handdator

Visa fullständig version : Orolig över flickvännens känslor


Adde25
2010-07-01, 02:13
Hej, nu är det såhär att jag är väldigt orolig över min flickväns känslor :(

Allting började med att hon gick in på drop-in för att göra lösnaglar. Hon blev väldigt nöjd. En vecka efter, gick hon dit igen. Då målade hon lösnaglarna samt satte dit pärlor och hon fick även sina tånåglar målade och "stylade". Kan tillägga att hon fick pärlorna gratis, generöst va? Hon tillägde även att hon har lovat honm att göra svenska köttbullar till honom (nästa gång hon besöker salongen för att göra exempelvis naglar) och hon berättade för mig att han ska köpa en väska till henne i vietenamn (stavning)

Problemet är att nu har en nagel gått sönder, då skämtade jag till det och sa "han fixar det säkert gratis åt dig :)" då svarade hon: det kan jag lova dig att han gör.

Idag klockan 00:00 fick min flickvän ett mess. Det var kinesen från salongen (han som gör naglarna) han berättade att han var ledsen över att ha svarat så sent på smset hon skickat. Han avslutade sedan meddelandet med "kram". Min flickvän svarade på smset att hon tyvärr inte kunde komma imorgon och reparera nageln eftersom hon ska arbeta imorgon. Svaret tillbaks var något liknande:


Okej vad synd att du inte kan komma imorgon :( Kom så fort som möjligt för jag saknar dina köttbullar, nedå skoja ^^ men jag kan hjälpa dig när du vill^^ så det är bara att du hör av dig när du kan

Jag säger till min flickvän att jag tycker att det är fel att göra hemmagjorda köttbullar till någon bara sådär. Det är meningen att du ska betala för att få dina naglar och ingeting annat hör dit. Jag framförde att jag tyckte det hela var larvigt. Hon kontrade med att hon total sket i min åsikt.

Jag berättade för henne att jag var orolig. Då berättade hon för mig att ett. han är bög. 2. han är jätte jätte trevlig. 3. han är jävligt schysst.

Jag låg och tänkte lite på saken och frågade när hon messade honom. Då sa hon att hon hade gjort det igår. Då frågade jag varför hennes mess till honom inte fanns i skickade meddelanden. då sa hon att det fanns där (jag hade redan varit och snokat).. jag protosterade.. Då sa hon att hon hade rensat pga lite minne (ja, hon har tusen kort på mobilen, så hon rensar relativt ofta)
Då kontrade jag med att hon hade tagit bort det i samtalsloggen också (där ser man samtal, skickade mess bla) och alla andra mess och samtal från gårdagen finns där.

Svaret jag fick var: vad vill du komma fram till? jag har inget minne av att jag har gjort det.

Sen sa hon att han vill vara med mig och att hon älskar mig och att jag ska lita på henne.

Vi har varit tillsammans i ett år. Jag älskar henne. Han som hon messar med är ett år äldre.

jag är samtidigt jävligt less på att dom har bytt nummer med varandra. När hon likagärna kan ringa ned till salongen och boka tid med honom ( som alla andra gör )

Min tjej är sjukt snygg och det är inte jag. Bara ren tur att jag har fått någon som henne. Att det där kinesen är skitful spelar ingen roll. För hon dömmer inte folk på utseendet, för då skulle hon inte varit med mig. hon är modell och har flera gånger blivit tillfrågad bla paradisehotel.. Inom snar framtid ska hon delta i Slitz...

Det tråkigaste av allt är att hon alltid berättar för alla om mig. Hon och den där kinsesen verkar ha en rätt bra kontakt. Det första man frågar en annan människa kan vara "vad gör du på fritiden?" då ska hon svara att hon är min sin pojkvän. Men jag frågade henne om han visste om hon hade pojkvän. Då sa hon att hon inte hade berättat! wtf, dom verkar ha skit bra kontakt och hon har inte ens berättat om mig :S:S

Vad tror ni killar? Jag är skit orolig :| Vad ska jag göra? All form av hjälp uppskattas. TACK!

Adde25
2010-07-01, 02:26
Kan inte sova, även fast hon ligger i rummet intill och vi delar säng..

Degpekka
2010-07-01, 02:30
Chilla. Du får väl lita på henne, annars funkar ju aldrig ett förhållande? Ta inte för givet att det värsta kommer hända, det du gjort(snokat och är allmänt jobbig/svartsjuk) nu gör inte saken bättre tycker jag. Lita på henne helt enkelt, men givetvis får ni ju snacka om det om du stör dig på hennes beteende.

Anton Fräs
2010-07-01, 02:31
Jag hade inte varit orolig. Men du ska ju kunna säga till henne att du inte tycker det är riktigt behagligt att dem ses osv. Men tycker absolut inte du ska tvinga henne att sluta gå till salongen/umgås med snubben.

Skulle han däremot stöta på henne/de skulle göra nåt fuffens är det en annan femma men det låter inte så i detta fallet.

MouZe
2010-07-01, 03:00
Skärp dig för fan. *screwy*

Kwon
2010-07-01, 03:20
Hon kontrade med att hon total sket i min åsikt.


