handdator

Visa fullständig version : Behöver vägledning !!!


Miksuz
2010-07-07, 08:44
Har tränat mycket i mina dagar typ i perioder, senast var för 3 år sedan , både kondition och styrka, men av olika själv så lades träningen på hyllan och nu 12 kg senare väger jag 71 kg är 172 cm lång och har timglasfigur, åldern har flugit upp till 40 :confused:(vad hände ???) har nu börjat att träna så smått igen, löptränar varannan dag typ 30-45 min varvar powerwalk/jogging, har så dålig kondis att jag inte klarar av att jogga i 45 min i sträck längre (*grr27*). Och mitt sockerberoende knäcker mig, jag har provat lchf men gick inte ner ett gram, inte upp iheller för den delen.

Kan någon här med sina fantastiska kunskaper ge mig ett schema + mat upplägg , kan tyvärr inte pumpa på med bröstmusklerna än, kanske om 2 månader (brösten har fått sig en omgång hos dr plast)men någerlunda hårt iaf kan jag köra. Pallar inte med aerobic på bestämda tider, vi har löpband,roddmaskin, hantlar 5 kg och 8 kg hemma, och en liten steppmaskin står oxå och skrotar i ett hörn....

Hade tänkt att bli fit igen....har lite underhudsfett på ovankroppen med smala axlar, armar, lång hals, och rumpa, lår, höfter desto mer underhudsfett.

Vill så klart ha en kurvig men vältränad kropp igen....satsar inte direkt på att bli miss fitness :naughty:men fast välformad rumpa och ben. Axlar o armar får jag ganska fort synliga resultat på.

Hade blivit överlycklig över ett upplägg, och jag är inte ute efter snabba resultat....beach-2011 helst :D

Tidigare vägde jag 58-60 kg super kondis och kanon snygg rumpa och ständiga komentarer för mina snygga armar och axlar :D

Sussie

Langster
2010-07-07, 08:59
Träna hårt, ät rätt och vila tillräckligt!

Vem som helst kan skriva hur mycket som helst om hur du ska göra, men det är inte säkert att det blir rätt ändå. Man måste nog själv komma fram till vad som passar en själv... Läs på här på forumet, ställ mer specifika frågor osv så kommer du få de svar du vill ha. Jag tror ingen som verkligen har den kunskapen du är ute efter har tid eller lust att göra i ordning ett komplett tränings- och dietprogram GRATIS.

Möjligtvis vore en bra PT ett alternativ för dig, för att komma igång.

Eller så raggar du upp någon kunnig kille med hjälp av de nya rattarna. Då har han säkert tid och lust att hjälpa dig personligen.

Det du är ute efter går liksom inte att fixa med en liten text online, från folk som aldrig ens träffat dig.

austria
2010-07-07, 10:31
Har du läst deff guiden här på forumet? http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Den, motivation, disciplin och järnvilja är det "enda" som behövs :)

MissC
2010-07-07, 10:56
Fast tvinga inte din kropp att göra saker den inte är redo för i början - acceptera att den inte är på topp och öka successivt istället. Och tvinga inte dig själv att göra saker du tycker är pisstråkigt, för då lär du ju bara tröttna. Jogga, simma, powerwalka eller vad du nu trivs med, och komplettera med ett par styrkepass i veckan där du kör lite utfall och knäböj för lår och rumpa, lite magövningar, osv. Överkroppen kan du ju softa med tills bröstmusklerna är användbara igen.

SeTi
2010-07-07, 23:15
Jag håller med det Langster skriver om att PT kan vara ett bra alternativ för dig. Dom kan förmodligen hjälpa dig bena ut var du ska börja.

Träning och kost baserat bara på att se bra ut? Kräver massor med disciplin.
Träning och kost för nöje, välmående och att se bra ut? Motiverar sig själv, varje dag.