handdator

Visa fullständig version : gå ner ca 5 kg


samdjy
2010-07-07, 14:23
Hej jag går i boxning och vill gå ner till lätt welter vikt från weltervikt
väger just nu 65kg och jag vill gå ner ca 5 kg
Jag är ca 170 cm lång

och mitt tränings schema är väll ungefär så här


Måndag - Boxning

Tisdag - Boxning

Onsdag - 3 km lite stretching

Torsdag - Boxning

Fredag - 3.5 km Lite stretching

Lördag - 3 km lite stretching

söndag - 3 km lite stretching



Vet att jag springer rätt lite men det går upp i sin takt




men vill gärna ha tips på mat och övningar som är bra

jag kan skriva lite här då och då så ni kan få se resultatet

Virtual1339
2010-07-07, 15:00
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

benacii
2010-07-07, 15:00
för helvete.. är det så förbannat svårt att tänka ut lite övningar själv, läsa runt i andra forum för att få exakt samma svar som du kommer få nu. ät så du hamnar på ca 500kcal underskott=viktminskning 0.5kg i veckan.

bb X
2010-07-07, 15:03
för helvete.. är det så förbannat svårt att tänka ut lite övningar själv, läsa runt i andra forum för att få exakt samma svar som du kommer få nu. ät så du hamnar på ca 500kcal underskott=viktminskning 0.5kg i veckan.

Varför blir du sur? Lugna ned dig.



Var boxas du om man får fråga? ;)

benacii
2010-07-07, 15:05
Varför blir du sur? Lugna ned dig.



Var boxas du om man får fråga? ;)

sur och sur. tycker frågan tas upp minst 35x per dag och alla får samma svar.

dupper
2010-07-07, 15:08
Skynda långsamt. Tänk långsiktigt.

Övningar etc borde du ta med din tränare, han vet nog hur man lägger upp träning för boxare.

Läs deffguiden angående mat etc, bra läsning.

bb X
2010-07-07, 15:11
sur och sur. tycker frågan tas upp minst 35x per dag och alla får samma svar.

Du tycker det här är jobbigt? Vänta tills efter nyår :)

samdjy
2010-07-07, 15:13
"Var boxas du om man får fråga? ;)"



jag boxas i Redbergslidboxningsklubb.)

samdjy
2010-07-07, 15:14
sur och sur. tycker frågan tas upp minst 35x per dag och alla får samma svar.



Gå inte in i detta ämne då

delta_mats
2010-07-07, 15:15
Hur gammal är du?
Jag vet av erfarenhet att många som tränar boxning börjar haka upp sig på viktklasser enbart för att det på något sätt hör till. Yngre killar som inte ens vuxit färdigt börjar cutta vikt och pressa ner sig i mindre viktklasser. Det är skitfjantigt!
Har man inte vuxit klart eller är överviktig finns ingen anledning att haka upp sig på viktklasser.

Pelle2
2010-07-07, 15:18
Folk är i allmänhet sjukt dåliga på att söka efter fakta själv, lättare att bara slänga ur sig alla frågor i ett forum, då slipper man tänka själv;)

samdjy
2010-07-07, 15:19
Hur gammal är du?
Jag vet av erfarenhet att många som tränar boxning börjar haka upp sig på viktklasser enbart för att det på något sätt hör till. Yngre killar som inte ens vuxit färdigt börjar cutta vikt och pressa ner sig i mindre viktklasser. Det är skitfjantigt!
Har man inte vuxit klart eller är överviktig finns ingen anledning att haka upp sig på viktklasser.

Jag är 14 och jag gör det inte bara för det jag känner själv också att jag vill gå ner 5 kilo men det är ju lite för det också

bb X
2010-07-07, 15:42
Håll dig till Weltervikt tycker jag, du är lagom lång för den klassen, går du ner till 60 kilos klassen kommer du vara jävligt tanig och dina slag kommer kännas som luft. Eller ifs så kanske det inte gör något då du säkert kör diplomboxning, har jag rätt? Men när du börjar gå "riktiga" matchen tycker jag du ska lägga på dig muskler och gå upp 1 eller 2 klasser, håll dig precis under strecket till mellanvikt imo. :)

samdjy
2010-07-07, 15:47
Håll dig till Weltervikt tycker jag, du är lagom lång för den klassen, går du ner till 60 kilos klassen kommer du vara jävligt tanig och dina slag kommer kännas som luft. Eller ifs så kanske det inte gör något då du säkert kör diplomboxning, har jag rätt? Men när du börjar gå "riktiga" matchen tycker jag du ska lägga på dig muskler och gå upp 1 eller 2 klasser, håll dig precis under strecket till mellanvikt imo. :)

A jo men tänker ett tag framåt också vill inte bli tungviktare vill bli meddle eller welter

Icefire
2010-07-07, 17:21
jag boxas i Redbergslidboxningsklubb.)

Bara en tanke, du har inte någon tränare som kan ge dig hjälp med detta då?

Kirusha
2010-07-07, 17:43
Om han vill bli lika "rippad" som Bruce Lee så kör till! :thumbup:

gangstapuppy
2010-07-07, 17:47
Hur gammal är du? Den gyllene regeln säger att är du under 18 så bantar du ICKE. Det hämmar tillväxten.

Ät sunt (vanlig mat) ingen läsk, bara lite godis ibland typ nån gång i veckan. Träna som du gör... Det räcker.

Lite kuriosa; jag börjar också köra på rbk om nån månad ;)

samdjy
2010-07-07, 19:09
Lite kuriosa; jag börjar också köra på rbk om nån månad ;)

asso :) det var ju roligt;)

bb X
2010-07-07, 20:15
Hur gammal är du? Den gyllene regeln säger att är du under 18 så bantar du ICKE. Det hämmar tillväxten.


öh? Du skämtar va? :P


btw, menade inte att du ska lägga på dig o bli tungviktare utan mer att du lägger på dig för att "maxa" din viktklass dvs om welter är 65-69 så går du upp till 69 t.ex! :)

Lycka till . ;)

samdjy
2010-07-09, 11:21
haha men har faktist gått ner till 63