handdator

Visa fullständig version : Ta med sig proteinpulver på flyget?


b1gdude
2010-06-24, 22:45
Tjena !!


Vågar man ta med sig proteinpulver på en resa till Kina? Finns det någon risk för kontroll av bagage mm eller annat ?

Är det bäst att kontakta flygbolaget som man bokat resan hos och fråga dem om detta för säkerhets skull?


Mvh
b1gdude

Frantic
2010-06-24, 23:07
Vilka flyger du med?

Frantic
2010-06-24, 23:40
Vilka flyger du med?

Förresten så handlar det nog inte om flygbolaget utan snarare om kinesiska ambassaden. Jag skulle ta med proteinpulver till Egypten och ringde flygbolaget som hänvisade till ambassaden. De i sin tur sa att så länge det enbart var för eget bruk så var det inga problem.

Mr.Sarkastisk
2010-06-24, 23:51
Ska nog inte vara något större problem i Kina iaf..

cero
2010-06-28, 15:31
Jag skulle ha ringt och frågat. Man kan aldrig vara för säker.

Apos78
2010-06-28, 17:10
Haha. Fan vad snopet att fastna med två burkar vassle.

Ring, ring
"- Hallå?
- mamma, jag är ledsen men...".

Motoranimal
2010-07-04, 15:24
Ska till Italien imorgon, ingen som har erfarenhet av att ta med protein dit?

Ska man ta det i handbagaget eller checka in det?

Frantic
2010-07-04, 15:31
Ska till Italien imorgon, ingen som har erfarenhet av att ta med protein dit?

Ska man ta det i handbagaget eller checka in det?

Jag minns från gamla trådar att en medlem paketerade proteinpulver i gamla glassbunkar och tog med det i det incheckade bagaget till just Italien.

Mineur
2010-07-04, 16:44
Tog med mig EAA till Kreta å inge som helst problem iaf


hade det i det incheckade bagaget btw

Ande
2010-07-05, 11:06
Ha det bara i den burken du köper det i, om du börjar mixtra med andra burkar och så vidare så kommer det se mer misstänksamt ut, tror då jag :)

sandery3
2010-07-05, 12:24
Jag kanske är den enda som inte förstår sammanhanget, men varför skulle det någonsin vara några problem att medföra proteinpulver på flyget?

Kan det råka uppfattas som sprängmedel, eller finns det något land i världen som dopingklassat proteinpulver?

King Grub
2010-07-05, 12:30
Ett vitt pulver kan misstas för något annat. Du kanske smugglar narkotika i proteinpulverburkar? Nästa steg: cavity search.

http://www.mountainside-medical.com/product_images/uploaded_images/latex-glove.jpg

EiseltUK
2010-07-05, 12:37
Inom EU är det sannolikt inga problem alls men till utomeuropeiska länder skulle jag inte ta med. Möjligen om det är oöppnade burkar. Det mesta går ju att köpa på plats.

Finns ju melaminspetsat proteinpulver att köpa i Kina. ;)

manmade
2010-07-10, 00:36
Inga problem att ta med pulver på planet eller i bagage som checkats in. Jag hade med 3kg gainer från Sverige till Thailand förpackat i glassburkar
med folieplast om för att hindra läckage. (checkade in). Jag har dessutom jobbat själv i säkerhetskontrollen och det kan hända att man vill kika på paketet
om misstanke finns använder man en sniffer som scannar och ger inte den utslag kan du gå vidare. Men checka in skiten så slipper du stå och vela i en varm säkerhetskontroll. Många har med sig mjölkpulver till sina barn mm inget konstigt med pulver. Kom ihåg att vara vänlig i kontrollen, de som checkar dig gör det för DIN och andras säkerhet.

Mitt första inlägg, mycket nöje.:smash:

Geisha
2010-07-12, 17:04
Har inte gjort det själv, men fått både (glutenfritt)mjöl och proteinpulver(i oöppnade orginal-förpackningar) medtaget på flyg till Japan med diverse olika bolag, och det har aldrig varit något problem. Alltid i incheckade bagaget.