Låter som ett respektfullt förhållande!

Hur gamla är ni?

elegantmachine
2010-07-01, 03:54
Känns mer som att hon är nyfrälst faghag och att de har blivit bästa vänner.
Dock känns det lite udda att, som du beskriver, hon inte talat om för kinesen att du existerar, när hon, enligt dig, gärna gör det i andra sociala situationer.

Att hon inte respekterar att du känner dig orolig rimmar fel. I vilka fler sammanhang 'skiter' hon i hur du känner?

Jag tycker ni borde sätta er ner och prata igenom det här med ömsesidig respekt, var ni drar era gränser osv.

Jag tvivlar på att de har någonting tillsammans i den aspekten, men att hon inte respekterar dina känslor känns jävligt... fel.

Yes
2010-07-01, 04:18
Han är bög.

foxx
2010-07-01, 05:28
troll

shut teh face
2010-07-01, 05:59
Du gör för stor grej av det hela. Om det nu är viktigt för dig, följ med henne dit nästa gång, presentera dig som hennes pojkvän för kinesen. Sen kan du sitta där och låtsas vara intresserad av naglarna eller whatever.

filmjölk
2010-07-01, 06:21
Ligg med kinesen, och låtsas vara intresserad av honom. Om min fördom stämmer, så brukar bögar dumpa sina faghags så fort de får en pojkvän.

Arf Pingvin
2010-07-01, 07:15
Jag tycker du ska vänta tills bilderna finns i slitz innan du gör nånting.

O_Wao
2010-07-01, 07:22
Det större problemet i den här historien är väl att din flickvän inte bryr sig när du försöker kommunicera att du är obekväm. Man kan ju även fråga sig varför hon inte berättat om dig för just den här killen. Gillar kanske uppmärksamheten även om hon inte är intresserad?

Jag kan tycka att det inte är hela världen att man gör någon en tjänst för en tjänst. Nageljeppens förhållande till din flickvän tycks inte vara professionellt på något sätt, däremot. Man smsar inte kunder tolv på natten och skriver kram. De har kanske blivit jättebra vänner, och att din flickvän har vänner är väl inget problem. Att han möjligtvis försöker ragga på din flickvän är egentligen inget problem bara hon säger ifrån själv.

HMB
2010-07-01, 07:25
skärp dig för fan. *screwy* +1

J.V
2010-07-01, 07:30
Om hon sägeratt hon total sket i min åsiktser inte jag hennes eventuella flörtande som det stora problemet. ;O

mini
2010-07-01, 07:42
Det större problemet i den här historien är väl att din flickvän inte bryr sig när du försöker kommunicera att du är obekväm.

Jag tycker det är ett lika stort problem att TS snokar i sin flickväns telefon. Jag tror att kommunikationen är ett generellt problem i relationen då. Man snokar inte bland privata saker för att man inte klarar av att fråga.

O_Wao
2010-07-01, 07:44
Jag tycker det är ett lika stort problem att TS snokar i sin flickväns telefon. Jag tror att kommunikationen är ett generellt problem i relationen då. Man snokar inte bland privata saker för att man inte klarar av att fråga.

Helt sant. Det är TS osäkerhet som startade hela spiralen och gjorde det här till ett problem.

Kappman
2010-07-01, 08:25
Att försöka bevisa för dig själv eller för flickvännen att något fuffens är på gång kommer bara att sätta dig i ett dåligt sinneslag, du blir fruktansvärt irriterande för henne och hon kommer börja känna avsmak då hon tänker på dig, vilket snabbt, eller långsamt leder mot slutet av ert förhållande.

Lär dig skrota svartsjukan. Ge dig f-n på det. Bry dig inte om hon umgås med kinesen, bry dig inte om hon får sms. Om hon någon gång skulle fråga dig om du inte bryr dig så säger du bara att du inte kan tänka dig att hon skulle vara intresserad av den där pajasen. Krydda med att skaffa ett par tjejkompisar som gör köttbullar åt dig.

kaer
2010-07-01, 08:31
Min tjej är sjukt snygg och det är inte jag. Bara ren tur att jag har fått någon som henne.

Trams, det är inte bara tur. Hon tycker nog du är en bra stabil kille.
Ni har varit tillsammas ett tag, uppenbarligen tycker hon du har massvis med kvalitér som hon uppskattar.

Du måste sluta oroa dig däremot, DET kommer ta död på ert förhållande.

svass
2010-07-01, 08:39
1. Lägg ned svartsjukan. Fruktansvärt oattraktivt och dödar förhållanden snabbare än cancer. Been there, done that...
2. Snubben bygger naglar. 99.99% sannolikt gay.
3. Ni borde nog jobba lite på kommunikationen i ert förhållande.

mikaelj
2010-07-01, 08:41
Du måste sluta oroa dig däremot, DET kommer ta död på ert förhållande.

+1. Man kan inte göra mer än att vara sig själv.

Om hon nu efter ett år bestämmer sig för att hon inte gillar dig längre, och du är precis som du varit innan, är det ändå ingenting du kan göra något åt. Andra går sällan att förändra, inte heller är det överlag önskvärt.

