handdator

Visa fullständig version : lite råd om tillskott vore välkommet.


foppit
2010-07-01, 18:47
Jag har kört med EAA ett tag nu och tycker det fungerar bra. Men nu är det så att det tog slut, eller rättare sagt det läckte in vatten i burken och det blev kaputt. :(

Så nu tar det ett tag innan jag kan köpa nytt så jag har köpt hem dextropur som jag tänkte blanda med vassleproteinpulver att ta direkt efter träning. Har blandat 70g dextro och 40g vassle. Är det vettiga mängder/dimensioner?

Hade även en tanke om vassleproteinet, det innehåller ju dom sk. essentiella aminosyrorna men skillnad är, mot EAA, att dom inte är spjälkade så dom tar längre tid att tas upp i kroppen. Om det är så, kan det inte funka att ta en proteinshake säg en timme innan träning för att får en bra "muskelbehållande" effekt, eller fungerar det inte så?

Om det stämmer tror jag på en shake 1 timme innan, och min hemmakokta gainer direkt efter. Låter det vettigt eller borde jag tänka om? Det här är ju som sagt en tillfällig lösning tills jag kan få tag i lite mer EAA, då tar jag det och äter en massa god mat strax efter istället. Mmmmm, mat!! ;)

Tacksam för svar. Puss!!