handdator

Visa fullständig version : Dempas träningsjournal


Muskel Dempa
2010-06-27, 17:40
Hej
Har äntligen bestämt mig för att ta tummen ur ärslet och börja föra en träningsjournal.
Anledningen till detta är att jag vill kunna diskutera träningsupplägg, kost, tillskott och diverse annat med liksinnade.

Lite om mig och min nuvarande träning:
Är 19 år, väger 81 kg (har nyss överdoserat köttbullar så siffran kanske hamnar närmre 80 om jag ska vara ärlig).
Jobbar som kettlebells och spinning gruppträningsinstruktör på samma gym som jag tränar på, vilket är det bästa som hänt mig; adrenalinet och glädjen man får av att stå på en scen med 30 personer som följer dina uppmaningar är något som verkligen bidrar till en ökad livs- och träningsglädje för mig!

Tränar minst en gång dagligen (bortsett från de dagar jag hamnat på krogen föregående dag): då tränar jag både kondition, styrketräning och har pass med kunderna på gymmet. Värt att tillägga att majoriteten är ren styrketräning i gymmet.

Så som jag har lagt upp min träning nu så använder jag mig av en tresplit:
Dag1: Biceps, Triceps
Dag2: Bröst, Axlar, Trapezius
Dag3: Mage, Rygg, Ben*
*Får en hel del benträning i de gruppträningspass jag kör så jag känner att det räcker med så pass lite benträning invävt i mitt träningsschema.

I skrivande stund så äter jag kreatin, EAA, PWO och vassle.
Äter bara PWO ibland då det är inte så bra för kroppen, men för härligt pump för att låta bli helt ;)
Min övriga kost är rätt så normal, undviker kolhydrater och ser till att vara hungrig så sällan som möjligt.

Bilder kommer upp snart!

MVH Dempa

g00dstuff
2010-06-27, 19:44
Detta kan bli riktigt bra, först tänkte jag säga att vi skulle tävla.... men det blir lite halvtrist att få stryk i alla övningar *cry*:furious: Det blir hursomhellst jävligt intressant att kunna följa din utveckling på ett så väldigt konkret sätt! Ge gärnet! :hbang:

g00dstuff
2010-06-28, 14:33
Är det biceps och triceps på gång idag eller lilla kuppen? *flex*