handdator

Visa fullständig version : Vänster tricep i nån platå


Björn S
2003-10-17, 15:50
Äsh, var å tränade tricep å axlar idag och märkte att min vänstra tricep fortfarande är en mes (:( )
Allting går fint och växer för fulla muggar utom min vänstra tricep :-( Den är så långt nere nu att det laterala huvudet (lateral head) inte syns på en tricep pose ens! Och styrkan har knappt ökat heller, tar typ 10kg och 5reps mer på högern än vänstern i en arms pushdown.

Tricep övningarna jag brukar köra är;
dips
cable pushdowns
smal bänk

Brukar håla mig runt 8 reps och 8-9sets (beroende på hur tufft mitt axelpass var)

Nån som har nån ide på vad jag kan göra? Köra nån shock grej på vänstern? (Idé till shock schema?)
Jag har aldrig gillat att "ta mer på en sida" men detta börjar bli för mycket.


Haré

nordland
2003-10-18, 09:18
mitt råd är att du endast ska köra övningar där du kör med en arm åt gången. Kör med vänster arm först. Kör inte fler reps med höger även om du skulle orka köra det dubbla

Björn S
2003-10-18, 10:52
okej, får testa det nästa tricc pass....

Pushdowns
Skullcrushers
Conc. curl

Tycker du/ni att jag skall dra till med några forced reps på vänstern?

nordland
2003-10-18, 11:42
jag skulle ha lagt upp det så här.

Enarms pushdowns 4*10
Enarms tricepsextensions m. rep 3*15
Enarms hantelextensions bakom huvet 3*10
Kickbacks 3*10
Dips 3* max

om du kör dips, så kolla att du har axlarna paralellt och att inte ena axeln går högre upp mot huvet (brukar hända om man är starkare i ena triceps)

Om du ska köra forced reps, så kör inga för högerarmen. Men börja dock med höger kör så många reps du kan, för att sedan köra med vänster och forca dig fram till samma repsantal.

Björn S
2003-10-18, 15:44
Perfa!
Tack så mycket :-)

Skall ge det en chans och hoppas på det bästa :-)

Ser lite "farligt" ut med 16 set ;) Brukar vara på typ 8 ;) Men jag provar detta mer än gärna, kanske t.o.m får en skön pump :-)

Åter igen tack.

Haré