handdator

Visa fullständig version : Bcaa


j00j
2010-06-27, 17:48
Tjena!
Hur mycket hjälper BCAA vid bulk? t.e.x. BCAA FX.

King Grub
2010-06-27, 17:54
Helt omöjligt att ge ett generellt svar på.

Scratch89
2010-06-27, 18:02
42.

Crocker
2010-06-27, 18:18
42.
Svaret på allt. :thumbup:

macsacre
2010-06-27, 22:02
BCAA vid bulk? Du ska nog ta gainer min vän om du vill upp i vikt, BCAA är ingen viktökningsprodukt.

Men ta 5g innan, under och efter träning.

Kischen
2010-06-27, 22:07
BCAA vid bulk?


Ja?

Crocker
2010-06-27, 22:19
BCAA vid bulk? Du ska nog ta gainer min vän om du vill upp i vikt, BCAA är ingen viktökningsprodukt.
Skicka inte felaktiga meddelanden, du behöver inte gå upp i vikt av gainer och du kan gå upp i vikt av BCAA. Risken är självklart större, men det är kalori in/(ut) som spelar roll, inte vilken produkt man använder.

macsacre
2010-06-28, 07:05
... men BCAA är ingen viktökningsprodukt... Gainer är det...

Säg man får i sig 3000kcal varje dag och man tar BCAA till de 3000kcal då kommer man inte gå upp, men tar du gainer 400kcal extra (+/- 50) då kommer du gå upp garanterat om vi nu säger att du gör av med mindre kcal än det du får in.

Jag säger inte att endast gainer kommer göra så du går upp i vikt, men jag åt som vanligt och tog gainer varje dag även träningsfria dagar i många månader och gick upp från 68 till 90.

BCAA är alltid bra att ta, bästa produkten som finns enligt mig.

Eddie Vedder
2010-06-28, 07:08
... men BCAA är ingen viktökningsprodukt... Gainer är det...

Nutrilett är en dietprodukt. Man går inte automatiskt ner i vikt av det.

Givetvis kan man köra på BCAA och få ut samma fördelar. Att gainer är "en viktökningsprodukt" beror ju enbart på namnet. Om skulle döpa namn till "Looser" skulle det då bli en viktnedgångsprodukt?

Det är protein och kolhydrater, effekten är densamma oavsett mål med viktkurvan.

Apos78
2010-06-28, 07:12
Sen är det givetvis lättare att skapa ett energiöverskott mha en produkt som en färdig gainer än vad det är med BCAA. Men därmed inte sagt att det automatiskt leder till en viktökning bara för att jag har en pall gainer hemma (och dricker detta).

Gainer skulle jag personligen inte välja att dricka varje dag , av flera skäl. Inte ens under träningsdagar ser jag det som det bättre alternativet.

Till frågan: BCAA knuffar på proteinsyntesen (om vältajmat) även under bulk. Eller kanske särskilt under bulk. Energimängden lär dock kanske vara viktigare för just detta.

Sverker
2010-06-28, 08:20
Njaa...jag vet inte. Ifall man vräker i sig mat lär det följa med rejält med grenade aminosyror. Effekten av BCAA kommer säkert bara att drunkna i bruset från proteinet i maten.

Ev vinster med BCAA öknar nog i takt med att mängden protein i kosten minskar.

macsacre
2010-06-28, 14:17
Nutrilett är en dietprodukt. Man går inte automatiskt ner i vikt av det.

Givetvis kan man köra på BCAA och få ut samma fördelar. Att gainer är "en viktökningsprodukt" beror ju enbart på namnet. Om skulle döpa namn till "Looser" skulle det då bli en viktnedgångsprodukt?

Det är protein och kolhydrater, effekten är densamma oavsett mål med viktkurvan.

Läste hela mitt inlägg ens?

Eddie Vedder
2010-06-28, 14:19
Läste hela mitt inlägg ens?

