handdator

Visa fullständig version : Samla alla dvdn i en mediabox?


Gabber
2010-06-28, 19:02
Hej allihopa,

Jag har typ 50-60 barnfilmer, många dubbla/trippla uppsättningar då ungarna repat och förstört och pappa köpt nytt och samma sak händer igen.

Undrar nu om jag kan rippa en dvd i full dvd kvalié och ha på HDD i en mediaspelare av något slag.

Mina krav är hdmi till tvn samt att det ska vara en meny med alla filmer, helst ett program som fixar så att man kan se framsidan på dvd/omslaget som en ikon?

Jag är helt lost på detta men jag vet att allting går att ordna och finns, någon som har tips vad jag ska köpa osv?

Fet disk behövs såklart men viktigast är HDMI till tv och menyn jag pratar om. Sen om disken inte räcker kan jag ta de jag behöver bara, alla behöver inte få plats.

Trance
2010-06-28, 19:04
En htpc som kör xbmc är nog ungefär vad du söker?

Gabber
2010-06-28, 19:07
En htpc som kör xbmc är nog ungefär vad du söker?

xbmc såg bra ut, är det bara och ladda ner och installera alltså?

htpc hette det fan, brukar de ha fjärrkontroll kanske? och funkar den med xbmc i så fall?

som sagt är helt lost.

Trance
2010-06-28, 19:11
Jag kör inte det själv just nu men jag är säker på att det finns riktigt mycket trådar angående båda på minhembio.com. XBMC är väldigt bra.

Gabber
2010-06-28, 19:14
Jag kör inte det själv just nu men jag är säker på att det finns riktigt mycket trådar angående båda på minhembio.com. XBMC är väldigt bra.

tack, det räcker för info för att jag ska leta vidare, kollar minhembio.com också.

men om någon har ett upplägg liknade det jag vill ha får gärna berätta, alltid kul att läsa.

capture
2010-06-28, 19:18
tvix skulle också fungera. Finns något program som en på minhembio skrivit som visar omslag osv.

Gabber
2010-06-28, 19:22
Vad är detta?
http://www.xtreamer.nu/xtreamer-pro.htm

Gabber
2010-06-28, 19:30
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=499593&view=detailed#ProductTabs

Det här ser ju rätt vettigt ut eller? Hittar inte vad det är för program som körs och hur det ser ut på tvn, menysystemet alltså.