handdator

Visa fullständig version : Gym i karlstad


PRound
2010-07-06, 06:59
Hej!

Ska flytta till karlstad till hösten och jag letar efter ett gym, gärna i närheten av centrum så att man slipper åka långt. Gärna ett billigt alternativ eftersom jag är student och jag är inte gjord av pengar! Någon som har något tips?

Tack på förhand

Åsberg
2010-07-06, 07:26
Finns lite att välja mellan:

http://www.karlstadsak.se/
http://www.btbgym.se/
http://www.satskarlstad.se/

Finns säkert mer, kan varmt rekomendera BTB, väldigt trevligt gym.

Onigiri
2010-07-06, 08:26
Tror det finns något billigt underground gym där som han Henrik Lindh tränade på.

Om du åker 6 mil norr om karlstad mot den förlovade byn Filipstad har vi annars ett kanonbilligt gym (500/år om du är 20 annars 250 om du är yngre) visst är det längre att åka men det kanske lönar sig på sikt.

Frantic
2010-07-06, 08:29
*SATS. Ligger mitt inne i stan. Helt ok gym och de har ju en ganska mycket gympapass/spinning osv. Finns ett ute på färjestad vid hockeyarenan också. Det är väl som SATS-gym är mest.

* Njoy- Dåligt. Undvik.

*KAK-Atletklubben. Ett av mina absoluta favoritgym. Lite skitigt, dåligt ljus osv men underbar atmosfär. Vill du träna marklyft, knäböj osv så är det här gymmet för dig. Mycket fria vikter. Kostar dessutom bara 1600 om året och har 6-7 min gångväg från torget.

*BTB - Mycket bra gym. Ligger en bit utanför centrum men är öppet dygnet runt. Fler byggare som tränar där.

*Friskis- Bra gym" Bra priser och massor med "pass". De har gratis provträning så du kan ju testa om du vill innan du bestämmer dig. Ligger i närheten av BTB.

*Livskraft - Gymmet är ganska litet så det är mest till för den som gillar gruppledda pass.

*KMTI - Jag har bara tränat där några gånger och det är inget jag skulle välja om jag hade andra alternativ.

*Carlstad Träningscenter - Ligger precis vid universitetet vilket kan vara smidigt om du bor där ute med de andra studenterna. Annars har jag ingen koll på gymmet.

minimalist
2010-07-06, 10:03
Förutom de som Frantic nyss räknade upp finns även Actic (gamla Nautilus) i samma lokaler som KAK. Inget jag har testat dock.

Frantic
2010-07-06, 10:09
Förutom de som Frantic nyss räknade upp finns även Actic (gamla Nautilus) i samma lokaler som KAK. Inget jag har testat dock.

Just det ja. Det var ganska längesen jag var där men jag vill minnas att det knappt fanns några fria vikter öht. Har även en vän som jobbat där och han gillade inte det gymmet alls. Fördelen är att du får tillgång till simhallen (tror jag). Jag vet dock inte vad som händer med det gymmet med tanke på att hela badhuset ska byggas om.

PRound
2010-07-06, 10:15
Perfekt! tack så mycket

BTB eller KAK lutar det mest åt

Dreas
2010-07-06, 10:24
Frantic sa det mycket bra. KAK är nice, billigt, nära stan osv. BTB är något dyrare, 3000 per år, fräschare, öppet dygnet runt med passerkort. Testa KAK ett tag funkar ju då de har månadskort för 400 och även andra erbjudanden.

PRound
2010-07-06, 14:10
Frantic sa det mycket bra. KAK är nice, billigt, nära stan osv. BTB är något dyrare, 3000 per år, fräschare, öppet dygnet runt med passerkort. Testa KAK ett tag funkar ju då de har månadskort för 400 och även andra erbjudanden.

På BTBs hemsida stod det 2200 per år om man var student. Kanske inte stämmer? Jag ska ju ändå bara vara där terminsvis, så ett årskort kanske blir lite för mycket.

Dreas
2010-07-06, 14:27
På BTBs hemsida stod det 2200 per år om man var student. Kanske inte stämmer? Jag ska ju ändå bara vara där terminsvis, så ett årskort kanske blir lite för mycket.Oj, de kanske har fixat ett nytt erbjudande isf. Var dit med en polare i samma veva som stället blev besökt av polisen, frågade då om studentrabatt, men det var ju ett tag sedan. Tror KAK kommer få det svårt sen då de ska flytta ut i baracker om BTB ger så fina priser till Studenter.

plexmar
2011-11-02, 12:06
Lånar tråden lite, slipper jag skapa nytt ämne för min enkla fråga!

Finns det något bra solarium i Karlstad?

En googling ger mig bara solarium med personal och typ 150 kr för en solning. Jag tänker mig mer obemannade solarium med schyssta öppettider och 50-70 kr för en 20 minuters solning.

Finns det något liknande i Karlstad? :)

Dreas
2011-11-02, 13:29
Lånar tråden lite, slipper jag skapa nytt ämne för min enkla fråga!

Finns det något bra solarium i Karlstad?

En googling ger mig bara solarium med personal och typ 150 kr för en solning. Jag tänker mig mer obemannade solarium med schyssta öppettider och 50-70 kr för en 20 minuters solning.

Finns det något liknande i Karlstad? :)Jag vet bara om ett solarium då jag går förbi det dagligen.

