handdator

Visa fullständig version : Proteintillskott...


kidB
2010-07-03, 15:12
Tjena.
Ny här på forumet men har tränat på gym drygt ett år.
Och nu känner jag att jag kört fast och att jag inte får i mig tillräckligt med protein.

Därför tänkte jag kolla om det finns någon här(Vilket jag är säker på att det finns) som har bra koll på det här med proteinpulver.

Jag vill inte bli äckligt musklig men vill vara ruskigt vältränad och deffad typ~. Alltså typ Brad Pitt i Troy/Fight Club och INTE Arnold Schwarzenegger
Tränar på gym cirka 4 ggr i veckan. Mest överkropp och sen är jag ute och joggar lite då och då utöver gymet.

Skulle ni rekommendera att jag kör på proteinpulver? Och ska jag köra det efter varje gympass eller varannan eller när jag känner att det behövs.
Och vilket pulver ska man köra på?!
Har sökt runt lite på nätet men i varenda tråd så börjar alla snacka grekiska efter ett tag.

Har dock fastnat för Star Nutrition WHEY-80 för att någon nämnde att den skulle vara bra samt att den förpackningen tilltalade mig:Virro

Eller kanske är det så att det skulle räcka med att äta lite mer vanlig mat?

All hjälp uppskattas hur som helst!
Tack på förhand
/
KidB

Ean
2010-07-03, 15:29
Vi kan säga så här ... om du siktar på att bli Arnold Schwarznegger kommer du KANSKE komma i närheten av Brad Pitt om några ÅR! Musklermassa byggs långsamt.

Nu vet jag att varje själ här inne kommer säga "ät mer mat/kött istället för tillskott" och det är ju inget fel i sig, annars tycker jag protein tillskott är guds gåva till människan så det är riktigt gott och kostar inte mer än kött räknat i protein per krona. Köp det billigaste, det är i princip samma skit i varje påse, smakar bara lite annorlunda.

hejhopp79
2010-07-03, 16:05
Kort och gott bör du läsa mer och ställa frågor sen.

Du och en miljon andra vill se ut som Brad Pitt. Vad exakt är så snyggt med hans kropp egentligen? I Troja ser han okej ut men i Fight club är han bara en tanig räka.

Ät, träna och inse att proteinpulver bara är just det, ett kosttillskott.

kidB
2010-07-03, 19:53
EAN - Tack för ett relativt bra svar!

hejhopp79 - Tog Brad och Arnold som exempel då i stort sett alla vet vilka det är och folk förstår nog vad jag menar. Ledsen om du tog det fel.

Jag skrev ju att jag sökt runt men att i varje tråd börjar alla prata ren grekiska för mig, därför vände jag mig hit men mina frågor.
Jag vet att om jag hade sökt lite mer hade nog kunnat funnit svar, men jag tänkte att den tiden jag sparar på att fråga direkt var ganska mycket. Och det brukar finnas folk som är glada att kunna hjälpa till, så ursäkta om frågan nådde fel person.

Och jag tränar och äter så mycket jag kan och det känns som att jag inte får i mig tillräckligt med protein, därför funderar jag på att börja med proteintillskott. Så det jag ville ha svar på i denna tråden var om det faktiskt är värt att köra med proteintillskott.

King Grub
2010-07-03, 20:02
Ja, om du av någon anledning inte får tillräckligt med protein från kosten, kan det vara avgörande.

Det är dock vanligt mjölkprotein, så vänta dig inga speciella "effekter" utöver just dom mer protein, oavsett källa, ger.

Så, ja, "kanske är det så att det skulle räcka med att äta lite mer vanlig mat" som du skriver stämmer utmärkt, men tycker du det är bekvämare/enklare att utöka proteinintaget från pulver, går det utmärkt. Protein från vassleproteinpulver kanske t o m ger större muskeluppbyggnad, även på sikt, än samma mängd protein från mat vid intag kring träning, men det finns inga konkreta bevis för det. Sämre är det i alla fall inte.

capron
2010-07-03, 20:34
Jag tränar och äter så mycket jag kan och det känns som att jag inte får i mig tillräckligt med protein, därför funderar jag på att börja med proteintillskott. Så det jag ville ha svar på i denna tråden var om det faktiskt är värt att köra med proteintillskott.

Grejen är den att du inte känner om kroppen får i sig tillräckligt med protein. Så du måste räkna på detta.