Morty
2010-07-01, 08:44
Svartsjuka är inte bra i förhållanden. Inte på något sätt.

Ge fan i att snoka dessutom.

Morty
2010-07-01, 08:45
Btw this thread is useless without pics..!

Pdaddy
2010-07-01, 08:51
Han är bög.

+1

BIGTIME *slap*

Kwon
2010-07-01, 08:54
Btw this thread is useless without pics..!

Kan lägga upp en bild om du vill? :)

Stoltz
2010-07-01, 09:15
Mm..

1. Det som är mest ohälsosamt i ert förhållande (utifrån vad vi vet) är nog att det verkar finnas en spricka i respekten mellan er. Den bör nog tas om hand om först. Om hon totalt skiter i att du är orolig så är något fel.

2. Jag vet inte hur gamla ni är, men något som jag märkt är att en del tjejer/kvinnor blir helt euforiska av att ha en homosexuell man som vän. Det låter jättelöjligt, men det är något som jag sett väldigt ofta när mina homosexuella manliga vänner träffar man heterosexuella kvinnliga vänner för första gången - Tjejerna blir helt lyckliga för de tror att de har hittat en shoppingpartner som kommer vara precis som den blonde killen i Fab 5. Det kanske är samma sak för din flickvän.

3. Snokade du i hennes mobil för att se vad som skrevs? Då är du rejält orolig, och än en gång, se punkt ett.

4. Ta ett djupt andetag och lugna dig lite, du verkar klättra på väggarna och det är ingen höjdare när man ska lösa problem :)

vandelay
2010-07-01, 09:53
Han är bög.

+1 Men han kanske spelar för båda lagen??

bizniz
2010-07-01, 09:56
Du flippar... don't.

MrBoris
2010-07-01, 09:58
Är det bara jag som stör mig på att tjejer har sånt sjukt uppmärksamhetsberoende så att de måste ha "flirtar" på g för att må bra? Oavsett om de menar något med det eller inte så stör det mig iaf, är man ett par så söker inte jag uppmärksamhet överallt.

Mack10
2010-07-01, 10:02
http://i166.photobucket.com/albums/u115/rcbaker87/Not_sure_if_serious.jpg

Tricce
2010-07-01, 10:29
Var glad att hon är tillsammans med dig efter att du snokat i hennes telefon. Bryter inte det mot nån lag tom? (10sekunders googlande senare)
http://www.nyhetskanalen.se/1.230363/nyheter/2007/12/15/en_av_fyra_kvinnor_smyglaser_andras_sms

bb X
2010-07-01, 11:11
Hmmm, What would Kwon do?

Kwon
2010-07-01, 11:20
Hmmm, What would Kwon do?

Svårt att sätta mig in i situationen, då tjejen låter som att hon är lite yngre (18-22?)

http://i8.photobucket.com/albums/a38/hide321/gifs/30m0l.gif

Kischen
2010-07-01, 11:26
Svårt att sätta mig in i situationen, då tjejen låter som att hon är lite yngre (18-22?)


Är inte det för gammalt för utvik i slitz? *rolleyes*

Kwon
2010-07-01, 11:30
Jaha, ja hon lät lite yngre till beteendet. (respekterade inte hans åsikt och annat beteende)

Jag både är och känner mig för gammal för en tjej med slitz-drömmar för den delen. :)

Nu kanske jag har fördomar, men en "slitz-brud" brukar generellt vara på ett visst sätt, kanske något man hade orkat med om man var 20-26, fast det vette sjuttsingen.

Kischen
2010-07-01, 11:40
Jaha, ja hon lät lite yngre till beteendet. (respekterade inte hans åsikt och annat beteende)

Jag både är och känner mig för gammal för en tjej med slitz-drömmar för den delen. :)

Nu kanske jag har fördomar, men en "slitz-brud" brukar generellt vara på ett visst sätt, kanske något man hade orkat med om man var 20-26, fast det vette sjuttsingen.

Ungefär det jag ville komma fram till. Man kan nog vara gammal i år räknat men en viss omognad tycker jag nog man kan se hos tjejer som smickras av Bingo R och dylikt *popcorn*

Jens.Andersson
2010-07-01, 11:45
Nu kanske jag har fördomar, men en "slitz-brud" brukar generellt vara på ett visst sätt, kanske något man hade orkat med om man var 20-26, fast det vette sjuttsingen.

Ja lite så faktiskt, även så med att bli erbjuden en plats i paradise hotel. Det är
inga "vanliga" tjejer som blir det eftersom det inte hade blivit en kul show av det hela.

Kwon
2010-07-01, 11:46
Tjejen i detta exempel verkar ju vara ganska "lätt-imponerad" då hon verkar vara exalterad/intresserad av någon slags inne-frisör.

Det kanske inte är personen i sig hon är mest intresserad av, utan mer själva "inne-grejjen" / "semi-kändisskap" / "jetset-livet"

Vad vet jag. Men barnsligt beteende av henne (av det jag läst från trådskaparen) i mina ögon.

stevebc
2010-07-01, 12:09
Fast snoka i tjejens mobil och fråga ut henne är inte något jag skulle göra, kan ju verkligen döda ett förhållande.

