handdator

Visa fullständig version : Vanish fantastiska journal!


Vanish
2010-06-28, 18:28
Thomas
23år
178cm
~78kg

Började gymma ~2007 och fastnade tidigt för att skriva ner vikter och schema. Att jag inte visste vad progression, periodisering, kost eller "nytta övningar" innebar gjorde det hela lite mer som en nybörjare!

2009 runt maj inledde jag min första deff, gick ner från 84 till 77, räknade kalorier men försökte mig på en ren LCHF kost vilket jag nu i efterhand tycker är onödigt. Iaf att vara så strikt som jag va då. Räknade inte heller på protein och hur mycket kcal jag åt. Vilket innebar att jag gick ner för fort i vikt.

2010 april så tog jag tag i gymningen seriöst och satsat stenhårt på det. Började på en vikt av 83 och hade en 4-splittsschema. Först körde jag fasta dagar för varje muskelgrupp. Ville sedan inleda min andra deff och i samband med massa läsande om detta kom jag fram till att jag skulle börja periodisera, köra 3-1-3 rullande och verkligen köra 100%.

Deffen gick riktigt riktigt bra och är otroligt nöjd, träningen är roligare än aldrig förr och vill aldrig missa en gymdag. Kör fortfarande 3-1-3 och har 1½ vecka kvar av "volym"-delen. Kommer inleda min "styrke"-del efter det i 4 veckor därefter blir det högrepps i 2 veckor.

Så här kommer jag skriva ner vad jag tränar, vad jag tycker och lite smått och gott.

En resa som börjar mitt i!

Vanish
2010-06-28, 19:03
Morgonvikt: 79.3kg

Pass: Rygg. biceps

Marklyft 4*6 - 115kg
Hantelrodd 3*8 - 60pound
Ryggresningar 3*10 - 15kg vikt
Chins 3*8 - KV
Stångcurl 3*8 - 27.5kg+z-stång
Baksida axlar, frammåtlutad 3*8 - 15kg
Hantelcurl 3*12 - 15kg

Ett bra pass, detta och bröst-passet är favoriten!