handdator

Visa fullständig version : Träning under sommaren, samt motivation.


xarizma
2010-06-28, 17:25
Tjena alla kolozzeumare. Härligt väder i Stockholm :D FINT fint att se alla Stockholms tjejer halvnakna ;P .. Då till min fråga.


Jag har enorma problem med att dra iväg och träna just under sommarperioder, när det är varmt ute. Jag jobbar vardagar 09 till 17, har bestämt inom mig att dra iväg och träna direkt efter jobbet också men någonting säger emot. Helt onödig tråd egentligen då jag vet att jag bara måste vara BESTÄMD, men det finns säkert människor här som sitter / har suttit i samma sits och kan skriva ett och annat.


De va allt för mig, kthx.

cero
2010-06-28, 17:27
Har du testat att dra till gymmet på morgonen innan jobbet? Kan nog kännas lite segt att dra dit efter man har jobbat i 8 timmar.

Baan
2010-06-28, 17:28
Om det är ett återkommande problem som du aldrig lyckas lösa kan det vara enklare att acceptera att du är en periodare.

xarizma
2010-06-28, 17:30
Har du testat att dra till gymmet på morgonen innan jobbet? Kan nog kännas lite segt att dra dit efter man har jobbat i 8 timmar.Har inte testat det, men att träna vid 07-08 tiden är inget för mig - speciellt då jag inte är så morgonpigg.


Baan ; Nej, är ingen periodare. Vill inte acceptera situationen, för att jag är ej nöjd med den. Ska fortsätta kämpa för att lösa det.

Tackar för svar :)

Bailah
2010-06-28, 17:36
Jag har alltid prioriterat träningen över arbetet. Så har slösat all energi innan jobb på träning sen lunkar jag runt bara på jobb. Gäller å prioritera ;)

cero
2010-06-28, 17:37
Är du morgonpigg kan du ju testa att äta en REJÄL måltid kombinerat med en PWO, koffeintabletter eller dylikt. Kan ju få en att gå från att vara halvdöd till hur taggad som helst. Sedan håller jag med Baan till en viss del, du borde ställa dig frågan, är det roligt att träna? Är det något du vill hålla på med? Lite variation skulle inte skada heller om du inte kan hitta någon motivation. Så också till att sköta träningen ordentligt så du får resultat, då brukar motivationen komma som ett brev på posten.

mattilainen
2010-06-28, 17:39
Under sommaren kanske du behöver hitt en ny inspirationskälla. Kanske cykla eller göra något annat du tycker är kul. Eller gå ut och gör chins i något träd. Eller så tvingar du dig till gymmet och hoppas du inte tröttnar när sommaren är över och på så vis slutar gymma istället..

Gurra med O
2010-06-28, 17:47
nu när sommaren kommer så känner jag mig mer motiverad
här går gymmet före alla andra aktiviteter. sola och äta glass hinner man med efteråt.
enda negativa är att gymmet här hemma har ingen ac så det blir het som fasen där inne.

davve
2010-06-28, 17:56
Träna på morgonen samt skippa frukost innan, funkar förvånansvärt bra. :)

cero
2010-06-28, 18:02
Träna på morgonen samt skippa frukost innan, funkar förvånansvärt bra. :)

Varför skippa frukosten?

johanhej
2010-06-28, 18:10
Varför skippa frukosten?

äta mer efter, ev inte känna sig spyfärdig under passet.

LinusM
2010-06-28, 18:14
Håller med, blivit sjukt omotiverad nu under sommaren. Varför vet jag inte dock.

cero
2010-06-28, 18:15
äta mer efter, ev inte känna sig spyfärdig under passet.

Långt ifrån alla känner sig spyfärdiga om dom äter tätt inpå ett styrketräningspass. Jag kan kasta i mig 1KG gröt och sedan träna på förfullt 15minuter senare. Sedan så tycker jag det är helt onödigt att hoppa över frukosten för att kunna äta mer efter. Dels för att man ofta känner sig mycket piggare efter att ha fått i sig något, vilket kan leda till att man presterar bättre, och dels för att TS är morgontrött.

South Samton
2010-06-28, 18:35
Har samma problem, jag jobbar som livräddare nu på sommaren och efter flera timmar på stranden så är man helt död. Blir oftast att jag går till gymmet och efter bara 15 min så känner man sig helt omotiverad och klarar knappt att genomföra passet. Det enda som då får mig att stanna kvar lite då är att räkna ned vad jag "måste" göra innan jag "får" gå hem och liksom slita sig genom det innan man får gå!

