handdator

Visa fullständig version : Kör på samma vikter! hjälp!


timmey111
2010-07-08, 14:46
Hej har tränat i 6 månader nu och det har gått bra(ökat i vikt etc.). Men de senaste veckorna har jag inte alls ökat i vikter när jag tränar, utan det blir samma vikter hela tiden. Det känns som jag har stannat lite. Min kroppsvikt har även stannat lite(64kg). Har inte bulkat eller deffat utan bara kört på.
Måste jag bulka för att ta mera vikter? Det jag är rädd för är att jag får med fettet.

Sjoba
2010-07-08, 14:50
Du har stått stilla i någon vecka, oroa dig inte. Man gör det och det kommer lossa. Finns folk som står still i månader.

sp123ltd1
2010-07-08, 14:55
Som sjoba säger så har du inte stått stilla särskilt länge. Varierar du din träning genom att tex blanda lågreps träning med högreps träning?

Mapa
2010-07-08, 14:57
lägg på en 2.5a nästa pass så blir de inte samma vikter :)

cero
2010-07-08, 15:19
lägg på en 2.5a nästa pass så blir de inte samma vikter :)

Håller med. Skulle det vara så att du nu inte orkar köra lika många repetitioner efter att du har lagt på en 2,5 tex. Så är det bara att köra på endå, då får du ju lite varitation i form av lägre reps-intervall!

ajsen
2010-07-08, 16:01
1 vecka är ingenting att oroa sig över. Om det dock fastnar längre hade jag personligen sänkt med 5-10% och sedan ökat sakta (2.5-5kg/v beroende på övning) så länge det går och sedan upprepat

mixedskills
2010-07-08, 17:14
Hej har tränat i 6 månader nu och det har gått bra(ökat i vikt etc.). Men de senaste veckorna har jag inte alls ökat i vikter när jag tränar, utan det blir samma vikter hela tiden. Det känns som jag har stannat lite. Min kroppsvikt har även stannat lite(64kg). Har inte bulkat eller deffat utan bara kört på.
Måste jag bulka för att ta mera vikter? Det jag är rädd för är att jag får med fettet.

Inte EN vecka ppl.

Ett halvår går vilken rutin som helst bra (från scratch), helt säkert behöver du ändra på någonting för att kunna gå vidare nu.
Skriv gärna ned ditt träningsschema och hur du äter om dagarna, gör det lättare för andra att kunna hjälpa dig då.

Är inte träningen helt åt flängen så är säkert "problemet" att du behöver äta mer ;)

HulkH
2010-07-08, 17:20
Kör på bara, och gör som folk säger. lätt på en 2.5a :)

Freyser
2010-07-08, 19:51
När hade du en vilovecka senast? Det kan hjälpa.