Tonto
2010-07-01, 12:11
Känns inte som du mår bra av ert förhållande tbh.

dared
2010-07-01, 12:32
Alltså det kan väl inte vara så bra grundtänk i ett förhållande och se det som att du hade tur som fick henne för att hon är mycket snyggare än dig osv osv. Du har väl andra egenskaper som gör dig attraktiv för henne, och troligtvis så är det inte lika stor skillnad i utseendet som du vill tro.

Jag personligen skulle jag inte tycka om att se mig själv som den som har haft tur i förhållandet, kan ju inte vara bra för självkänslan direkt. Speciellt när det i ditt fall leder till att du blir väldigt svartsjuk på en homosexuell kines som fixar naglar.

Inte för att jag vill vara den som är den, men vad händer sen när Slitz kameraman är en heterosexuell +8-poängare? Saken är att det kommer komma fram fler killar i hennes liv och om inte du tycker att du är värd henne så kanske hon själv börjar tycka samma sak till slut. Försök och inte gå i den fällan.

Det finns väl en anledning till att ni har varit tillsammans +1år, även fast hon nu skulle vara lite snyggare. Ingen förhållande har väl helt symmetrisk utseendenivå mellan partners? Du har väl helt enkelt andra kvaliteter som väger upp ditt subpotimala käkparti... Kom igen nu Abbe!

Anton Fräs
2010-07-01, 12:35
Fast snoka i tjejens mobil och fråga ut henne är inte något jag skulle göra, kan ju verkligen döda ett förhållande.

+1 Om inte båda delar inställningen och kollar varandras mail/mobil osv.

(Skulle personligen inte gå med på det men vet par som fungerar så.)

Morty
2010-07-01, 12:40
Speciellt när det i ditt fall leder till att du blir väldigt svartsjuk på en homosexuell kines som fixar naglar.

Inte för att jag vill vara den som är den, men vad händer sen när Slitz kameraman är en heterosexuell +8-poängare?

Tungt.

And it made me lol.

JoeyP
2010-07-01, 12:48
Man ska aldrig toffla för tjejer det har jag lärt mig. Fyfan.

Verbatim
2010-07-01, 13:29
Jasså, han är en kines, oroa dig inte.

http://everyoneweb.com/WA/DataFilesworldpenissize/list3d.GIF

Jag är stor i Sydkorea.

Nelson81
2010-07-01, 13:59
orka ge råd till ett tråd löl

Gabber
2010-07-01, 19:28
Hej, nu är det såhär att jag är väldigt orolig över min flickväns känslor :(

Allting började med att hon gick in på drop-in för att göra lösnaglar. Hon blev väldigt nöjd. En vecka efter, gick hon dit igen. Då målade hon lösnaglarna samt satte dit pärlor och hon fick även sina tånåglar målade och "stylade". Kan tillägga att hon fick pärlorna gratis, generöst va? Hon tillägde även att hon har lovat honm att göra svenska köttbullar till honom (nästa gång hon besöker salongen för att göra exempelvis naglar) och hon berättade för mig att han ska köpa en väska till henne i vietenamn (stavning)

Problemet är att nu har en nagel gått sönder, då skämtade jag till det och sa "han fixar det säkert gratis åt dig :)" då svarade hon: det kan jag lova dig att han gör.

Idag klockan 00:00 fick min flickvän ett mess. Det var kinesen från salongen (han som gör naglarna) han berättade att han var ledsen över att ha svarat så sent på smset hon skickat. Han avslutade sedan meddelandet med "kram". Min flickvän svarade på smset att hon tyvärr inte kunde komma imorgon och reparera nageln eftersom hon ska arbeta imorgon. Svaret tillbaks var något liknande:


Okej vad synd att du inte kan komma imorgon :( Kom så fort som möjligt för jag saknar dina köttbullar, nedå skoja ^^ men jag kan hjälpa dig när du vill^^ så det är bara att du hör av dig när du kan

Jag säger till min flickvän att jag tycker att det är fel att göra hemmagjorda köttbullar till någon bara sådär. Det är meningen att du ska betala för att få dina naglar och ingeting annat hör dit. Jag framförde att jag tyckte det hela var larvigt. Hon kontrade med att hon total sket i min åsikt.

Jag berättade för henne att jag var orolig. Då berättade hon för mig att ett. han är bög. 2. han är jätte jätte trevlig. 3. han är jävligt schysst.

Jag låg och tänkte lite på saken och frågade när hon messade honom. Då sa hon att hon hade gjort det igår. Då frågade jag varför hennes mess till honom inte fanns i skickade meddelanden. då sa hon att det fanns där (jag hade redan varit och snokat).. jag protosterade.. Då sa hon att hon hade rensat pga lite minne (ja, hon har tusen kort på mobilen, så hon rensar relativt ofta)
Då kontrade jag med att hon hade tagit bort det i samtalsloggen också (där ser man samtal, skickade mess bla) och alla andra mess och samtal från gårdagen finns där.

Svaret jag fick var: vad vill du komma fram till? jag har inget minne av att jag har gjort det.

Sen sa hon att han vill vara med mig och att hon älskar mig och att jag ska lita på henne.