Så här har det varit nästan hela sommaren känns jättehemskt normalt brukar jag ösa på för fulla muggar och tiden bara rinner iväg medan man ligger och pressar. Och precis som TS vägrar jag också acceptera detta. På sommaren har man fan inga studier det är ju nu man ska bygga som hårdast!

Gud vad jag hatar det här, om någon har befunnit sig i en liknande situation snälla hjälp!!

LinusM
2010-06-28, 18:46
Håller med, blivit sjukt omotiverad nu under sommaren. Varför vet jag inte dock.

Edit: Kan vara värmen? Mitt gym är svinvarmt nu under sommaren. Känns nästan som upp emot 30 grader. :Virro Svettas som en gris nu jämfört med i vintras då jag knappt svettades alls under passen.

davve
2010-06-28, 19:32
Varför skippa frukosten?

Tycker det är lättare att prestera bra utan frukost än med, fräschare/piggare/bättre fokus etc. Speciellt om man har det litet tajt med tiden och ska jobba efteråt.

Det är en smaksak men jag tycker det kan värt att prova om man tycker det är jobbigt att träna på morgonen.

Bailah
2010-06-28, 19:38
Tränar jag tidigt på morgonen så skippar jag frukosten oxå faktiskt. Kör med Rage och en halv gainer precis innan, sen gainer efter gymmet. Funkar perfekt för mig!

Andy.da.wohoo
2010-06-28, 20:25
Jag blir nog mer motiverad till att träna under sommartiderna.

Eddie Vedder
2010-06-28, 20:27
Jag blir nog mer motiverad till att träna under sommartiderna.

Jag med. Aldrig är motivationen så hög som såna här dagar. Oavsett styrketräning eller konditionsträning.

Anton Fräs
2010-06-28, 21:02
jag med. Aldrig är motivationen så hög som såna här dagar. Oavsett styrketräning eller konditionsträning.

+1

-squat-
2010-06-28, 21:14
Jag med. Aldrig är motivationen så hög som såna här dagar. Oavsett styrketräning eller konditionsträning.

+1. I princip allt funkar bättre under sommaren för mig.

mangs
2010-06-29, 07:32
Hur skulle ett senare kvällspass fungera, alternativt ett lunchpass? Just morgonen är en tid som jag själv har väldigt svårt att ta i maximalt så jag förstår om även andra drar sig för det. Det finns ingen möjlighet för TS att förskjuta arbetstiden 1-timme tidigare och därmed hinna träna direkt efter jobb? Annars gillar jag tanken med variation. Är inte träningen rolig kanske du skall fundera om. Hade en period för några år sedan där jag lirade korpenfotboll vid sidan av gymmandet. Detta var så kul att det fick igång min träningsmotivation. jag har aldrig tränat så mycket styrketräning som jag gjorde i den vevan och konditionspass befann sig i träningsschemat de med.

Sommaren är ju dessutom perfekt för allehanda utomhusaktiviteter, om du har dålig fantasi kan du få komma hit och rensa ogräs samt hjälpa mig sköta poolen. :)

kjell33
2010-06-29, 07:42
För mig är det inget som helst problem att träna på sommaren eftersom jag har årets viktigaste tävling i september.

Mitt tips är att sätta upp ett mål som ska vara uppnått i slutet på augusti.

Giljotinen
2010-06-29, 09:27
Jag ökar helt klart bäst under sommaren trots att kosten är sämre och träningen mindre strukturerad. Grejen är att jag i allmänhet mår bättre under sommaren och jag tror helt klart att välmående kan ha ett stort inflytande på träningsresultat!
Är dessutom mer motiverad på sommaren.

Anton Fräs
2010-06-29, 11:45
Grejen är att jag i allmänhet mår bättre under sommaren och jag tror helt klart att välmående kan ha ett stort inflytande på träningsresultat!


I second that.

Lychgate
2010-06-29, 12:49
Det finns AC. Även om jag svettas som fan. :D

Sen att jag blir Cold Turkey som i Trainspotting efter 3 dagar utan gym bidrar till att man släpar sig dit. :laugh:

Numse
2010-06-29, 12:55
Jag tappar alltid motivationen under sommaren. Mår alltid skit när det är ljust och varmt. Bara att släpa sig till gymmet ändå :) träna sent på kvällarna under varma dagar!

