handdator

Visa fullständig version : Spänningshuvudverk efter knäböj!


Grimberg
2010-06-28, 22:37
Hej, jag var med i en fitness five tävling och när jag kom till knäböj så skulle jag såklart ta i tills det inte gick mer. Priset av detta blev att stången "kasade" upp på nacken och förmodligen satte stopp för blodet till hjärnan. Efter 20 rep domnade mina fingrar men jag fortsatte till 24 rep.

När jag var klar lade jag mig ner på golvet och gick en fruktansvärd huvudverk som kan beskrivas som att någon slår mig i bakhuvet med jämna mellanrum.

Jag vilade i 1 vecka, från gym och jobb eftersom snickare är ett slitsamt jobb. Nu har jag kommit tillbaka till gymmet och fick tillbaka smärtan. Det gör även ont vi samlag!

Är tacksam för en föklaring eller om någon har varit med om en liknande situation så man vet om det kommer fortsätta livet ut eller vad!

Sjoba
2010-06-28, 22:40
Du får alltså ont vid en höjning av blodtryck. Inte ovanligt men eftersom att det uppkommit av en skada så tror jag att det är bäst att uppsöka läkare.

Grimberg
2010-06-28, 22:42
Jag har varit hos en läkare han sa att det var spänningshuvudverk, 300 kr för något min mor hade kunnat räkna ut :P

cero
2010-06-28, 22:54
Jag har varit hos en läkare han sa att det var spänningshuvudverk, 300 kr för något min mor hade kunnat räkna ut :P

Och det var allt läkaren sa? Inget om hur man behandlade det, samt om det var farligt?

Grimberg
2010-06-28, 22:57
nix nada :S

Pjotor
2010-06-29, 07:07
Om stången kasade upp på nacken så kanske du håller den för högt från början. Den ska ligga lägre än många tror. Kan du filma eller ta kort så att man ser var du brukar ha stången?

cero
2010-06-29, 17:54
nix nada :S

Nästa gång får du ju tjata lite och kräva lite valuta för pengarna. Betalar du 300 för ett engångsbesök så ska man ju få något för det också.