handdator

Visa fullständig version : Gainer i USA


backda
2010-07-01, 18:23
Jag är numera bosatt i USA och är för tillfället på jakt efter en gainer. Jag vill ha en produkt för att supporta återhämtning/viktuppgång/muskeltillväxt.

Har du något tips på en bra produkt eller sajt?

Du behöver inte ifrågasätta varför jag vill ha en gainer eller påpeka att det blir billigare att köpa vissa bokstavskombinationer separat etc.

Hörde någon prata om suspekta ingredienser som är lagligt här, men inte i Sverige. De är jag inte intresserade av.

Tack på förhand.

PRound
2010-07-02, 07:00
Proteiner och kolhydrater är nog inte olagligt någonstans.

OnT: Köp den billigaste du kan hitta

frong
2010-07-02, 11:44
Jag är numera bosatt i USA och är för tillfället på jakt efter en gainer. Jag vill ha en produkt för att supporta återhämtning/viktuppgång/muskeltillväxt.

Har du något tips på en bra produkt eller sajt?

Du behöver inte ifrågasätta varför jag vill ha en gainer eller påpeka att det blir billigare att köpa vissa bokstavskombinationer separat etc.

Hörde någon prata om suspekta ingredienser som är lagligt här, men inte i Sverige. De är jag inte intresserade av.

Tack på förhand.

www.bodybuilding.com ?

siimon89
2010-07-02, 12:40
Biotest Surge Recovery

Johan_P
2010-07-02, 12:47
Mjölk. Milk.

Eddie Vedder
2010-07-02, 19:43
Proteiner och kolhydrater är nog inte olagligt någonstans.

Tror du verkligen han menade kolhydraterna och proteinet som de ingredienser som kan ingå och som inte är tillåtet i Sverige?

Jag ser det inte som orimligt att färdiga gainers i USA säljs med mer saker än bara protein + kolhydrater och där vissa saker är tveksamma för bruk här i Sverige (och tveksamma ur hälsosynpunkt).

Men förhoppningsvis finns allting redovisat i ingediensförteckningen och då gör man det ju lätt för sig genom att ta det säkra före det osäkra och undvika allt som innehåller något man inte känner igen.

Rakanichy
2010-07-02, 20:02
mjölk. Milk.

+1 !

Sjoba
2010-07-02, 20:06
Varför rekommenderas mjölk som ersättare till gainer? Meningen med gainer är att få i sig mycket kalorier och protein genom en enkel dryck, mjölk innehåller lite kalorier. Jag ser inte logiken.

Inte för att jag är en gainer-förespråkare, jag förespråkar pasta och ris.

Eddie Vedder
2010-07-02, 20:10
Varför rekommenderas mjölk som ersättare till gainer? Meningen med gainer är att få i sig mycket kalorier och protein genom en enkel dryck, mjölk innehåller lite kalorier. Jag ser inte logiken.

Syftet med gainer är väl för de allra flesta protein och kolhydrater snabbt inpå träningen så det är mindre panik hem till matbordet? och där är mjölk kanon. Alltså något enkelt och snabbt innan dess att man ger sig på riset och köttgrytan t.ex.

Sjoba
2010-07-02, 20:14
Jo i det avseendet är ju naturligtvis en liter mjölk inte fel. Även om jag själv tycker att det finns betydligt smidigare och mer proteinrika alternativ :D

I avseendet viktuppgång känns det lite överskattat.

Eddie Vedder
2010-07-02, 20:21
I avseendet viktuppgång känns det lite överskattat.

Det tycker inte jag. Det är ju drickbar energi. Jag tycker tvärtom att gainer är sjukt överskattat och önskar att färre frågor ställdes om gainers hit och dit och folk drack mer mjölk och käkade mer ost istället.

Sjoba
2010-07-02, 20:27
Ostförespråkare alltså :D Ja jag håller helt och hållet med dig, mat över gainer any day.
Enda gången jag dricker något gainerliknande är när jag dricker maltodextrin under träning. Men nu är det för mycket off topic.

backda
2010-07-02, 21:05
Tack Eddie för att du förstod. Eftersom tom Tropicana här förstör juicen med sötningsmedel inbillade mig att suspekta substanser säkerligen kan hittas lite varstans. (Japp, det är logiskt)

Osten här är så oerhört plastig, men keson funkar dock ok. Mjölken går nog att vänja sig vid.

Bodybuilding-sajten verkar bra, ska leta mer där, tack!