handdator

Visa fullständig version : Undring


beamer2580
2010-07-03, 18:55
Varför måste så många ha sina mobiltelefoner med sig in i gymmet (och då menar jag inte som musikspelare). Det finns väl få människor som måste vara kontaktbara 24/7 , så timman på gymmet borde de allra flesta klara utan telefon. Bara j-igt störande tycker jag.
Hur har ni andra det på era gym vad gäller att plocka av vikter efter sig , jag menar orkar man plocka på dom så är det ju inte tyngre att plocka av dom , eller?

redbrigade
2010-07-03, 18:57
För att man kanske har planerat något och måste ha telefonen till hands

kjell33
2010-07-03, 19:00
Jag sysslar med styrkelyft och där tycker jag att de flesta är ganska disciplinerade och plockar undan efter sig. Vi tränar dock tillsammans ngn dag i veckan och självklart hjälper man till när ngn ska lasta av 300+ kg...

Nordenator
2010-07-03, 19:01
Varför skulle just gymmet vara heligt? Att ha telefonen på sig på bussen eller då man sitter på ett café är ju allt annat än ovanligt, så varför skulle man inte få ha det då man tränar? Vad är så speciellt med gymmet?

Jag har på mig mobilen och nyttjar den även på gymmet.

Tabbe
2010-07-03, 19:06
Varför skulle just gymmet vara heligt? Att ha telefonen på sig på bussen eller då man sitter på ett café är ju allt annat än ovanligt, så varför skulle man inte få ha det då man tränar? Vad är så speciellt med gymmet?

Jag har på mig mobilen och nyttjar den även på gymmet.

+1

Ja men äntligen varför är gymmet så himmla speciellt?

"Jag är där för att träna inte lyssna på andras mobiler"
på fiket där det är accepterat så vill jag prata med mina kompisar utan att störas av mobiler, är det någon som klagar där?

att inte plocka bort vikter är bara respektlöst även fast det händer att jag lämnar 20 kgs kakan på bänken eftersom oftast ska någon använda den.

dt06mj2
2010-07-03, 19:06
Jag har aldrig med mobilen, men snälla snälla berätta för mig vad det är som är så himla störigt med mobil på gymmet!

G_lund
2010-07-03, 20:22
Har bara med den om jag har jour på jobbet.

MrPowa
2010-07-03, 20:30
Har mobilen med in på gymmet, men onödiga samtal brukar jag snabbt prata mig ur tid ca 5-30 sek.

Denniss
2010-07-03, 21:01
Chefen kan ringa när som helst om nya arbetstider.
Doktorn kan ringa om provsvar/läkarbesök
Jag vill alltid vara tillgänglig

Crocker
2010-07-03, 21:10
varför skulle just gymmet vara heligt? Att ha telefonen på sig på bussen eller då man sitter på ett café är ju allt annat än ovanligt, så varför skulle man inte få ha det då man tränar? Vad är så speciellt med gymmet?

Jag har på mig mobilen och nyttjar den även på gymmet.

+1

mangemani
2010-07-03, 21:23
folk får ha mobilen med sej in i gymmet,dom får även prata i den for all i care,men dom ska ge :furious::furious: i att sänka volymen bara pga det.
tål inte när idioter gör så,visst,är det super viktigt,fine,då kan jag acceptera det,men är det ett "hej,vad gör du?" samtal(vilket det i stort sätt bara är på mitt gym),då blir man verkligen irriterad och går då och vrider upp volymen igen.

ang vikterna så är det ju självklar att man her tillbaks dom.

Grotesk
2010-07-03, 21:25
Varför måste så många ha sina mobiltelefoner med sig in i gymmet (och då menar jag inte som musikspelare). Det finns väl få människor som måste vara kontaktbara 24/7 , så timman på gymmet borde de allra flesta klara utan telefon. Bara j-igt störande tycker jag.
Hur har ni andra det på era gym vad gäller att plocka av vikter efter sig , jag menar orkar man plocka på dom så är det ju inte tyngre att plocka av dom , eller?

Varför måste så många klaga på folk som har sina mobiltelefoner med sig in i gymmet (och då menar jag inte som musikspelare.)

Förstår tyvärr inte sambandet mellan mobilanvändande och städning på gymmet.

Jorgen
2010-07-03, 21:33
När jag tränar så tränar jag. Har inte lust att prata i telefon då.

Mantus
2010-07-03, 21:39
Har med mig mobilen in på gymmet som musikspelare med handsfree. Om det ringer så går jag ut ur viktrummet och pratar i korridoren då jag inte vill störa de som tränar eller bli störd av musiken. Onödigt att störa andra i onödan om det så är på gymmet eller bussen.

minimalist
2010-07-03, 21:42
Varför är det accepterat att prata med en kompis mellan seten, men inte att prata i mobilen?

Grottmannen
2010-07-03, 21:45
Sitta kvar vid maskinen/bänken 2-3 minuter och prata i telefon är INTE ok, likaså är det med de som ska lägga nycklar och mobil lite överallt, knappt så man vågar gå runt. Att fråga efter maskinen/bänken de ockuperar vågar man heller inte, det kan ju vara chefen som ringer ;)

n1tro
2010-07-03, 22:08
man vill ju se ifall nåt händer, tänk om det händer någon något akut i ens närhet liksom, ba nej jag ska bara pressa upp mina 200kg i böjen...



mvh

HulkH
2010-07-04, 07:07
När jag tränar så tränar jag. Har inte lust att prata i telefon då.

Säger desamma, dock så stör jag mig inte på det heller.

jaosef
2010-07-04, 09:42
Använder telefonen varje pass, men då för att skriva upp passet på den.

emi23j
2010-07-04, 10:07
mobilen lämnas alltid i väskan under träningspass.

Träning är min flykt från verkligheten och vill verkligen inte bli störd av någon/något då. Om de tär något viktigt kan det i 99 fall av 100 vänta tills jag gymmat färdigt.

Frantic
2010-07-04, 10:36
Har med mig mobilen in på gymmet som musikspelare med handsfree. Om det ringer så går jag ut ur viktrummet och pratar i korridoren då jag inte vill störa de som tränar

Pratar du inte med andra människor i gymmet? Du kanske är en av de lite äldre människorna som måste prata väldigt högt i telefonen eftersom den du pratar med är så långt bort?

beamer2580
2010-07-04, 18:14
mobilen lämnas alltid i väskan under träningspass.

Träning är min flykt från verkligheten och vill verkligen inte bli störd av någon/något då. Om de tär något viktigt kan det i 99 fall av 100 vänta tills jag gymmat färdigt.

+1
Precis vad jag menar.

skaparn
2010-07-04, 18:21
Störande är det inte mer i träningslokalen än andra platser. Däremot är det alltid främmande för mig varför man Måste vara synkront nåbar så st av alla telefonsamtal borde vara e-post istället.

stevebc
2010-07-04, 19:11
Undring

Varför ska man inte ta med sig mobilen? Eftersom den alltid är i fickan är det mer besvär att aktivt lägga undan mobilen än att bara köra på default och ta med den. Ser inte problemet. Inte som att den gör mig stressad direkt, eller ger mig någon annan stereotypisk biverkning.

Om det ringer under ett set så kör jag klart och ringer sedan upp. Har aldrig varit döts viktiga samtal men ofta är det intressanta och viktiga grejer t ex om när och var man ska träffas, om något ärende måste göras osv.