Vi har varit tillsammans i ett år. Jag älskar henne. Han som hon messar med är ett år äldre.

jag är samtidigt jävligt less på att dom har bytt nummer med varandra. När hon likagärna kan ringa ned till salongen och boka tid med honom ( som alla andra gör )

Min tjej är sjukt snygg och det är inte jag. Bara ren tur att jag har fått någon som henne. Att det där kinesen är skitful spelar ingen roll. För hon dömmer inte folk på utseendet, för då skulle hon inte varit med mig. hon är modell och har flera gånger blivit tillfrågad bla paradisehotel.. Inom snar framtid ska hon delta i Slitz...

Det tråkigaste av allt är att hon alltid berättar för alla om mig. Hon och den där kinsesen verkar ha en rätt bra kontakt. Det första man frågar en annan människa kan vara "vad gör du på fritiden?" då ska hon svara att hon är min sin pojkvän. Men jag frågade henne om han visste om hon hade pojkvän. Då sa hon att hon inte hade berättat! wtf, dom verkar ha skit bra kontakt och hon har inte ens berättat om mig :S:S

Vad tror ni killar? Jag är skit orolig :| Vad ska jag göra? All form av hjälp uppskattas. TACK!

Jag kan nästan 100% peka ut vad ert problem är OCH det kommer bli värre om du inte gör något åt det.

Det hela handlar inte om att din tjej är Slitz brud, fördomar eller liknande. Det enda som saknas för henne är det alla jävla kvinnor saknar i sina liv. Uppvaktande och uppmärksamhet FRÅN den de älskade från början. Det handlar inte om att hon vill ha annan balle, hon vill ha dig men hon ska inte behöva säga det.

Dessutom kommer ballen i andra stadiet eller kanske tom tredje, hon saknar förmodligen uppvaktningen från början? Kanske har hon inte fått det från början ens och kräver det, alla har rätt till det eller hur?

Nu känner jag inte henne, men om hon har hjärna och är en mogen kvinna och inte en 18 åring som tänker på pojkar så är detta hennes bekymmer tror jag.

Dessutom finns det mogna 18 åringar också, bara för att man är 18 betyder det inte att man är dum i huvudet.

Det du behöver göra, vilket tyvärr redan kan vara försent, är att SE henne igen, inte tänka, hon är ju med mig då är ju allt klart???!!! Du säger redan nu att hon inte är i din klass, varför gör du det? Hade du inte varit i rätt "klass" hade hon skitit i dig från början.

Så mao hade ni något från början som hon gillade, som du gillade. Men du tar det nu för givet att har hon valt dig så är det alltid dig hon kommer välja. Tyvärr funkar det inte så som vi killar vill. Att när man väl fått henne så är allt klart, det är då det jobbiga börja skulle jag säga.

Hon gör fel eller egentligen gör alla kvinnor fel som kräver detta från mannen då i många fall om inte flesta så vill ju mannen också ha samma behandling tillbaka. Känna sig behövd, älskad och att hon ser DIG och inte annan jävel.

Nu skriver inte jag detta för att jag är bitter eller arg, snarare från tuff erfarenhet som alla vet om.

Många har nämt kommunikation för dig och även för mig, för mig var allting försent och krävde ett mirakel som aldrig händer, inte ens på film.

För dig verkar det mest vara från din tjejs sida en uppvisning att hon kan få vem hon vill, att hon kan gå ifrån dig, att hon inte längre vill ha sig, att hon gör så för att få mer uppmärksamhet eller så är det som alla hoppas att hon bara är vän med honom, han behöver inte ens vara bög för att det ska vara OK. Man måste lita på varandra eller hur?

Nu är det rätt omöjligt för mig att säga vad du ska göra, det första som många sagt, skött ditt eget smsande och skit, leder till ett snabbare SLUT.

Det du kan göra är att släppa henne "fri", dvs bry dig inte om att hon fixar naglarna 100 ggr i veckan, det är en normal grej med kvinnor.

Du gör däremot mer insatser i ditt förhållande, du satsar mer på henne, släpp ditt ego om att hon ligger med honom eller vad du nu tror och gör som du alltid gjort, men mer, visa att du fortfarande har henne som nummer ett, att du tänker på henne hela tiden, ja även om du inte gör det för det är normal att man inte gör.

Men, ledsen att säga så, men alla kvinnor fattar inte att romansen som fans dag 1 inte finns år 10, det är en annan typ av förhållande som egentligen inte kan värderas i mina ögon, det är jävligt mycket mer värdefullt, men om den andra ser en annans balle som mer värdefull och förstår allt så ska hon ut och göra sitt, hon kan inte längre vara nummer ett.

Jag vet att jag blandar mina känslor i ditt problem, men du kanske börjar tänka på annat sätt då?

Sitt inte och grubbla över vad hon gör nu då hon inte är hemma. JA, hon kanske vänstrar med dig eller så har hon hittat en vän som råkar vara en kille och som hon kan prata med. Möjligt att hon har andra intressen med honom som du inte har och kan inte prata med henne med, vilket också är normalt.