Ja och jag tolkade poängen som att BCAA inte är någon bra produkt om man vill upp i vikt. Vilket jag inte håller med om för fem öre. Med normal aptit kan de allra flesta gå upp i vikt enbart genom mat helt och hållet.

Apos78
2010-06-28, 14:26
Njaa...jag vet inte. Ifall man vräker i sig mat lär det följa med rejält med grenade aminosyror. Effekten av BCAA kommer säkert bara att drunkna i bruset från proteinet i maten.

Ev vinster med BCAA öknar nog i takt med att mängden protein i kosten minskar.

Låter troligt. Dock garanterar ett visst intag av specifika aminosyror att dessa iaf finns med. Många kan äta löjligt ensidigt även om jag tror problemet inte är jättestort. Men det är högst långsökt.

Crocker
2010-06-28, 15:41
... men BCAA är ingen viktökningsprodukt... Gainer är det...
Haha, nej.
Som Eddie sa är det proteiner&kolhydrater. Det finns ingen definitiv sanning som du säger.


Jag säger inte att endast gainer kommer göra så du går upp i vikt, men jag åt som vanligt och tog gainer varje dag även träningsfria dagar i många månader och gick upp från 68 till 90.
Japp, måste alla andra göra det?

BCAA är alltid bra att ta, bästa produkten som finns enligt mig.
Varför?

macsacre
2010-06-28, 19:25
Haha, nej.
Som Eddie sa är det proteiner&kolhydrater. Det finns ingen definitiv sanning som du säger.

Ursäkta men jag gick upp som satan när jag tog gainer men vågen kanske var trasig? Om du äter 3000kcal dagligen och du får i dig extra så att du ligger över i kcal intag menar du att man inte går upp då? det är klart som fan att om du köper gainer så ska du se till att du får i dig de extra kcal genom det annars är man bra dum om man köper gainer och inte fattar vitsen med det eller? Visst du kan äta 1000kcal om du vill det ifall du har tid till göra maten och ifall du har så stor magsäck men jag har ej det och troligen är det inte alla som har tid att äta 6 - 7 ggr om dagen. Så ja Gainer är till för att öka i vikt det är därför det är så mkt extra kcal i det.


Japp, måste alla andra göra det?

Ja om man är smart nog att se till att genom gainern få i sig extra kcal som man behöver för att ligga på plus eller?


Varför?

Får jag inte tycka det eller? Jag har sagt i flera trådar varför jag tycker BCAA är "guds gåva till mänskligheten" som en annan person uttryckte det.

macsacre
2010-06-28, 19:29
Nutrilett är en dietprodukt. Man går inte automatiskt ner i vikt av det.

Det gör man om man följer instruktionerna? Då ligger man väll på minus i kcal. Klart som fan man inte går ner med det om man äter pizza och sånt plus nutrilet men isf har man inte fattat eller läst att det står att man ska ersätta alla måltider med det.

Givetvis kan man köra på BCAA och få ut samma fördelar. Att gainer är "en viktökningsprodukt" beror ju enbart på namnet. Om skulle döpa namn till "Looser" skulle det då bli en viktnedgångsprodukt?

Det är protein och kolhydrater, effekten är densamma oavsett mål med viktkurvan.

Jag sa att BCAA är ingen viktökningsprodukt men ja om man äter som en häst och tar det så går man väll upp men då är det inte pga att man tar BCAA, men tar man gainer så att man ligger på plus nivå i kcal så går man väll upp eller har jag fel?

Seriöst!? Tror ej ni läser vad det står i mina inlägg...:smash:

WHITEFOLKS
2010-06-28, 19:30
Bara för dig så ska jag beställa en burk bcaa nästa gång och se om jag märker nån skillnad :)

WHITEFOLKS
2010-06-28, 19:31
Man kan fråga sig om TS undrade om bcaa var en bra produkt vid bulk eller en bra produkt för att bulka med.

macsacre
2010-06-28, 19:35
Ja och jag tolkade poängen som att BCAA inte är någon bra produkt om man vill upp i vikt. Vilket jag inte håller med om för fem öre. Med normal aptit kan de allra flesta gå upp i vikt enbart genom mat helt och hållet.

