handdator

Visa fullständig version : Problem med 3 split


adamnord
2010-06-29, 16:35
Tjena

Nu under sommarn har gymet jag tränar på öppet ,
Måndag - Onsdag - Torsdag. Inga bra dagar trycker jag för jag får inte till en bra 3 split på dom dagarna.

Schemat som jag kör..

Måndag : Ben - underarmar - biceps
Tisdag : vila
Onsdag : Bröst - triceps
Torsdag : Rygg - axlar - mage
Fredag : vila

vill inte flytta axlarna till måndagen därför att jag tycker 1 dag är för lite vila.För sen kommer bröst passet.Körde axlarna på bröst dagen förrut men har typ ingen kraft kvar när man ska köra axlar.

Frågan är nån som kan få till ett bra schema på dom dagarna utan att musklerna krockar med varandra? .

tacksam för svar ...

danozen
2010-06-29, 16:57
Varför lägger du inte axlar till bröst dagen och rygg med biceps och undermarar. Så kan du köra ben ensamt eller med mage

adamnord
2010-06-29, 17:11
Varför lägger du inte axlar till bröst dagen och rygg med biceps och undermarar. Så kan du köra ben ensamt eller med mage

vill inte träna axlar på bröst dagen .. Men man kan typ inte ha på nått annat sätt

Vanish
2010-06-29, 17:17
Måndag : Bröst - triceps
Tisdag : vila
Onsdag : Ben - underarmar - mage
Torsdag : Rygg - biceps - axlar
Fredag : vila

Annars tycker jag som personen lite högre upp, bröst/axlar/triceps, rygg/biceps, ben/mage funkar bra.

Vilka övningar tränar du (inkl repps och set)?

PRound
2010-06-29, 17:24
Ta främre och mellersta axlar till de dagar du tränar bröst, och bakre när du tränar rygg.

adamnord
2010-06-29, 18:48
Måndag : Bröst - triceps
Tisdag : vila
Onsdag : Ben - underarmar - mage
Torsdag : Rygg - biceps - axlar
Fredag : vila

Annars tycker jag som personen lite högre upp, bröst/axlar/triceps, rygg/biceps, ben/mage funkar bra.

Vilka övningar tränar du (inkl repps och set)?

ben på onsdagar och rygg på torsdagar skulle tyvär inte funka men det får bli att jag kör axlar på bröstdagen

danozen
2010-06-29, 20:47
Det är klart att axlar kopplas in i bröstövningar, därför är det just bäst att träna axlar på bröst dagen. Dina axlar kommer annars få träning 2 dagar i veckan

frong
2010-06-29, 21:58
Jag kör axlar på bröstdagen.

HulkH
2010-06-30, 02:30
Ta främre och mellersta axlar till de dagar du tränar bröst, och bakre när du tränar rygg.

De var en smart idé :)

Vanish
2010-06-30, 17:46
De var en smart idé :)

Det brukar väl vara en rätt vanlig fördelning? =)

Ändra ben och rygg-passen då. Annars så är det väl bara att köra axlar med bröst. Känns som det är lite för mycket tänkande ^^