Allt hänger egentligen på vad hon och du värdesätter, slutet kan vara imorgon för er om ni inte värdesätter det ni har IHOP. Just nu ser jag bara en tjeje hos en bög och en kille på ett forum som är orolig???!!

Att kvinnor är ett mysterium är ju fakta men det ska inte tas som att män är som dasspapper och kan bytas ut och de inte har känslor.

VI har minst lika mycket känslor och vissa visar och andra döljer, slutsatsen är alltså ännu en gång kommunkation.

Finns kvinnor som vill att du ska skälla ut henne så hon inser hur värdefull hon är, att hon verkligen gör fel, hon kanske är medveten om det redan och vill att du ska säga åt henne men du visar inte balle.

Hon kan vara tvärtom och dra om du skäller ut henne också. Som sagt, kvinnor är svårare än Rubikskuben för fan.

Så jag vet inte vad du ska göra egentligen, bara du känner din kvinna bäst.
Lycka till hur du än gör, jag har lärt mig i efterhand, gör det inte du heller....

tsp
2010-07-01, 19:47
hahaha "köttbullar" :D Nej men ärligt talat, om han arbetar heltid med att fixa naglar och skit så är han GARANTERAT bög!

Pepparkakssmurfen
2010-07-01, 19:52
Är han kines eller vietnames? :confused:

MrBoris
2010-07-01, 19:53
Många som skämtar mycket i tråden tycker jag, skulle vara kul o se hur ni hade agerat/mått i samma situation

Adde25
2010-07-01, 22:34
Tack så jätte mycket för allas svar. Det här är verkligen ett forum att vända sig till.

Adde25
2010-07-01, 22:38
Återkommer med edit senast om två dagar. Sorry för dubbelpost ( funkade inte att ändra mitt tidigare inlägg dock )

Folke50
2010-07-01, 22:47
Han vill helt enkelt smaka på din tjejs köttbulle. Hade jag varit du, så hade jag bjudit in honom. Kan bli lite risigt i början, men stirra dig inte snett på hela situationen.

Adde25
2010-07-01, 23:30
Gabber, stort tack för ditt inlägg. Jag har varit ganska uppvaktande, alltså nästan så hon har känt sig låst (fel av mig, jag vet) men som du säger.. hon vill väll att jag ska ha mer förtroende för henne. Jag måste bota min svartsjuka, men det är svårt, jävligt svårt :|

Looney
2010-07-01, 23:54
Är det verkligen svartsjuka som är problemet? Är det inte fel av hans tjej att söka så pass mycket kontakt med en okänd kille, sms:a och vilja bjuda på köttbullar. Bög eller inte.

Inte är det okej för mig, och mitt råd till Adde är att han ställer mer krav på sin tjej.

Mental
2010-07-02, 03:04
Många som skämtar mycket i tråden tycker jag, skulle vara kul o se hur ni hade agerat/mått i samma situation

Jag hade mått sjukt dåligt om jag hade snokat i flickvännens mobil, så gör man bara inte.

MrBoris
2010-07-02, 06:53
Är det verkligen svartsjuka som är problemet? Är det inte fel av hans tjej att söka så pass mycket kontakt med en okänd kille, sms:a och vilja bjuda på köttbullar. Bög eller inte.

Inte är det okej för mig, och mitt råd till Adde är att han ställer mer krav på sin tjej.

+1, jag håller med dig

MrBoris
2010-07-02, 07:43
Jag hade mått sjukt dåligt om jag hade snokat i flickvännens mobil, så gör man bara inte.

+1, jag håller med dig

Även om jag absolut håller med om att man går över gränsen genom att snoka i telefonen. Men att hon har gjort något fel verkar det som om halva tråden inte tycker.

Min åsikt är att om ens beteende gör att ens partner mår dåligt, så borde man sluta med det beteendet, oavsett vad det är. Om man nu bryr sig om sin partner och vad h*n tycker dvs

Aggarn
2010-07-02, 07:47
Jag hade mått sjukt dåligt om jag hade snokat i flickvännens mobil, så gör man bara inte.

Jag hade åkt på en rak höger av min flickvän om jag hade gjort det :)

mini
2010-07-02, 07:54
Min åsikt är att om ens beteende gör att ens partner mår dåligt, så borde man sluta med det beteendet, oavsett vad det är. Om man nu bryr sig om sin partner och vad h*n tycker dvs

Det där är inte sunt. Det är inte ovanligt att en svartsjuk partner vill kontrollera vad du har på dig, vem du pratar med, vilka vänner du får träffa, hur sent du får vara ute, var du får gå, vilka intressen du får ha. Det är verkligen inte okej. Särskilt inte när TS redan känner sig ovärdig hennes kärlek.

Klart tjejen är dum och osmidig i detta, men jag kan inte se att hon är otrogen eller hoppar över skanklarna i relationen. Jag tror att det mer är ett symptom på en relation där båda brister i respekten för varandra.

Lellan
2010-07-02, 08:11
Han vill helt enkelt smaka på din tjejs köttbulle. Hade jag varit du, så hade jag bjudit in honom. Kan bli lite risigt i början, men stirra dig inte snett på hela situationen.