BCAA är inte till för att få i sig extra kcal? Eller jo man trycker i sig hela burken fullt med pulver så kanske du får lite extra kcal...

BCAA är som jag sagt den bästa produkten som finns att köpa på "vita marknaden" enligt MIG!

Klart att man går upp i vikt om man trycker i sig pizza 5 ggr om dagen det jag menade med att man går upp i vikt av gainer är att gainer gör det lätt för en att få i sig de extra kcal om man inte orkar göra mat eller om man inte har tid att göra mat, eller om man helt enkelt inte kan äta hur många ggr som helt under dagen.

Jag hade ej tid att göra mat 6 - 7 ggr om dagen, jag har ej ork heller, jag hade inte råd med det och så har jag svårt att äta mkt då jag har en rätt så liten magsäck skulle jag vilja påstå och då var gainer perfekt för mig (serius mass) för med en portion som delade på två ggr fick jag i mig 1250 kcal extra
på en dag och genom det gick jag upp i vikt.

Köper man Gainer så ser man till att ligga på plus i kcal för att kunna gå upp i vikt... Men ja eddie mat är minst lika bra om man som sagt har tid, ork, pengar och mage som räcker till att äta massa mat 6 - 7ggr om dagen....

macsacre
2010-06-28, 19:39
Bara för dig så ska jag beställa en burk bcaa nästa gång och se om jag märker nån skillnad :)

Gör det, så kan vi starta våran egen BCAA sekt då alla andra tillhör EAA sekten... enda som skriver bra om BCAA än mig är Anders så ja tack testa det så kan du tacka mig efter ett par veckors användande. :devil:

Eddie Vedder
2010-06-28, 19:41
Jag sa att BCAA är ingen viktökningsprodukt men ja om man äter som en häst och tar det så går man väll upp men då är det inte pga att man tar BCAA, men tar man gainer så att man ligger på plus nivå i kcal så går man väll upp eller har jag fel?

Seriöst!? Tror ej ni läser vad det står i mina inlägg...:smash:

Varför lägger du till saker i citatet som jag inte sagt?

macsacre
2010-06-28, 19:43
Varför lägger du till saker i citatet som jag inte sagt? Så här

Jag gjorde så att bokstäverna vart tjockare så man kunde se svaret på det som skrevs innan. som jag gör här ^

Eddie Vedder
2010-06-28, 19:45
Jag gjorde så att bokstäverna vart tjockare så man kunde se svaret på det som skrevs innan. som jag gör här ^

Nu ändrade jag så det blev rätt.

macsacre
2010-06-28, 19:48
Nu ändrade jag så det blev rätt.

Tack är du snäll och gör det samma med svaret till Crocker?

Apos78
2010-06-28, 19:53
Jag förstår exakt vad du menar macsacre. Är viktuppgång det primära så uppnås detta lättare genom att lägga till en portion gainer än genom att lägga till en portion BCAA. Så länge maten är densamma. Men visst, det går att bara äta mer men det kanske inte passar alla.

Men låter du nästan arg. Vi ska vara snälla med varandra här inne. Det är bara att svälja att tonen ibland blir lite syrlig, oavsett topic.

King Grub
2010-06-28, 19:57
Jag tror anledningen till att du blir ifrågasatt så till den grad att du tror att folk inte läser dina inlägg, är att du verkar ha lite svårt att i skrift förmedla exakt vad du menar i första försöket. Inte illa ment på något sätt, utan bara en iakttagelse.

