handdator

Visa fullständig version : Gym i karlstad


PRound
2010-07-06, 06:59
Hej!

Ska flytta till karlstad till hösten och jag letar efter ett gym, gärna i närheten av centrum så att man slipper åka långt. Gärna ett billigt alternativ eftersom jag är student och jag är inte gjord av pengar! Någon som har något tips?

Tack på förhand

Åsberg
2010-07-06, 07:26
Finns lite att välja mellan:

http://www.karlstadsak.se/
http://www.btbgym.se/
http://www.satskarlstad.se/

Finns säkert mer, kan varmt rekomendera BTB, väldigt trevligt gym.

Onigiri
2010-07-06, 08:26
Tror det finns något billigt underground gym där som han Henrik Lindh tränade på.

Om du åker 6 mil norr om karlstad mot den förlovade byn Filipstad har vi annars ett kanonbilligt gym (500/år om du är 20 annars 250 om du är yngre) visst är det längre att åka men det kanske lönar sig på sikt.

Frantic
2010-07-06, 08:29
*SATS. Ligger mitt inne i stan. Helt ok gym och de har ju en ganska mycket gympapass/spinning osv. Finns ett ute på färjestad vid hockeyarenan också. Det är väl som SATS-gym är mest.

* Njoy- Dåligt. Undvik.

*KAK-Atletklubben. Ett av mina absoluta favoritgym. Lite skitigt, dåligt ljus osv men underbar atmosfär. Vill du träna marklyft, knäböj osv så är det här gymmet för dig. Mycket fria vikter. Kostar dessutom bara 1600 om året och har 6-7 min gångväg från torget.

*BTB - Mycket bra gym. Ligger en bit utanför centrum men är öppet dygnet runt. Fler byggare som tränar där.

*Friskis- Bra gym" Bra priser och massor med "pass". De har gratis provträning så du kan ju testa om du vill innan du bestämmer dig. Ligger i närheten av BTB.

*Livskraft - Gymmet är ganska litet så det är mest till för den som gillar gruppledda pass.

*KMTI - Jag har bara tränat där några gånger och det är inget jag skulle välja om jag hade andra alternativ.

*Carlstad Träningscenter - Ligger precis vid universitetet vilket kan vara smidigt om du bor där ute med de andra studenterna. Annars har jag ingen koll på gymmet.