handdator

Visa fullständig version : Svar på msn...


Sly!
2010-06-25, 10:33
Tjo!

under alla år jag haft msn så händer de mängder av gånger att folk inte svarar, hos vissa då.
Är msn buggig eller kan en del folk i allmänt skita fullständigt i att svara?

Virtual1339
2010-06-25, 10:34
Dissad^

Baan
2010-06-25, 10:38
Visst kan meddelanden se ut som dom kommit fram men att mottagaren ändå inte får något. Enklast är att fråga personerna.

Sly!
2010-06-25, 10:44
Visst kan meddelanden se ut som dom kommit fram men att mottagaren ändå inte får något. Enklast är att fråga personerna.

Fråga en idag på mobilen, o han skaka bara på huvet. Om inte så att han ej vågar erkänna att han skiter i att svara. Från början blev jag helt enkelt så sur så jag tog bort vissa från msn men visa sig att de inte alls har nått mot mig. En annan person däremot som jag vet tycker bra om mig svara nästan aldrig när hon väl är online o de är skumt, därför jag kan misstänka att msn kanske inte får fram svaren även fast de kan se ut att komma fram.

young_george
2010-06-25, 10:46
Man kanske inte är sugen på att snacka bara.

Eller så är man inte vad datorn och ändå har på MSN?

rQx
2010-06-25, 10:48
ser du skrivit 2 h senare och har inte tid och skiter i det? Inte så big deal :P

mojoo
2010-06-25, 10:51
Jag är rätt dålig på att svara, men jag menar man orkar ju inte snacka varje gång med samma person när man är inne på msn. Sedan kan de ju vara så att de är online men kanske går ifrån datorn utan att de syns. Men jag kan faktiskt sluta svara, bara för att de inte har något intressant att säga.

Kimball
2010-06-25, 10:52
Skaffa Stuffplug som plugin så får du möjligheten att se när/om folk stänger ditt konversationsfönster, då vet du åtminstone om personen i fråga läst ditt meddelande eller inte ;)

mojoo
2010-06-25, 11:27
Skaffa Stuffplug som plugin så får du möjligheten att se när/om folk stänger ditt konversationsfönster, då vet du åtminstone om personen i fråga läst ditt meddelande eller inte ;)

Suck, palla :) Liite stalker varning på något sätt

hultman
2010-06-25, 11:32
Eller kryptera ditt msn via Simplite så ser du så fort någon öppnar konversationen ;)

rapzidi
2010-06-25, 11:33
Suck, palla :) Liite stalker varning på något sätt

Hjälper kanske för att lindra paranoian (eller tvärtom?). Nu kommer jag säkert fixa det bara för det -.-
Lite som när man höll på med siterna som visade vem som blockat/tagit bort en på msn...

Nä, men stänger rutan gör jag själv hela tiden. Blir det tyst i konversationen några sekunder kan man lika gärna stänga, poppar ju upp igen om de säger nåt liksom.
"Vafan stängde du rutan för?!" t ex.

Kimball
2010-06-25, 11:34
Suck, palla :) Liite stalker varning på något sätt

Haha nä, det skapar mer omotiverad irritation än det är värt :D

rapzidi
2010-06-25, 11:36
Skaffa Stuffplug som plugin så får du möjligheten att se när/om folk stänger ditt konversationsfönster, då vet du åtminstone om personen i fråga läst ditt meddelande eller inte ;)

Man kan ju ha sån finess så man kan stänga rutan utan att läsa meddelandet också :P

mojoo
2010-06-25, 11:38
Hjälper kanske för att lindra paranoian (eller tvärtom?). Nu kommer jag säkert fixa det bara för det -.-
Lite som när man höll på med siterna som visade vem som blockat/tagit bort en på msn...

Nä, men stänger rutan gör jag själv hela tiden. Blir det tyst i konversationen några sekunder kan man lika gärna stänga, poppar ju upp igen om de säger nåt liksom.
"Vafan stängde du rutan för?!" t ex.

Jasså, funkade de? Trodde de bara va nå virusskit

Satan, nu när jag tänker på de så är de lite jobbigt om folk har de där 'kolla konversations fönster' grejset. För jag kan rätt ofta bara stänga ner å skita i att svara !

Kwon
2010-06-25, 12:22
MSN is serious business tydligen! :)

Inte hela världen om vissa ignorerar dig!

Skaffa nya personer att snacka med!

Riktiga vänner stänger inte ner ditt fönster!

HulkH
2010-06-25, 12:30
MSN is serious business tydligen! :)

Inte hela världen om vissa ignorerar dig!

Skaffa nya personer att snacka med!

Riktiga vänner stänger inte ner ditt fönster!

haha håller med.

Fast jag tror msn buggar ibland, samma med webcam. även om man skickar förfrågan så kan ibland inte andra personen se de.

Slartibartfast
2010-06-25, 12:42
Fattar inte detta med att folk förväntar sig att man ska svara på msn-meddelanden. Jag, och säkerligen också dom jag skriver med, har bättre saker att göra än att sitta fram för datorn och aktivt svara på allmänna frågor om läget.

Man kanske har på datorn hela dagen, inloggad på msn, utan att gå förbi den å kolla. När jag skickar nåt till nån på msn, förväntar jag mig aldrig att nån ska svara direkt.

Annat är ju om man sitter i en intensiv chattkonversation om ett verkligt ämne, och den andra plötsligt slutar svara. I såna fall hör det ju till att skriva åtminstone "oj, måste rusa nu. hörs!", eller brb...