Crocker
2010-06-28, 21:18
Ursäkta men jag gick upp som satan när jag tog gainer men vågen kanske var trasig? Om du äter 3000kcal dagligen och du får i dig extra så att du ligger över i kcal intag menar du att man inte går upp då?
Om du har BEE på =3500 kcal, Äter 3440. Och doserar 4 portioner BCAA går du upp i vikt.
Jag har aldrig sagt något om att du går upp i vikt eller inte.

det är klart som fan att om du köper gainer så ska du se till att du får i dig de extra kcal genom det annars är man bra dum om man köper gainer och inte fattar vitsen med det eller?
Nej. Helt fel, finns flera som kör det som återhämtare också.

Visst du kan äta 1000kcal om du vill det ifall du har tid till göra maten och ifall du har så stor magsäck men jag har ej det och troligen är det inte alla som har tid att äta 6 - 7 ggr om dagen. Så ja Gainer är till för att öka i vikt det är därför det är så mkt extra kcal i det.
Vart fick du 1000kcal ifrån!?
Kalorierna kommer mest från kolhydrater, kan användas som återhämtning ännu 1 ggr.
Och om den nu vore viktuppgång-produkt, varför inte lägga till fett som har kcal9/-g?...
Och magsäcken har inte något med saken att göra. Det är hormoner som spelar roll.
Ja om man är smart nog att se till att genom gainern få i sig extra kcal som man behöver för att ligga på plus eller?
Alla nybörjare kanske inte har lika lätt med det.



Får jag inte tycka det eller? Jag har sagt i flera trådar varför jag tycker BCAA är "guds gåva till mänskligheten" som en annan person uttryckte det.
Jag frågade varför du tyckte det, jag sa aldrig att du inte fick...

macsacre
2010-06-29, 02:19
Jag förstår exakt vad du menar macsacre. Är viktuppgång det primära så uppnås detta lättare genom att lägga till en portion gainer än genom att lägga till en portion BCAA. Så länge maten är densamma. Men visst, det går att bara äta mer men det kanske inte passar alla.

Men låter du nästan arg. Vi ska vara snälla med varandra här inne. Det är bara att svälja att tonen ibland blir lite syrlig, oavsett topic.

Ja, jag blir irriterad att folk inte läser hela inlägget innan de postar något tillbaka... Men ja, man ska va snäll.

macsacre
2010-06-29, 02:21
Jag tror anledningen till att du blir ifrågasatt så till den grad att du tror att folk inte läser dina inlägg, är att du verkar ha lite svårt att i skrift förmedla exakt vad du menar i första försöket. Inte illa ment på något sätt, utan bara en iakttagelse.



Jo, det kan ju vara det, ska försöka vara tydligare, det är bara det att vem vill läsa ett långt inlägg? Så försöker svara med så få ord som möjligt och då blir det att folk missförstår mig.

macsacre
2010-06-29, 02:33
Om du har BEE på =3500 kcal, Äter 3440. Och doserar 4 portioner BCAA går du upp i vikt.
Jag har aldrig sagt något om att du går upp i vikt eller inte.


Nej. Helt fel, finns flera som kör det som återhämtare också.


Vart fick du 1000kcal ifrån!?
Kalorierna kommer mest från kolhydrater, kan användas som återhämtning ännu 1 ggr.
Och om den nu vore viktuppgång-produkt, varför inte lägga till fett som har kcal9/-g?...
Och magsäcken har inte något med saken att göra. Det är hormoner som spelar roll.

Alla nybörjare kanske inte har lika lätt med det.




Jag frågade varför du tyckte det, jag sa aldrig att du inte fick...


Ja crocker du har så rätt, förlåt att jag skrev felaktiga svar... Men när folk skriver efter hjälp så ger jag de tips från mina egna erfarenheter med de olika produkter jag testat och jag ser Gainer som ett sätt att få i sig de extra kcal man behöver vid bulk för att kunna gå i vikt. BCAA ser jag som en produkt som ska användas jämt.

Hoppas jag var tydlig där nu annars så menar jag så här:

Om du frågar vilken PWO ska jag använda? Då säger jag Massacra eller Juggernaut, och det betyder inte att de är bäst för alla, men att de funkar bäst för mig av alla Pwos jag testat.

