handdator

Visa fullständig version : Konditionsjournalen


feyin
2010-07-04, 19:10
Nu får det vara nog. Inte för att jag har tröttnat på styrketräning men att bli andfådd av att gå upp för några trappor är fan skandal. Jag tänker inte dö i förtid.

Kommer antagligen lägga upp ett målkort för vad jag vill kunna klara av i löpningsväg, nu orkar jag inte för jag kom in från en löpningsrunda för 1 timme sen och känner mig fortfarande spyfärdig. Allt jag har rört vid dryper av svett och jag orkar fan inte duscha.

forslund
2010-07-04, 20:26
Kanonbra inledning på journalen! :thumbup: Ett underbart citat för framtiden.

Skynda långsamt och följ gärna ett löparschema för nybörjare så kommer det gå galant!

feyin
2010-07-04, 20:50
Kanonbra inledning på journalen! :thumbup: Ett underbart citat för framtiden.

Skynda långsamt och följ gärna ett löparschema för nybörjare så kommer det gå galant!
Jag skriver först, och tänker sen. Brukar funkar ganska bra. :)

Har försökt hitta något bra nybörjarprogram för löpning men hittar ingenting utav värde.

feyin
2010-07-04, 20:51
http://data.fuskbugg.se/skalman01/elljussparet.jpg

Här har vi elljusspåret jag sprang i.

Röd: löpning.
Blå: gång/hämtning av andan/liggandes i fosterställning osv.

Så ni ser ju hur jag ligger till, tror fan jag bara kan förbättra konditionen från denna punkt. Och det skall jag göra!

kjell33
2010-07-04, 20:55
Spring långsammare nästa gång. Du får bra träningseffekt även om du springer i "prattempo".

feyin
2010-07-04, 21:07
Spring långsammare nästa gång. Du får bra träningseffekt även om du springer i "prattempo".
Jag sprang faktiskt ganska långsamt. :D

Men tack för tipset, det visste jag inte!

forslund
2010-07-05, 06:50
http://www.marathon.se/news/home_tjejmilentraning.cfm

Där har du träningsprogram. Strunta i att det heter tjejmilen.
Dessutom, som kjell33 skriver, spring inte för hårt. Det är av otrolig vikt att inte ha för bråttom när det gäller löpning, för då kommer skadorna som ett brev på posten.

Följ programmet jag länkade. Står det "lätt distansjogg" på schemat, ja, då ska det vara lätt, inte medelhårt.

Nu låter jag som en tjurig gubbe men jag menar väl. :)

feyin
2010-07-05, 13:16
Tränade styrketräning idag, armar.

feyin
2010-07-05, 13:19
http://www.marathon.se/news/home_tjejmilentraning.cfm

där har du träningsprogram. Strunta i att det heter tjejmilen.
Dessutom, som kjell33 skriver, spring inte för hårt. Det är av otrolig vikt att inte ha för bråttom när det gäller löpning, för då kommer skadorna som ett brev på posten.

Följ programmet jag länkade. Står det "lätt distansjogg" på schemat, ja, då ska det vara lätt, inte medelhårt.

Nu låter jag som en tjurig gubbe men jag menar väl. :)
Tack för länken!

Ok, men jag springer sakta för att det inte ska vara så jobbigt. Men jag liksom dör ändå?

kjell33
2010-07-05, 13:20
Du ska springa så sakta att du kan föra ett samtal, inte fortare än så.

feyin
2010-07-05, 13:26
Du ska springa så sakta att du kan föra ett samtal, inte fortare än så.
Jaha ok, då är jag med. Ska tänka på det nästa gång jag kör!

feyin
2010-07-05, 15:55
Drog en runda runt elljusspåret idag också. Gick otroligt mycket bättre idag då jag sprang i talande takt. Stannade bara en gång och gick 20m sen var jag igång igen (direkt efter "mördarbacken", se bifogad bild).

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-elljussparet.jpg

Röd: löpning
Blå: rask gång

feyin
2010-07-06, 12:01
Idag tränade jag ben, hög intensitet och svetten sprutade.

shadowfire
2010-07-06, 12:12
Sedärja, jag tar med mig löparskorna när jag far hemöver om någon vecka då, så kör vi ett pass :thumbup:

rickardptrsn
2010-07-06, 12:18
haha vilken schöön journal :P svetten flödas hit å dit! så länge du svettas gör du ju bra ifrån dig! keep it up!

feyin
2010-07-06, 13:18
Sedärja, jag tar med mig löparskorna när jag far hemöver om någon vecka då, så kör vi ett pass :thumbup:
Ja gärna, dock kommer jag bli totalägd men det gör inget :D

haha vilken schöön journal :P svetten flödas hit å dit! så länge du svettas gör du ju bra ifrån dig! keep it up!
Hehe, svettas mycket nu för tiden. Keepin' it up!


Funderar på att köpa en pulsklocka, såg att Garmin Forerunner 205 hade ett fördelaktigt pris på elgiganten. Är det något att ha, eller ska jag hoppa upp några prisklasser och köpa en bättre?

feyin
2010-07-06, 13:23
lolbbq, tydligen så var Garmin Forerunner 205 bara en GPS.

feyin
2010-07-07, 12:07
Styrka, axlar idag. Var starkare än sist trots uppehåll m.m m.m.

ha:cl
2010-07-07, 12:38
http://data.fuskbugg.se/skalman01/elljussparet.jpg

Här har vi elljusspåret jag sprang i.

Röd: löpning.
Blå: gång/hämtning av andan/liggandes i fosterställning osv.

Så ni ser ju hur jag ligger till, tror fan jag bara kan förbättra konditionen från denna punkt. Och det skall jag göra!

haha, fosterställning:hbang:

feyin
2010-07-07, 21:02
Blod svett och tårar. ;)

feyin
2010-07-12, 19:59
Tränade armar idag. Väldigt taggande att ligga och träna på bänken bredvid Anna Kärnebo. :D

Imorrn ben och kondition.