handdator

Visa fullständig version : Åsikter tack


ZaCoOzA
2010-06-25, 17:21
Hejsan, jag har tränat seriöst i ett år nu och har nu spenderat lite tid på ett schema med övningar som jag trivs med men jag har lite frågor eftersom jag fortfarande är nybörjare och lite osäker. Har läst massor med fakta här på kolo och body men jag blir ärligt talat snurrig i huvdet av allt:Virro

Frågan lyder, om jag kör detta schema och är RIKTIGT noga med min kost, +500Kcal /dag och runt 200g protein per dag hinner då mina muskler att återhämta sig till max? Har läst en massa om att man ska vara noga med att sprida ut vissa övningar då många belastar samma muskler som tex hantelpress då den även tar på axlar och jag har axlar på torsdag samt bröst på tisdag. Jag uppskattar om jag skulle kunna få några snabba åsikter på mitt schema och inga länkar till texter som oändliga=P
Kan påpeka att jag kör mina övningar lungt och välkontrollerat mellan 8-12 reps, ibland ökar jag vikten och kör 5-6 reps i mina set, mixtrar det lite kort sagt. Tack på förhand

Måndag -> Vila

Tisdag, Bröst Och Triceps
1. Lutande Bänkpress
2. Hantelpress (Bänkpress Varannan vecka)
3. Flyes i maskin
4. tricepspress från halsen
5. Dips
6. Pushdowns

Onsdag -> Vila

Torsdag, Ben Och Vader
1. Knäböj
2. Benpress
3. Benspark
4. Liggande Lurcurl
5. Stående Vadpress
6. Sittande Vadpress
7. Underarmscurl stång
8. Omvända underarmscurls

Fredag , Axlar Och Mage
1. Arnoldpress
2. Hantellyft Sidan
3. Press I Smith Bakom
4. Drag till hakan
5. Benlyft
6. Crunches På Boll
7. Twistade Crunches

Lördag -> Vila

Söndag, Rygg Och Biceps
1. Latsdrag Framför
2. Sittande Rod
3. Smalt Latsdrag
4. Hyperextentions
5. Stångcurl
6. Sittande Hantelcurl

Malmberg
2010-06-25, 17:48
Hinner då mina muskler att återhämta sig till max?


Om du, som du säger är noga med kosten, men även noga med vilan så torde musklerna återhämta sig tillräckligt.

Jag skulle inte oroa mig om jag vore du.