handdator

Visa fullständig version : Datorproblem - imapicap.dll?


Stenberg
2010-06-24, 20:46
Hittar inte datorproblemstråden så hoppas ni har överseende med att jag startar en ny.

Har tagit mig an broderns dator som har problem. Så fort man öppnar ett program, oavsett vilket, dyker följande felmeddelande upp:
http://i48.tinypic.com/2vxnbeu.jpg

En googling på imapicap.dll gav ingenting. Trycker man bort rutan går det at fortsätta men den kommer ju upp igen hela tiden.

Vad göra?

MasterChief
2010-06-24, 21:02
Du har inte provat att följa rekommendationen? Att avinstallera programmet?

Sen får man en känsla av att den blivit felstavad och borde heta imagecap, vilket är ett program.

Jens.Andersson
2010-06-24, 21:19
Sen får man en känsla av att den blivit felstavad och borde heta imagecap, vilket är ett program.

Snarare imapi.dll i s f för det har jag en sys32.

Stenberg
2010-06-24, 21:40
Du har inte provat att följa rekommendationen? Att avinstallera programmet?

Sen får man en känsla av att den blivit felstavad och borde heta imagecap, vilket är ett program.


Jo om jag bara visste vilket pogram det var. Imagecap hittar jag inget som heter i den här datorn.

imapi.dll, imapi2.dll osv hatar jag också i sys32. Samt då IMAPICAP.DLL...

Baan
2010-06-24, 21:44
Från ett random forum, "It seems to be a bug in the Sun Java installation file.
This is one possible solution on the Sun Bug forum, from someone named Lee. Open Internet Explorer and...
Tools -> Manage Add-ons -> Enable or Disable Add-ons
Click on SSVHelper Class
Select Disable under Settings.
Hope it works!"

svennebanan
2010-06-24, 22:22
"Den dagen Windows gör något som inte suger så är det en dammsugare!"
//Bill Gates

Stenberg
2010-06-25, 09:11
Från ett random forum, "It seems to be a bug in the Sun Java installation file.
This is one possible solution on the Sun Bug forum, from someone named Lee. Open Internet Explorer and...
Tools -> Manage Add-ons -> Enable or Disable Add-ons
Click on SSVHelper Class
Select Disable under Settings.
Hope it works!"

Tack för det tipset Baan, men tyvärr gjorde det ingen skillnad. Det där satans fönstret poppar upp hela tiden. Vågar man testa att helt enkelt ta bort imapicap.dll å se vad som händer?

King Grub
2010-06-25, 09:36
Är du inloggad som admin?

supremo
2010-06-25, 09:38
Prova installera om java.

Stenberg
2010-06-30, 12:26
Är du inloggad som admin?
Bra fråga, tror det. Ska kolla igen på torsdag kvæll nær jag kommer "hem" igen. Men hur påverkar det i detta fall?

Prova installera om java.
Ja, ingen skillnad.


Funderar starkt på att köra en Windows-reparation med skivorna. Eller omformatering. Men det ønskar jag ju helst slippa just nu iaf.

OS är Vista Home, ifall det spelar någon roll...