Ja, faktiskt? Monster växer i mörkret (tänk garderob el under sängen, och man tänder lampan). Ni kan väl käka köttbullar ihop alla 3 om hon ändå ska laga och absolut vill bjuda.

Det där är inte sunt. Det är inte ovanligt att en svartsjuk partner vill kontrollera vad du har på dig, vem du pratar med, vilka vänner du får träffa, hur sent du får vara ute, var du får gå, vilka intressen du får ha. Det är verkligen inte okej. Särskilt inte när TS redan känner sig ovärdig hennes kärlek.

Klart tjejen är dum och osmidig i detta, men jag kan inte se att hon är otrogen eller hoppar över skanklarna i relationen. Jag tror att det mer är ett symptom på en relation där båda brister i respekten för varandra.

+1

Man kan aldrig med dåliga beteenden (snoka, begränsa, tvivla, etc) förhindra otrohet. Det skulle i så fall bara pusha åt det hållet. Det man kan göra är väl att tala om att man vill ha ärlighet, och sedan lita på personen, jobbigt men enda som fungerar. Det är skönt för båda att bete sig så som man själv tycker är respektfullt och vara bra mot den man tycker om. Göra bra saker för sig själv, absolut inte nedvärdera att man inte är "värdig", fattar inte varför alla ska göra så mot sig själva för, har själv gjort det - dödar det inte den andres känslor så dödar det till slut ens egna, vem vill gå och känna sig mindervärdig? Det är inte kärlek. Hon har vissa kvalitéer, du har andra, ni är lika bra, behandla varandra bäst, hoppas det känns bättre snart!

Som sagt, kvinnor är svårare än Rubikskuben för fan.

Sry, men den meningen fick mig närapå att spruta ner kaffe över hela skärmen.. :laugh: (OnT: Ja, det är vi nog fasen.. :D )

Men i det här fallet är nog att coola ner sig, jobba på kommunikation/respekt och se båda som likvärdiga i förhållandet ett hett tips.

MrBoris
2010-07-02, 08:19
Det där är inte sunt. Det är inte ovanligt att en svartsjuk partner vill kontrollera vad du har på dig, vem du pratar med, vilka vänner du får träffa, hur sent du får vara ute, var du får gå, vilka intressen du får ha. Det är verkligen inte okej. Särskilt inte när TS redan känner sig ovärdig hennes kärlek.


Du har rätt, men jag menar om det är något som man själv typ "skakar på axlarna åt" men som partnern bryr sig så sjukt mycket om så att hon mår sjukt dåligt av det. Då tycker iaf jag att man ska fundera på om det verkligen är värt det.

Adde25
2010-07-04, 11:46
Fick höra från en säker källa igår.. Min brud gjorde naglarna dagen innan midsommar. Kinesen undrade vad hon skulle göra på midsommar, hon sa att hon skulle vara med sin tjejkompis (som också gjorde naglarna) och med några kompisar ute på hennes landställe. Hon presenterade aldrig mig? Deras konversationen ledde vidare såsom frågor ang favoriträtt m.m

Förresten, min brud sa till hennes kompis efter att han var skit ful (vilket han också är). Om det nu spelar någon roll. Jag har atm full kontroll på läget, har en jävligt säker samt trovärdig källa som kommer följa med nästa gång hon ska göra naglar. Den personen kommer återberätta för mig vad som har sagts.

Jag har ALLTID fått ha hennes mobil på mig osv.. Hon sa till mig föra några dagar sen att jag skulle hålla den medans vi handlade. När vi kom hem, gick jag in på toaletten i mån om att pissa. Hon knackar direkt på och jag öppnar dörren, hon kysser mig i naken och gör ner handen i min ficka, tar sin mobil och går ut.

Något är tok?!

men nu kanske jag överdriver och betÉer mig förjävligt? kanske borde hindra källan att följa med?

Stoltz
2010-07-04, 11:51
Alltså... Nu förstår jag knappt var du är någonstans.

Hon sade att han var skitful, det är knappast ordvalet man hade använt om man hade ett intresse för mer än vänskap eller hur?

Och en pålitlig källa som följer med henne och återberättar exakt vad som sagts? Det låter ju inte så lite freaky... Har du hryt in en spion, är det en kompis, eller någon av hennes kompisar eller har du ringt till salongen och bett någon av dem tjuvlyssna?


Lite halvt Offtopic, men - Hur fan orkar man ha sin tjejs mobil på sig? Min egen räcker mer än väl i min ficka, hade fan inte stått ut med en till :D

Edit: Om min flickvän hade fått sådant här spel av att jag gjorde lite speciella saker mot folk (vilket faktiskt ger livet lite krydda) då och då så hade jag fan fått ångest av förhållandet. Kan tänka mig att jag inte är ensam på den punkten, om din tjej nu är villig att göra sådant som att laga köttbullar till någon.

coxie
2010-07-04, 11:51
Fick höra från en säker källa igår.. Min brud gjorde naglarna dagen innan midsommar. Kinesen undrade vad hon skulle göra på midsommar, hon sa att hon skulle vara med sin tjejkompis (som också gjorde naglarna) och med några kompisar ute på hennes landställe. Hon presenterade aldrig mig? Deras konversationen ledde vidare såsom frågor ang favoriträtt m.m

Förresten, min brud sa till hennes kompis efter att han var skit ful (vilket han också är). Om det nu spelar någon roll. Jag har atm full kontroll på läget, har en jävligt säker samt trovärdig källa som kommer följa med nästa gång hon ska göra naglar. Den personen kommer återberätta för mig vad som har sagts.