Vilken Gainer är bäst vid viktuppgång då kommer jag säga Serious mass då det va den jag använde mig av när jag gick upp så mkt. Det finns fler gainer som man kan använda för att komma upp till de kcal som Serius mass innehåller, men eftersom det va serius mass jag använde så är det den jag rekommenderar.

BCAA rekommenderar jag till alla istället för EAA då min allra bästa tid på gymmet har jag haft med BCAA då jag håll mig kvar på samma vikt men ändå ökade jag i vikter på gymmet samtidigt som det kändes som att mina muskler blev synligare.

M.m....

Vill du se varför jag tycker BCAA är så bra är det bara att söka på forumet...

WHITEFOLKS
2010-06-29, 09:57
Bör man träna där du har tränat också? Eftersom det är där du har ökat i muskelmassa ;)

Pepz
2010-06-29, 10:23
Bör man träna där du har tränat också? Eftersom det är där du har ökat i muskelmassa ;)

haha bästa! :hbang:

mascara- lite ödmjukhet skulle inte direkt skada din image. Har du tänkt på att du kanske fått resultat TROTS ditt intag av BCAA och inte på grund av?

macsacre
2010-06-29, 12:30
haha bästa! :hbang:

mascara- lite ödmjukhet skulle inte direkt skada din image. Har du tänkt på att du kanske fått resultat TROTS ditt intag av BCAA och inte på grund av?

Det är klart att träningen gör sitt. *flex* Jag har tränat utan BCAA och inte fått lika bra resultat... äsch orka mer...

Jag lägger ner denna tråd nu, vi kommer ingen vart, ni vill jag inte ska tycka BCAA är bra och jag kommer alltid tycka att BCAA är bra så vi kommer inte komma nånvart här.

Finns miljoner trådar där jag säger samma sak om och om igen men ingen verkar läsa det jag skriver så jag känner mig som en låt som går på repeat men som ingen lyssnar på...

Jag har sagt mitt om BCAA och vill man ha mer fakta om BCAA får man googla eller söka igenom de inlägg jag gjort där jag har kopierat text från BB sidan och klistrat.

Over and out!

en stor stark
2010-06-29, 14:40
Jag lägger ner denna tråd nu, vi kommer ingen vart, ni vill jag inte ska tycka BCAA är bra och jag kommer alltid tycka att BCAA är bra så vi kommer inte komma nånvart här.



Over and out!

Det är inte alls det vi säger. Vi säger att det inte är säkert att BCAA är det som gjort att du fått dina resultat och att du kanske inte bör hylla det så mycket ifall du inte vet säkert.

Apos78
2010-06-29, 14:47
Jag tror säkert att BCAA har effekt. Det jag också tror är att det som folk reagerar på är att det är så bombsäkra uttalanden från din sida baserat enbart på din egen empiri. EAA har mer dokumentation, även om BCAA givetvis antas ge effekt då det till viss del handlar om samma AA. Skulle samma underlag finnas för BCAA som för EAA....så skulle det fortfarande inte gå att säga något säkert men då har man iaf (troligen) kontrollerade siffror och resultat att basera det man säger på.

Kör hårt på BCAA - många gör redan detsamma. Att se EAA vs BCAA om tungviktsbältet känns dock onödigt.

Sheogorath
2010-06-29, 15:56
Bör man träna där du har tränat också? Eftersom det är där du har ökat i muskelmassa ;)

Signaturmaterial. Omedelbart.

Ondskapelsen
2010-06-29, 16:20
haha bästa! :hbang:

mascara- lite ödmjukhet skulle inte direkt skada din image. Har du tänkt på att du kanske fått resultat TROTS ditt intag av BCAA och inte på grund av?

HAHAHAHAHAHA!

Nej som Grub sa, jag tror du känner dig oförstådd och försöker hävda dig genom att skrika högst. Vilket leder till att ännu färre lyssnar, och du skriker ännu högre.

Ser inget bra mönster, men en underhållande, dock frustrerande, debatt.