handdator

Visa fullständig version : Behöver feedback


V8an
2010-06-28, 18:51
Jag misstänker att mina styrketräningspass är på tok för långa och reps och set på tok för mycket. Passen kan ta över 2 - 2,5 timmar ibland och jag är fullständigt slut i både fysiskt och psykiskt efter. Jag vet att detta är fel med för mycket och för långa pass, dock vilar jag varje muskelgrupp 48 timmar innan jag går på igen. Behöver verkligen feedback på detta.

Exempel på hur ett Biceps-pass kan se ut, Anger dock inga vikter utan repsantal här. Kör 3 olika muskelgrupper per pass, skriver här hur biceps exempelvis kan se ut.

Biceps:

Handelcurls (unilaterala, dvs en hand i taget. Är noga med att få muskelkontakt och utföra övningen strikt. Viktigt att det verkligen tar):

medeltungt: 12+12+12+12. per hand
Tungt: 8+8+8 per hand

Stående Skivstångscurls:

Medeltungt: 12+12+12+12
Tungt: 8+8+8

Cablecurl (unilaterala, dvs en hand i taget med handtag.)

12+12+12+12 per hand.

Cablecurl (Med stång. Kör ibland som avslut.)

Tungt: 10+10+10.

Ungefär så här kan repsantal och set se ut vid dom olika muskelgrupperna. Kör jag tre muskelgrupper per pass tar detta oerhört lång tid, då jag oftast behöver lite vila pga av att jag annars inte orkar dom sista repsen.

Passen brukar bli väldigt långa och jag är oftast tvärslut i musklerna efter. Skulle VERKLIGEN uppskatta om nån som verkligen kan vill justera och komma med feedback för en mer effektiv och bättre muskeluppbyggning. Målet är att bygga muskler och även få in en dell deff i passet. Brukar ta en proteindrink och sedan sätta mig 30 min på cykeln efter.

Superglad för svar *gah!*

kjell33
2010-06-28, 19:45
Halvera antalet set och övningar.

MrPowa
2010-06-28, 20:04
Skriv upp mer hur du tränar vilka muskelgrupper och då kan kolo få en överblick och hjälpa dig.