handdator

Visa fullständig version : Proteindrink vs EAA eller BCAA


hachiko
2010-07-05, 22:06
När man tränar så bör man få i sig 2-3gr protein per kg kroppsvikt.

Det jag undrar över är om man kan byta ut proteindrinkarna mot EAA eller BCAA?

Alltså istället för 2-3 proteindrinkar per dag, så tar man 2-3 drinkar med EAA eller BCAA.
Funkar detta lika bra för muskelbygge?

Kischen
2010-07-05, 22:15
När man tränar så bör man få i sig 2-3gr protein per kg kroppsvikt.

Det jag undrar över är om man kan byta ut proteindrinkarna mot EAA eller BCAA?

Alltså istället för 2-3 proteindrinkar per dag, så tar man 2-3 drinkar med EAA eller BCAA.
Funkar detta lika bra för muskelbygge?

Ersätter du dom förlorade kalorierna så borde EAA/BCAA vara bättre än vanliga proteindrinkar.

vicarious
2010-07-05, 22:34
När man tränar så bör man få i sig 2-3gr protein per kg kroppsvikt.

Det jag undrar över är om man kan byta ut proteindrinkarna mot EAA eller BCAA?

Alltså istället för 2-3 proteindrinkar per dag, så tar man 2-3 drinkar med EAA eller BCAA.
Funkar detta lika bra för muskelbygge?

Funkar minst lika bra.

Ean
2010-07-05, 22:36
Dock så blir det ju dyrare om man vill åt ett visst antal g protein

Mr.Sarkastisk
2010-07-05, 22:41
Ersätter du dom förlorade kalorierna så borde EAA/BCAA vara bättre än vanliga proteindrinkar.

I vilket syfte?
Det är skillnad på att stimulera proteinsyntesen och försöka få i sig så mycket protein som möjligt.. Allt handlar inte bara om att stimulera proteinsyntesen när det gäller muskelbygge.

Kischen
2010-07-05, 23:10
I vilket syfte?
Det är skillnad på att stimulera proteinsyntesen och försöka få i sig så mycket protein som möjligt.. Allt handlar inte bara om att stimulera proteinsyntesen när det gäller muskelbygge.

Du tror inte att TS kommer äta mat och få i sig protein den vanliga vägen? *rolleyes*

Oxe
2010-07-05, 23:16
Stimulerar du protein syntesen så bör du med andra ord få i dig mer protein...

Jag tycker man skall kombinera de två, skulle aldrig byta ut min natt shake mot eaa eller dylikt känns dyrt att hålla upp protein intaget eaa och inte speciellt gott heller.

Och då eaa/bcaa i samband med träning, resterande tid protein drinkar

Eddie Vedder
2010-07-06, 07:44
Dock så blir det ju dyrare om man vill åt ett visst antal g protein

Om effekten på proteinmetabolismen blir samma så har inte kvantiteten protein i gram ett egenvärde.

EAA är just EAA och det är EAA man behöver i rätt mängd från proteinet. Så om man plockar bort 30 gram vassle x 3 och ersätter med 10 gram EAA x 3 tror jag inte man på något vis måste höja proteinintaget med 20 gram.

En isokalorisk mängd skirat smör lär vara lika bra.

frong
2010-07-06, 13:12
Om effekten på proteinmetabolismen blir samma så har inte kvantiteten protein i gram ett egenvärde.

EAA är just EAA och det är EAA man behöver i rätt mängd från proteinet. Så om man plockar bort 30 gram vassle x 3 och ersätter med 10 gram EAA x 3 tror jag inte man på något vis måste höja proteinintaget med 20 gram.

En isokalorisk mängd skirat smör lär vara lika bra.

*cupid*