Kimball
2010-06-25, 13:02
Fattar inte detta med att folk förväntar sig att man ska svara på msn-meddelanden. Jag, och säkerligen också dom jag skriver med, har bättre saker att göra än att sitta fram för datorn och aktivt svara på allmänna frågor om läget.

Man kanske har på datorn hela dagen, inloggad på msn, utan att gå förbi den å kolla. När jag skickar nåt till nån på msn, förväntar jag mig aldrig att nån ska svara direkt.

Annat är ju om man sitter i en intensiv chattkonversation om ett verkligt ämne, och den andra plötsligt slutar svara. I såna fall hör det ju till att skriva åtminstone "oj, måste rusa nu. hörs!", eller brb...

Det är därför MSN Plus finns så att man hamnar away efter självbestämd tid, typ 5-10 min! Beroende på person jag skriver med förväntar jag mig inte instant svar heller, men jag kan irritera mig ibland om någon som brukar svara snabbt är online men ändå inte svarar. ^^
Tror det har lite att göra med vilken generation man tillhör också kanske?

skaparn
2010-06-25, 13:13
Men.
För.
Helvete.


Det är med IM precis som med telefon. Man svarar om man ids.

Mr.Sarkastisk
2010-06-25, 13:17
Verkar som att TS är lite mobbad :D

mojoo
2010-06-25, 13:42
Det är därför MSN Plus finns så att man hamnar away efter självbestämd tid, typ 5-10 min! Beroende på person jag skriver med förväntar jag mig inte instant svar heller, men jag kan irritera mig ibland om någon som brukar svara snabbt är online men ändå inte svarar. ^^
Tror det har lite att göra med vilken generation man tillhör också kanske?

Man behöver inte ha msn plus för de. Finns att ställa in i vanliga msn, tror jag minsann.

Scratch89
2010-06-25, 16:16
Det har inte blivit bättre på ett halvår, alltså? :D

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140093

Kimball
2010-06-25, 17:17
Man behöver inte ha msn plus för de. Finns att ställa in i vanliga msn, tror jag minsann.

Ah, hittade inte funktionen när jag kollade snabbt, men dåså, då ere ju biff!

Kwon
2010-06-25, 17:18
Det har inte blivit bättre på ett halvår, alltså? :D

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140093

Hah! :D

Pelle2
2010-06-25, 17:49
hahaha.. mobbat

L-Sami
2010-06-25, 18:24
Nackdelarna med internetkommunikation är att det kan dröja innan man får svar och ibland får man inte alls. Samma sak gäller mejl, tar ibland lång tid att få svar. Om man vill ha mer direkt kontakt så är telefon bättre.

Mack10
2010-06-25, 18:43
Tjo!

under alla år jag haft msn så händer de mängder av gånger att folk inte svarar, hos vissa då.
Är msn buggig eller kan en del folk i allmänt skita fullständigt i att svara?

Du är 41 år och är inte glad över att msn boggar/ folk inte svarar ? gör nåt annat då :smash:

Pudzianovski
2010-06-25, 19:23
:D

Tycker synd om Sly. Du får en bamsekram. :thumbup:

Mora spöket
2010-06-25, 22:35
Jag och min bror har ett liknande problem, vissa meddelanden som han skriver kommer aldrig fram till mig och jag tror att han inte är där/inte svarar. Det konstiga är att det bara händer mellan honom och mig..

Quint
2010-06-25, 23:00
Det känns relativt lätt att få meddelanden att försvinna från msn. De flesta har ju så att meddelandet öppnat automatiskt när de får ett meddelande, men om de då inte sitter framför datorn, eller bara inte uppmärksamma "blinket", så kommer inte msn vara snällt nog att spara meddelandet om de stänger av datorn utan att ha sett det. Har hänt ett par gånger att jag stäng av datorn och först efter att den börjat stänga ner sett att mitt msn-fönster stog och blinkade, men jag hittar ändå inte hitta några meddelanden när jag startar datorn nästa gång.

Tror dessutom att msn automatiskt stänger ner alla fönster om du blir tappar nätverket, så någon som har anslutningsproblem kan teoretisk sett råka ut för scenariot "lämna datorn för att fixa en macka"->"få ett meddelande som öppnas automatiskt"->"nätverket får hicka"->"meddelande-rutan stängs"->"meddelandet försvinner ut i voiden". Har dock inte testat för att få det bekräftat att det fungerar på det sättet, men vet att det ibland händer att meddelanden försvinner som jag skickar till kollegor när de kopplar upp och ner anslutningar till kunder, vilket just resulterar i att deras vanliga nätverksanslutningar försvinner.

skaparn
2010-06-26, 02:14
Det har inte blivit bättre på ett halvår, alltså? :D

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140093

Helt galet. Även det här var lite kul, hjälpneurotikern är lika snabb med svaren


Installera stuffplug så kan du se om de stänger ner konversationsfönstret.

Skaffa Stuffplug som plugin så får du möjligheten att se när/om folk stänger ditt konversationsfönster, då vet du åtminstone om personen i fråga läst ditt meddelande eller inte ;)

Kimball
2010-06-26, 02:25
Helt galet. Även det här var lite kul, hjälpneurotikern är lika snabb med svaren

Haha :D

Jag och min bror har ett liknande problem, vissa meddelanden som han skriver kommer aldrig fram till mig och jag tror att han inte är där/inte svarar. Det konstiga är att det bara händer mellan honom och mig..

Samma fenomen för mig och en kamrat, och då bor vi 500m från varandra och båda Comhems kabeltvuppkoppling atm, de verkar inte gilla varandra, var 3-4e meddelande kommer inte fram öht -.-