handdator

Visa fullständig version : Borde jag dosera mera rage?


Endorah
2010-07-01, 12:28
Har en fråga som jag behöver hjälp med.

vikt : inte vägt mig på länge, men kring 60
längd : 175 cm
ålder : 15år

När jag tränar mindre muskelgrupper så brukar jag köra på 3 skopor ragex2 och vänta i en soffa i ca 30 mins innan jag börjar. Gör jämt detta på någorlunda tom mage (inte ätit något på på 4 timmar innan är vanligast). Men när jag kommer till större muskelgrupper så får jag inte lika bra tryck, knappt stickningar etc. Borde jag ösa på mer än 3 skopor? Kan det vara farligt? Min första tanke var iaf koffeinet.
Min reaktion på ragex2 på tex ryggträning ;
får LITE stickningar i latsen men främst i händerna (ibland lite ansiktet)
blir mycket piggare, pulsen blir mycket högre under passen.
Vill uppleva mera stickningar, tror att jag måste ta ca 4,5 skopor för att få önskad effekt när det gäller stickningar, men kan det vara farligt på min vikt?

Danieel
2010-07-01, 12:34
Hur länge har du haft den?
Jag kände mer desto längre ner jag kom i burken.
Alltså att jag knappt kände något av dem första doserna och sedan efter jag hade tagit det några gånger började jag känna den=)

Crocker
2010-07-01, 12:36
Tar du rage för stickningar?
Du borde låta bli.

JoeyP
2010-07-01, 12:37
Stickningarna beror på Beta-Alanin ?

vicarious
2010-07-01, 12:40
Stickningarna beror på Beta-Alanin ?

Stickningarna är en bi-effekt av beta-alanin och har inget med den uppiggande effekten (som är anledningen till att man använder sig av beta-alanin i PWOs) att göra, så det är inget du ska sträva efter.

Oftast vänjer sig kroppen vid dom så efter ett tag brukar den (bi)effekten avta. Tar du redan 3 skopor skulle jag verkligen inte ta mer.

JoeyP
2010-07-01, 12:43
Rage innehåller ju fan 800mg koffein per 100gram, 3skopor = 75g? En skopa 25g? Eller 15?

Crocker
2010-07-01, 12:48
Ca 15ml/s Joey

Endorah
2010-07-01, 12:53
Hur länge har du haft den?
Jag kände mer desto längre ner jag kom i burken.
Alltså att jag knappt kände något av dem första doserna och sedan efter jag hade tagit det några gånger började jag känna den=)
Jag och en polare köpte en varsin burk för några månader sen, men min kompis var överkänslig mot något ämne så han slutade ta. Jag har avslutat min nyligen och köpte hans burk i tisdags.

Tar du rage för stickningar?
Du borde låta bli.

Jag tar inte rage för att få stickningar, men jag vill gärna ha mer. Stickningarna är taggande, jag svarar bra "tryckmässigt" och blir piggare osv, men varför inte försöka få ännu bättre effekt?

Endorah
2010-07-01, 12:54
Stickningarna är en bi-effekt av beta-alanin och har inget med den uppiggande effekten (som är anledningen till att man använder sig av beta-alanin i PWOs) att göra, så det är inget du ska sträva efter.

Oftast vänjer sig kroppen vid dom så efter ett tag brukar den (bi)effekten avta. Tar du redan 3 skopor skulle jag verkligen inte ta mer.

Okey, ska hålla mig till 3 skopor, känns säkrast så

Crocker
2010-07-01, 12:58
Okey, ska hålla mig till 3 skopor, känns säkrast så
Du är ung och väger väldigt lite. Kanske inte är så smart att börja med PWO:s än.

blondyz
2010-07-01, 13:26
Ingen aning om hur din kroppsbyggnad är alls, men enligt erfarenhet så ökar effekten av PWO's när man är lite "köttigare", då främst pump och vaskularitet.

Man kan få bra effekt även om man inte har så mycket muskler, men enligt min lära får man större effekt i takt med att musklerna blir mer välutvecklade.

Stim beror mer på hur dina receptorer reagerar på innehållet i produkten och det är inte så lätt att påverka, det man kan göra är att ta någon veckas uppehåll från koffein etc. och sen gå på igen för att få de där riktiga kickarna.

Endorah
2010-07-01, 14:13
ska köra klart min burk rage nu och sedan ta ett uppehåll från PWO;s, mest för att det kostar en hel del. (köpte min kompis burk för 150 kr så...)
Men Crocker nämnde att det inte är så smart att köra rage vid 15 års ålder (liksom många andra äldre gymrävar säger). Men vad är nackdelen med det om man den hjälper mig att klara den där sista repetitionen?

Shark
2010-07-01, 17:45
3 skopor? För mig räcker det med DRYGT en. 171cm, nästan 80kg. En kaffe på det så blir det fin fin pump och lite stickningar. :)

Jorgen
2010-07-01, 19:20
Jag tar inte rage för att få stickningar, men jag vill gärna ha mer. Stickningarna är taggande, jag svarar bra "tryckmässigt" och blir piggare osv, men varför inte försöka få ännu bättre effekt?
Det finns en övre gräns för hur mycket beta alanin det är lönt att ta, tror att den ligger på ca 8 gram.
Överdosering är inte lösningen.

Du är ung och väger väldigt lite. Kanske inte är så smart att börja med PWO:s än.

Varför?