Det ligger ett 150 meter ifrån stora torget. Högra sidan om Tingvallagymnasiet sett ifrån torget.

Tingvallagatan heter gatan tydligen.

Det ligger nog också ett solarium ute på Herrhagen, i närheten av Konsum, men det vet jag inte om eller hur är öppet.

Morrris
2011-11-02, 13:32
1,5 solarium. Hahaha, vad fan är det för stad jag ska flytta till?!

Dreas
2011-11-02, 13:37
1,5 solarium. Hahaha, vad fan är det för stad jag ska flytta till?!Det finns fler, men personen som är helt ointresserad av solarium svarade ju såklart i tråden :p

Du ska nog se att du hittar ett jättemysigt solarium ute på Kronoparken också, eller vart bor tösen?

Morrris
2011-11-02, 14:00
Det finns fler, men personen som är helt ointresserad av solarium svarade ju såklart i tråden :p

Du ska nog se att du hittar ett jättemysigt solarium ute på Kronoparken också, eller vart bor tösen?

Hehe, bäst det. Måste hålla byggarbrännan levande.

Kronoparken stämmer bra. Mysigt område, ger mig flashbacks från Biskopsgården.

Rangberg85
2011-11-07, 12:50
BTB Gym på lamberget, och solstaden drop in vid tingvalla, enda som är nämnvärt.

the_PL_man
2011-11-07, 13:08
Oj, de kanske har fixat ett nytt erbjudande isf. Var dit med en polare i samma veva som stället blev besökt av polisen, frågade då om studentrabatt, men det var ju ett tag sedan. Tror KAK kommer få det svårt sen då de ska flytta ut i baracker om BTB ger så fina priser till Studenter.

Nu blev det ingen flytt till baracker under enovering, och kommer inte bli under nästa renoveringsetapp heller.

mvh
the_PL_man

DJJOHANSSON
2014-08-25, 09:40
Vad är det dom gäller i karlstad nu förtiden?

Ska flytta till våxnäs. Något mer alternativ än KMTI där ute?


Njoy, friskis, livskraft, btb, actic, KaK, sats. Ska det inte öppna ett nytt gym inne i city också?

Vortex76
2014-08-25, 10:11
Ingen aning om vad som "gäller", men finns väl nåt crossfit-ställe på wåxnäs samt optimal träning i inre hamn utöver de du listade.

the_PL_man
2014-08-25, 10:16
Vad är det dom gäller i karlstad nu förtiden?

Ska flytta till våxnäs. Något mer alternativ än KMTI där ute?


Njoy, friskis, livskraft, btb, actic, KaK, sats. Ska det inte öppna ett nytt gym inne i city också?

Nopp, bara KMTI i det området.
Njoy finns ej mer, blivit STC (nya namnet på sportlife), vilka skall öppna gym på Drottninggatan så småningom.
F&S bygger nytt ute på södra Råtort, klart nästa år.
Actic finns i nyrenoverade lokaler i badhuset.
SATS finns kvar. :)
BTB finns kvar, ny ägare sen i våras.
Livskraft finns både i Karolinen och uppe vid universitetet.

Själv är jag harcore-KAK fan sen tjugo år. :)
Nyrenoverade lokaler samt en hel del ny utrustning. Fortfarande billigast.
Gillar man idrott så är det stället för en seriös styrkeidrottare.

mvh
the_PL_man

the_PL_man
2014-08-25, 10:19
Ingen aning om vad som "gäller", men finns väl nåt crossfit-ställe på wåxnäs samt optimal träning i inre hamn utöver de du listade.

Finns två crossfitboxar i stan.

Morrris
2014-08-25, 10:24
Karlstad är så litet att KAK är överlägset bäst oavsett om man bor i kronoparken eller på våxnäs.

Dreas
2014-08-25, 10:33
Karlstad är så litet att KAK är överlägset bäst oavsett om man bor i kronoparken eller på våxnäs.Jag gillar dig!

Bor man på Våxnäs kan man ta sexan hela vägen till Kak.

Förutom att vara billigast i stan har vi också riktigt bra utrustning om man gillar fria vikter.

Maskinparken är också bra enligt mig.

Kom ner på ett testpass vettja, jag är han i svarta mjukisbyxor som pratar för mycket. Kanske sagt det i tråden redan :D

DJJOHANSSON
2014-08-25, 19:09
Trevligt med så många svar :) Jag kommer prova kmti, kak och actic till o börja med.


Träningen brukar bestå av tunga basövningar följt av pump i maskiner. Sats färjestad gillar jag men har man inget körkort så då dröjer det en stund ut dit :>


Kärringen tränar med mig och vill ha ett gym som även erbjuder gruppträning så där faller kanske KaK bort ifall det inte är så att det passar mig jävligt bra.

Adeem
2014-08-25, 19:18
Jag tycker faktiskt KMTI är riktigt bra (Jag bor själv på Våxnäs), det stora minuset som fick mig att byta där ifrån är att det ofta (särskilt under hösten) är alldeles för mycket folk.
Just nu tränar jag på Carlstad träningscenter som ligger mittemot universitetet. Det är ett ganska litet gym men med bra utrustning och "skön stämning". Ingen som tittar snett om du lyfter tungt!

Magnus Larsson
2014-08-25, 20:54
Har tränat några ggr på KMTI och tycker det är helt ok gym. Dock är väl KAK absolut bäst sett till vad man får för pengarna.