handdator

Visa fullständig version : kreatin under uppladdningsfas


rickardptrsn
2010-07-06, 13:20
kort å simpel fråga

kan man blanda kreatinet med vatten på morgonen å dricka den fördelat under dagen utan att d har någon dålig effekt på kreatinet?

vicarious
2010-07-06, 13:27
Ja, det tror jag. Men varför? Du kan likväl ta allt i ett svep. Spelar ingen roll när på dygnet du tar det och hur många intag du fördelar det i.

Scratch89
2010-07-06, 13:29
Från stickyn:


Kan jag blanda kreatinet i vilken vätska/drink som helst?
Ju lägre pH på vätskan desto kortare tid bör gå mellan det att man blandar kreatinet tills det att man intar det. Det kan bara vara en fördel att blanda kreatin med kolhydrater eller protein då det hjälper musklerna att ta upp kreatinet.

Hur långt tidigare kan jag blanda ner kreatinet i vätska innan jag dricker det?
Det beror på vätskan. Efter 2 timmar är ungefär 95 % av allt kreatin kvar om det har blivigt upplöst i vatten. Ju lägre pH på vätskan som man löser upp kreatinet i desto snabbare nedbrytning av kreatinet.

rickardptrsn
2010-07-06, 13:31
Ja, det tror jag. Men varför? Du kan likväl ta allt i ett svep. Spelar ingen roll när på dygnet du tar det och hur många intag du fördelar det i.

enligt tillverkare vill dom att man ska dela upp d under dagen. men om du har rätt så är d enklare.

rickardptrsn
2010-07-06, 13:32
Från stickyn:


Kan jag blanda kreatinet i vilken vätska/drink som helst?
Ju lägre pH på vätskan desto kortare tid bör gå mellan det att man blandar kreatinet tills det att man intar det. Det kan bara vara en fördel att blanda kreatin med kolhydrater eller protein då det hjälper musklerna att ta upp kreatinet.

Hur långt tidigare kan jag blanda ner kreatinet i vätska innan jag dricker det?
Det beror på vätskan. Efter 2 timmar är ungefär 95 % av allt kreatin kvar om det har blivigt upplöst i vatten. Ju lägre pH på vätskan som man löser upp kreatinet i desto snabbare nedbrytning av kreatinet.

thx man läste faktiskt i den tråden men måste helt enkelt ha missat d :P