handdator

Visa fullständig version : Öm på magen


PRound
2010-07-06, 19:07
Hallå där!

Vaknade i morse av att jag var lite öm i magen. Lite träningsvärk tänkte jag och gick upp till jobbet. Sen senare på dagen kände jag att jag började bli lite öm och varm på magen, men jag brydde inte mig om det mer. Sen nu sitter jag här efter jag har kört ett ryggpass, med ganska ont i magen. Det är som små hårda kulor som gör ont lite utspritt på magen.
Först var det längst upp, nu är det över hela magen. Kan tillägga att fettet på magen känns även väldigt löst, kanske har det med min viktnedgång att göra? vad vet jag, jag är inte så orolig. Undrar mest över vad det är som pågår och om det är naturligt!

HulkH
2010-07-07, 00:44
Små hårda kulor, snackar vi som ärtor eller som typ plommon?

Tkr det låter väldigt konstigt, men kanske inte är något farligt.

PRound
2010-07-07, 05:53
Små hårda kulor, snackar vi som ärtor eller som typ plommon?

Tkr det låter väldigt konstigt, men kanske inte är något farligt.

Små ärtor är det nog mer likt

Anton Fräs
2010-07-07, 06:24
Öm har jag aldrig blivit, så vitt jag kmr ihåg. Men att man känner små bollar av fett är ett tecken på att saker och ting händer (positivt alltså.)

PRound
2010-07-07, 06:40
Öm har jag aldrig blivit, så vitt jag kmr ihåg. Men att man känner små bollar av fett är ett tecken på att saker och ting händer (positivt alltså.)

Jo, det är jag medveten om. Jag känner liksom de små kulorna som jag har hört talas om. Men jag har också lite större, och hårdare kulor lite utspritt över magen som inte känns lika.

Anton Fräs
2010-07-07, 06:48
Just kulorna skulle jag inte bry mig om. Jag har alltså centimeterlånga "korv-formade" fellklumpar här och var. Så går det när man en riktig knubbis :)

Däremot ömheten kan jag tycka är lite konstig.

PRound
2010-07-07, 07:04
Just kulorna skulle jag inte bry mig om. Jag har alltså centimeterlånga "korv-formade" fellklumpar här och var. Så går det när man en riktig knubbis :)

Däremot ömheten kan jag tycka är lite konstig.

Ja, det är ungefär vad jag också har.

Det gör ont när man tar på magen, men jag får väl låta bli med att ta på magen då ;)