handdator

Visa fullständig version : Vad tycks om denna gainer.


jopzi
2010-06-25, 14:09
Jag kan inte så mycket om gainers, så jag vänder mig till er som kan om detta bättre än mig.

Vet inte vilken gainer jag ska köpa men i gymmet rekommenderade han i kassan att jag skulle köpa Volumass 20 Otillåten länk

Om ni har några förslag på prisvärda gainers så tar ja gärna emot förslag.

Övrigt: 173 cm och 56kg, ifall ni behöver veta min längd o vikt.

Tack i förhand.

WHITEFOLKS
2010-06-25, 14:15
Varför vill du köpa en gainer?

Jag rekommenderar den billigaste gainern du kan hitta. Mass FX brukar vara billig.

Hejnomax
2010-06-25, 14:26
Hela syftet med en gainer är att den ska innehålla protein(för att hjälpa till med muskeluppbyggnaden) och kolhydrater(för att drycken ska innehålla mer kalorier, vilket kan vara bra om man vill gå upp i vikt).

Att köpa dyra produkter är helt onödigt då det mest lämpliga proteinet i en gainer är vassleprotein, som också är det billigaste proteinet man kan få tag på.

Så därför: köp en billig gainer eller köp vassleprotein och maltodextrin(snabba kolhydrater lämpliga för gainer) och blanda själv. Att blanda själv går jättefort och blir billigast, en deciliter ur varje påse sen är man ready to go.


Kom ihåg att kosttillskott smakar lite speciellt så beställ hem många olika smaker så du inte sitter med en stor påse med något du inte tycker om.