handdator

Visa fullständig version : Hungersminskning


Tjockisen
2002-06-24, 23:10
Någon som gör något för att minska hungern under deff? Förutom vatten är det inte mycket som inte innehåller några kalorier och ger fyllnad.. Grus?

Munter
2002-06-24, 23:14
Proteinshakes eller annan fett- och kolhydratfattig källa med mycket protein.

Tjockisen
2002-06-24, 23:16
Är uppe i min kalorigräns redan. Tyvärr..

-xR-
2002-06-24, 23:53
Vatten... ha alltid en flaska eller liknande och ta en slurk då och då. Hjälper lite iaf.

Tjockisen
2002-06-25, 06:57
Will do.. Kom på att sitta uppe sent och itne göra något vettigt inte var så bra för att minska hungern så.. Sova.

Mallan
2002-06-25, 07:52
Cola-light, Cola-light eller så kan du prova Fun light. :D

Matte
2002-06-25, 08:10
Blir det för plågsamt kan du ju alltid testa en ketodiet.
De gånger jag har kört en ketodiet(CKD) har jag alltid varit spyfärdigt mätt fast jag bara ätit 4 mål om dagen.
Det finns ju mycket grönt som man kan äta hur mycket somhelst typ broccoli, spenat, vitkål, sallad, gurka, tomat etc.
MVH/Matte

tina
2002-06-26, 15:53
Asså...vad är ketodiet för något egentligen?! Min klasskompis äter en gång i veckan enbart proteiner, typ lättkesella eller keso. Hon sa att hon chockade kroppen på så sätt å på så sätt ökar fettförbränningen. Är det detta som är ketodiet? Om inte...vad är det?

The Dwag
2002-06-26, 17:20
Ursprungligen skickat av Tjockisen:
<STRONG>Någon som gör något för att minska hungern under deff? Förutom vatten är det inte mycket som inte innehåller några kalorier och ger fyllnad.. Grus?</STRONG>

Lite Vilja är bra !

Patte
2002-06-26, 17:24
Annars spenat e jäkligt bra =) innehåller iofs kalorier men det är inte mer än 15 kalorier / 100 gram, Protein 1.5g, Fett 0.5g, Kolisar 0.6g

Annars så brukar te funka för mig att dämpa hungern.. :)

Tjockisen
2002-06-26, 17:47
Arbetar på det.. fast det börjar kännas lite overkill att jobba i brödavdelningen där de bakar bullar, bröd och annat varje dag.. och där jag måste rycka in och putta in nybakade bullar.

Munter
2002-06-26, 18:16
Hehe fan vad tungt :)

Tjockisen
2002-06-26, 20:23
Dum jävla äckelchef också.. En av mina arbetskamrater sa att eftersom jag äter så lite så kunde jag få ta gårdagens bullar och chefen svarade "Haha, det kommer du aldrig kunna äta! De är ju en dag gamla!!". Tanten verkar inte veta vad smaken av tonfisk nermalt med vatten + 2 veckor gammalt rågbröd smakar (gammalt pga dålig ekonomi och dålig planering).

z_bumbi
2002-06-26, 20:43
tina: Vid keto diet så äter du inga (eller så nära som möjligt) kolhydrater utan bara fett och protein.
Vissa varianter har en eller två dagar i veckan som du äter kolhydrater men be mig inte förklara varför.

Frazze
2002-06-26, 21:25
Anledningen till att fylla på med kolhydrater är att få upp glykogen nivåerna i musklerna.

tina
2002-06-27, 07:37
Tack för svar! :) Hmm...men jag har nog fortfarande inte förstått meningen med en ketodiet... Är den till för dom som bygger eller ökar det fettförbränningen?? *förvirrad*

Tjockisen
2002-06-27, 07:44
Med ketodieten försöker man växla från att ha kolhydrater som primär energikälla till att använda fettet.. Om man ställt om sig till att använda fett som energikälla så bränner man underhudsfettet lättare, tillsammans med fettet som man måste få i sig via kosten.. Det råder delade meningar om ketodietens effektivitet, en del hävdar att den är överlägset bäst när det gäller att deffa och ändå behålla massan, medans andra säger tvärtom.

The Dwag
2002-06-27, 07:46
Ursprungligen skickat av tina:
<STRONG>Tack för svar! :) Hmm...men jag har nog fortfarande inte förstått meningen med en ketodiet... Är den till för dom som bygger eller ökar det fettförbränningen?? *förvirrad*</STRONG>

Den är väl tänk för att bränna fett och inte direkt bygga muskler... då den kallas Ketodiet ! Diet är inte direkt en uppbyggnads term ! :D

Den kommer ta en del av sin energi från kroppens fett! Vet inte om den är så nyttig... blir ganska mycket fria radikaler av den ! Så det är ganska viktig med antioxidanter mm!

Frazze
2002-06-27, 17:11
Diet= att på ett ordnat och strukturerat sätt förbättra sina födointag?

Tjockisen
2002-06-27, 21:47
Ordet diet betyder väl samma sak som kost?

Frazze
2002-06-27, 22:08
Rätt, skulle stå dietA där ovan :)

ivandrago
2002-06-28, 21:17
poängen med ketodiet är väl att äta så lite kolhydrater att kroppen är tvingad att använda fett.. Hjärnan vill nämligen bara ha kolhydrater egentligen och kräver typ 100g kolisar om dan eller nåt sånt.. Och äter man mindre än så så kommer det bildas ketonkroppar av fettet som hjärnan kan tillgodogöra som energi.. För hjärnan MÅSTE ha energi, annars ere kört..

Många är nöjda med ketodieten, presonligen skulle jag nog inte våga prova den. :(

betterbodies
2002-06-28, 22:10
Tjockisen Wrote:

Någon som gör något för att minska hungern under deff? Förutom vatten är det inte mycket som inte innehåller några kalorier och ger fyllnad.. Grus?

Jag kan garantera att det inte e hungerkänslor, snarare att du e sugen på ngt. Kan vara ganska svårt å skilja på dem åt i början. Men det går :D

Kanske saknar lite motivation sen dina 2 ätardagar vid midsommar ;)

Bara å köra på stenhårt !!!

Langster
2002-06-29, 16:55
Enda riktiga svaret är förstås grönsaker!
Tryck i dig en massa sallad med vinäger, det mättar men ger knappt några kcal alls.
Jag brukar göra en sallad som är mycket god:

Grönsallad
1 Tomat
1 Avocado
1/2 Lök

Blanda dessa i en bytta med rödvinsvinäger och salt (ta mycket av båda).
Sen kan man tillsätta t.ex kycklingbröst så har man en jävligt god och nyttig måltid.