Oxe
2010-07-01, 23:34
Det finns en övre gräns för hur mycket beta alanin det är lönt att ta, tror att den ligger på ca 8 gram.
Överdosering är inte lösningen.



Varför?

Det är väl ganska inviduellt... Misstänker att TS inte behöver mer...

Personligen föredrar jag att "överdosera"... Mer är oftast bättre...

Tittar vi på killar i +100kg klassen så tycker jag personligen att rekomenderade doser är generellt tagna i underkant.

Mr.Sarkastisk
2010-07-01, 23:48
Överdosera? Nja det är i stil med knarkpundare som överdoserar i hopp om att göra livet skönare. Vad blir slutresultatet av det? Ja, de dör.


:D

Jorgen
2010-07-02, 04:51
Det är väl ganska inviduellt... Misstänker att TS inte behöver mer...

Personligen föredrar jag att "överdosera"... Mer är oftast bättre...

Tittar vi på killar i +100kg klassen så tycker jag personligen att rekomenderade doser är generellt tagna i underkant.

Det finns byggare (+100 kg) som mått riktigt illa av att överdosera (mer än dubbla rek dos) just Rage enligt GUD och dom som testat att stoppa i sig för mycket BA har efter en gräns inte uppnått några positiva effekter av det.

Rahf
2010-07-02, 04:55
Som en medlem av klassen lätt medelvikt -70kg delar jag härmed en erfarenhet:

Överdoserar jag (vilket är strax över normal rek. dos, koffeinkänslig som man är) så blir jag helt nipprig. Ångest, hjärtklappning, svettningar och helt värdelös på att göra något annat än vara orolig över ingenting.

Rakanichy
2010-07-02, 19:55
Du är ung och väger väldigt lite. Kanske inte är så smart att börja med PWO:s än.

Haha vafan din jävel :D Du är ju ett år yngre. Förövrigt var det min burk han köpte och stickningarna kan man ju använda som ett mått på hur mkt man svarar, har jag fel?

Crocker
2010-07-02, 19:58
Haha vafan din jävel :D Du är ju ett år yngre. Förövrigt var det min burk han köpte och stickningarna kan man ju använda som ett mått på hur mkt man svarar, har jag fel?
Lol, vad spelar min ålder för roll? ;)
Tar inga PWO:s. ;)
Tja, stickningarna är en bi-effekt av beta-alanin inget mer?

___
Jorgen:
Blivit rekommenderad av andra, men jag kan ju ha fel. Rätta mig? :)

Sjoba
2010-07-02, 19:59
Nej, stickningarna kan inte användas som mått på hur mycket effekt man får av det.

Jorgen är veteran, lyssna på han.

Jorgen
2010-07-02, 20:38
stickningarna kan man ju använda som ett mått på hur mkt man svarar, har jag fel?

Nej, dom har inget med det att göra.

MrPowa
2010-07-03, 14:59
Käka tidigare träningspasset borde du få bättre ork? Menar då att maten 4 timmar mellan mat och träning låter mycket.

Oxe
2010-07-05, 20:58
Det finns byggare (+100 kg) som mått riktigt illa av att överdosera (mer än dubbla rek dos) just Rage enligt GUD och dom som testat att stoppa i sig för mycket BA har efter en gräns inte uppnått några positiva effekter av det.

Jag som är en liten tjockis kör dubbla rekommenderade och skulle lätt kunna öka den det handlar ju lite om toleransen man har i kroppen...

Diskuterade det här med GUD... men det är väl överdosering av rage som skiljer agnarna ifrån vetet *slap*

Vänta bara tills du kommer till stockholm nästa gång då kommer jag dwarfa dig trots att jag bara kör mina myspass på gymmet, och anledningen för jag överdoserar.

Överdosera rekommenderade doser bör inte göras initialt när man inte vet hur man reagerar men vet man med sig själv så är det bara att testa gå uppåt...

Jorgen
2010-07-05, 21:09
Jag som är en liten tjockis kör dubbla rekommenderade och skulle lätt kunna öka den det handlar ju lite om toleransen man har i kroppen...

Diskuterade det här med GUD... men det är väl överdosering av rage som skiljer agnarna ifrån vetet *slap*

Vänta bara tills du kommer till stockholm nästa gång då kommer jag dwarfa dig trots att jag bara kör mina myspass på gymmet, och anledningen för jag överdoserar.

Överdosera rekommenderade doser bör inte göras initialt när man inte vet hur man reagerar men vet man med sig själv så är det bara att testa gå uppåt...

Alla dwarfar ju mig. :( Jag och chefen kommer upp den 26 btw.

Visst är det så, men lösningen för TS problem lär inte vara att öka dosen Rage

Oxe
2010-07-05, 21:18
Alla dwarfar ju mig. :( Jag och chefen kommer upp den 26 btw.

Visst är det så, men lösningen för TS problem lär inte vara att öka dosen Rage

Det håller jag förvisso med om men ville ändå lägga en upplysning generellt...

Hmm jag tycker ju egentligen inte om skåningar dom är små elaka varelser, men jag gör ett undantag för dig *flex*

bear.flowertwig
2010-07-19, 00:31
Får/fick lite stickningar av 3 skopor men mycket mer än så vet jag inte om det ger mig.

Av misstag överdoserade jag då jag skulle fylla upp vattenflaskan med EAA inför passet men tog fel burk och råkade ta Rage. Hände inte något mer för det. Kände inte av några "biverkningar" heller. Kommer inte köpa det igen.