Jag har ALLTID fått ha hennes mobil på mig osv.. Hon sa till mig föra några dagar sen att jag skulle hålla den medans vi handlade. När vi kom hem, gick jag in på toaletten i mån om att pissa. Hon knackar direkt på och jag öppnar dörren, hon kysser mig i naken och gör ner handen i min ficka, tar sin mobil och går ut.

Något är tok?!

men nu kanske jag överdriver och betÉer mig förjävligt? kanske borde hindra källan att följa med?

Du överreagerar något fruktansvärt. Låt din tjej göra vad hon känner för och om det inte passar dig så gör slut.

Lek med tanken att hon nu är otrogen med den här killen, vad har du tänkt att göra då?

johanhej
2010-07-04, 12:15
Finns inget mer avtändande än en svartsjuk partner. Att du dessutom säger att "det är rena turen att jag fått henne" gör det hela ännu löjligare. Vill du behålla henne? Sluta bete dig som du är påväg att förlora henne, för då kan jag lova att det är exakt vad som kommer hända.

filmjölk
2010-07-04, 12:59
Paranoid? Gör såhär. Berätta för henne att du känner dig svartsjuk och är orolig. Berätta detta utan att anklaga, kritisera eller ifrågasätta, bara berätta att du känner så, och be om ursäkt för om du har betett dig underligt.

Hon kommer inte bli särskilt upprörd och allt löser sig om du sätter stopp för dig själv innan du går överstyr.

Numse
2010-07-04, 13:17
berätta för henne att du känner dig svartsjuk och är orolig. Berätta detta utan att anklaga, kritisera eller ifrågasätta, bara berätta att du känner så, och be om ursäkt för om du har betett dig underligt.

+1

Grotesk
2010-07-04, 13:52
Jag har väl bara skumläst dem senaste sidorna men jag förstår inte riktigt problemet. Hon är hos en guling som gör hennes naglar, som hon pratar lite med. Gulingen är dessutom skitful är alla överens om. Måste hon sitta och hålla käften när hon inte är med dig eller har jag missat någon viktig pusselbit?
Du verkar tyvärr, enligt min uppfattning, som omödigt paranoid och jobbig med din svartsjulka.

Återigen, har jag missat något?

Zakath
2010-07-04, 13:59
Paranoid? Gör såhär. Berätta för henne att du känner dig svartsjuk och är orolig. Berätta detta utan att anklaga, kritisera eller ifrågasätta, bara berätta att du känner så, och be om ursäkt för om du har betett dig underligt.

Hon kommer inte bli särskilt upprörd och allt löser sig om du sätter stopp för dig själv innan du går överstyr.

Bra förslag.

stafh
2010-07-04, 14:00
Fick höra från en säker källa igår.. Min brud gjorde naglarna dagen innan midsommar. Kinesen undrade vad hon skulle göra på midsommar, hon sa att hon skulle vara med sin tjejkompis (som också gjorde naglarna) och med några kompisar ute på hennes landställe. Hon presenterade aldrig mig? Deras konversationen ledde vidare såsom frågor ang favoriträtt m.m

Förresten, min brud sa till hennes kompis efter att han var skit ful (vilket han också är). Om det nu spelar någon roll. Jag har atm full kontroll på läget, har en jävligt säker samt trovärdig källa som kommer följa med nästa gång hon ska göra naglar. Den personen kommer återberätta för mig vad som har sagts.

Jag har ALLTID fått ha hennes mobil på mig osv.. Hon sa till mig föra några dagar sen att jag skulle hålla den medans vi handlade. När vi kom hem, gick jag in på toaletten i mån om att pissa. Hon knackar direkt på och jag öppnar dörren, hon kysser mig i naken och gör ner handen i min ficka, tar sin mobil och går ut.

Något är tok?!

men nu kanske jag överdriver och betÉer mig förjävligt? kanske borde hindra källan att följa med?

http://www.schwimmerlegal.com/jack%20heres_johnny.jpg

Tolkia
2010-07-04, 14:02
Jag har ALLTID fått ha hennes mobil på mig osv.. Hon sa till mig föra några dagar sen att jag skulle hålla den medans vi handlade. När vi kom hem, gick jag in på toaletten i mån om att pissa. Hon knackar direkt på och jag öppnar dörren, hon kysser mig i naken och gör ner handen i min ficka, tar sin mobil och går ut.
Jag tycker att det verkar aningen konstigt att du i vardagslag går omkring med hennes mobil på dig, och att det nu är "konstigt" att hon tar den från dig. Särskilt när du tidigare i tråden skriver att du uppvaktar sin tjej så intensivt att hon "nästan känner sig låst". Varför har du hennes telefon?

stybb
2010-07-04, 18:17
Tänk om det var så att hon skulle ringa kinesen när du var på toan..