar möjligheter för större bistånd.

Men iaf, äldre människor likt min mor ser inte/utsätts inte av problemen då de enda direkta upplevelsen av invandrare hon har är den välintegrerade iraniern på hennes jobb. Särskilt nu när hon sedan flera år har lämnat vår nu obeboeliga förort.


Jag känner ju själv att nu när jag går på en "topputbildning" och bor inne i city skiter i problemen mer än tidigare men jag kan ärligt säga att min uppväxt/skolgång hade varit mångfallt bättre med färre/utan invandrare. Tyvärr(?).