Själv dagdrömmer jag om kyla och mörker, då blir jag träningssugen :D

Olegh
2010-06-29, 12:58
Motivation finns, men inte orken. Sommarjobbet tär tjugoelva-miljarder gånger hårdare på en fysiskt än studierna under terminerna. Plus värmen.

Färssen
2010-06-29, 13:28
Jag tappar alltid motivationen under sommaren. Mår alltid skit när det är ljust och varmt. Bara att släpa sig till gymmet ändå :) träna sent på kvällarna under varma dagar!

Själv dagdrömmer jag om kyla och mörker, då blir jag träningssugen :D

Haha, jag är fan precis likadan. Dock så har jag nu under sommaren varit motiverad till stenåldersträning! Buskul att knata ut i skogen och köra marklyft, frontsquats, militärpress mm med tunga stenar eller stockar. Jonglering med stenar visade sig även innebära fätaste pumpet i biccarna :Virro

maaherra
2010-06-29, 14:30
Som många nämnt. Träna innan frukost.

Tycker du om konditionsträning kan en löp eller cykeltur till en fin sjö med efterföljande bad och öl vara trevligt.

Crossfit med kroppsvikt ute i naturen? Eller lägg om gymträningen efter väder. Dåligt väder -> Gym. Bra väder -> Uteservering.

Traenarn
2010-06-29, 15:34
Tjena alla kolozzeumare. Härligt väder i Stockholm :D FINT fint att se alla Stockholms tjejer halvnakna ;P .. Då till min fråga.


Jag har enorma problem med att dra iväg och träna just under sommarperioder, när det är varmt ute. Jag jobbar vardagar 09 till 17, har bestämt inom mig att dra iväg och träna direkt efter jobbet också men någonting säger emot. Helt onödig tråd egentligen då jag vet att jag bara måste vara BESTÄMD, men det finns säkert människor här som sitter / har suttit i samma sits och kan skriva ett och annat.


De va allt för mig, kthx.

Grymt jobbigt å gå till gymmet de senaste veckorna, motivationen i bott.
Sommaren är katabol!:(

rolf
2010-06-29, 15:39
Förstår inte hur man INTE kan bli mer motiverad när det är fint väder och man kan gå på stranden och visa upp vad man åstadkommit på gymmet. Även bara ute på stan är man ju mer lättklädd än på vintern så det syns bättre.

Dock vaknar ölbegäret verkligen till liv på sommaren för mig också, så det kanske inte blir så himla opti ändå.. :D

von huff
2010-06-29, 18:17
Förstår inte hur man INTE kan bli mer motiverad när det är fint väder och man kan gå på stranden och visa upp vad man åstadkommit på gymmet. Även bara ute på stan är man ju mer lättklädd än på vintern så det syns bättre.

Dock vaknar ölbegäret verkligen till liv på sommaren för mig också, så det kanske inte blir så himla opti ändå.. :D

+1

Mitt problem är att på fredag super jag, på lördag sup+bakis och på söndag bakis så det brukar bli 3 dagars vila i slutet av veclan=(

MagicSteve
2010-06-29, 18:35
Jag hade ju aldrig börjat träna aktivt och hårt om jag inte blivit medtvingad av en kompis direkt efter studenten....
Så nu får han slava som coach åt mig och då blir jag ruggigt taggad !!

cero
2010-06-29, 18:53
Tycker det är lättare att prestera bra utan frukost än med, fräschare/piggare/bättre fokus etc.

Känner du dig fräschare/piggare och har bättre fokus om du skippar frukosten på morgonen? Det var fan något nytt!

Degpekka
2010-06-29, 19:46
Jag känner också att maten på den aktuella träningsdagen inte spelar så stor roll... vad jag käkar dagen innan har större effekt än vad jag ätit samma dag.

davve
2010-06-29, 20:22
Känner du dig fräschare/piggare och har bättre fokus om du skippar frukosten på morgonen? Det var fan något nytt!

Ja, faktiskt. Tror inte det är så ovanligt heller. IF ftw.

Lord
2010-06-29, 21:21
Dock vaknar ölbegäret verkligen till liv på sommaren för mig också, så det kanske inte blir så himla opti ändå.. :D

+112 på den, men deffen är snart avslutad så..

mangemani
2010-06-29, 21:29
vill man så kan man.
diciplin och viljan,det slår värmen,omständigheterna och allt annat.