handdator

Visa fullständig version : Bionic Band?


Anabolismus
2010-06-23, 20:27
Halloj, fick höra idag av en kamrat som nyligen varit hos en naprapat (rimma!) att han hade tipsat om någonting som kallades för "Bionic band". Naprataen hade menat på att "alla i idrottare i USA" använde sig av dessa och att det hjäpte oerhört mycket. Självklart blev jag intresserad så jag började läsa lite på deras hemsida. Här har jag saxat lite information, skulle vara jätte intressant om någon själv har testat eller sitter med egen information angående produkten.

Bionic Band ger dig kontinuerligt bättre styrka och balans genom en hypermodern teknologi som kallas ”P.A.R.T” vilket står för ”Proton Alignement Resonance Thechnology”. Denna "hjälper" dig motstå det som kallas EMF - Elektromagnetiska Fält som skapas av mobiltelefoner, mikrovågsugnar, TV apparater, datorer och i princip varenda apparat som använder elektricitet. ). Hjälper och hjälper, det är inte så att man blir immun eller "vaccinerad" mot det, men om kroppen är mer balanserad så kan den lättare ta denna exponering. Jämför detta med ditt immunförsvar, ju bättre immunförsvar du har, desto bättre står din kropp emot virus och andra otrevligheter som vill invadera din kropp.

Observera att Bionic Band INTE kan bota eller förhindra sjukdomar. Det Bionic Band gör för din kropp är att den får bättre balans och harmoni.

Bionic Band kommer hjälpa dig att hela tiden återskapa förlorad energi!

Hemsida:

http://www.i-bionic.se/index.html

Intressant videoklipp:

71-3WmO7BbU&feature=related

Hejnomax
2010-06-23, 20:32
Alltså. Detta är ju en bluff. Med risk för att posta i en trolltråd :)

Anabolismus
2010-06-23, 20:33
Alltså. Detta är ju en bluff. Med risk för att posta i en trolltråd :)

Visst låter det som bluff men tror knappast att så pass många "Super atleter" hade kört med någonting som absolut inte funkade. Kolla in referenserna på sidan.

Hejnomax
2010-06-23, 20:38
Besväras du av elektomagnetiska fält?

Anabolismus
2010-06-23, 21:21
Eddie, Guddi eller King, ingen som hört något?

Hejnomax
2010-06-23, 21:31
Förlåt om jag kallade dig troll. Men det här är en bluff och jag tror du inser det också om du kollar på vad dom egentligen lägger fram för argument för att det skulle vara bra.

Dom målar ut varenda apparat du har i hemmet som något som får dig att må dåligt, och förlora energi, om du inte köper deras produkt. Det är en varningsklocka direkt. Dessutom har elektromagnetiska fältaldrig visat sig vara farliga, eller ens märkbara för en människa.
Hur tar man fram "hypermodern" teknologi mot ett problem som vetenskapligt inte existerar?

Och referenserna är ju bara en lista med namn på framgångsrika personer som har eller inte har haft ett band runt armen. Faktiskt är det inte mer än så.

För bra för att vara sant helt enkelt :)

Anabolismus
2010-06-23, 21:40
Förlåt om jag kallade dig troll. Men det här är en bluff och jag tror du inser det också om du kollar på vad dom egentligen lägger fram för argument för att det skulle vara bra.

Dom målar ut varenda apparat du har i hemmet som något som får dig att må dåligt, och förlora energi, om du inte köper deras produkt. Det är en varningsklocka direkt. Dessutom har elektromagnetiska fältaldrig visat sig vara farliga, eller ens märkbara för en människa.
Hur tar man fram "hypermodern" teknologi mot ett problem som vetenskapligt inte existerar?

Och referenserna är ju bara en lista med namn på framgångsrika personer som har eller inte har haft ett band runt armen. Faktiskt är det inte mer än så.

För bra för att vara sant helt enkelt :)

Det har länge varit känt att strålning från bland annat mikrovågsugnar och mobiltelefoner kan ge cancer. Men jag säger inte att deras produkt funkar, men eftersom så pass många "kända atleter" använder sig av det så blir det ju självfallet mycket intressant. Om du kollar på referenserna så ser du även bilder när personerna har banden på sig.

Deceiver85
2010-06-23, 21:42
Jag känner till produkten, men jag har då aldrig sett någon köra med den. Finns det någon seriös forskning bakom den, eller är det TV-shop-"forskare" som ligger bakom produkten?

Hejnomax
2010-06-23, 21:48
Hade fel om elektromagnetiska fält. Möjligen cancerframkallande enl. WHO. Men fortfarande väldigt överdrivet att alla apparater suger energi ur dig.

Sen ser man typ ronaldo på pepsiburken, så jag tycker inte det är mycket intressant. Men nu ska du få tillbaka din tråd :)

ceejay
2010-06-23, 21:55
Med tanke på hur skrockfulla många atleter är så förvånar det mig inte om många skulle använda den.

Anabolismus
2010-06-24, 17:55
Ingen som vet någon forskning?

hertzman
2010-06-24, 18:09
Ingen som vet någon forskning?

Det finns ingen seriös forskning. Det är bullshit. Det kan du väl ändå se själv genom att använda lite kritiska ögon när du läser. Om en produkt använder en så svepande formulering som att den ska göra dig mer "balanserad och harmonisk" så släng skiten.

young_george
2010-06-24, 18:19
Pseudovetenskapligt skit för att utnyttjade lättlurade.

Givetvis finns det ingen forskning som stödjer att ett SKITDYRT fånigt band kommer förbättra dina prestationer. Alltid roligt hur företag som utger sig för att vara altruistiska världsförbättrare tar mest betalt för billigast produkter.

PRound
2010-06-24, 18:20
Det funkar. Har sett det live medan en kompis testade

young_george
2010-06-24, 18:22
Det funkar. Har sett det live medan en kompis testade

Amen dåså! *rolleyes*

Uri Geller, spökjägare och homeopater, kom tillbaka, allt är förlåtet. En kompis såg hur det funkade....

Trashcan
2010-06-24, 18:28
"Bionic Band ger dig kontinuerligt bättre styrka och balans genom en hypermodern teknologi som kallas ”P.A.R.T” vilket står för ”Proton Alignement ResonanceThechnology”"

Bara det att de inte kan stava till sina avancerade ord räcker som bevis för mig att det är en bluff av idioter som försöker verka smarta...

Kraftwerk
2010-06-24, 18:35
Det var nog det dummaste jag läst på ett bra tag, att folk kan vara så jävla lättlurade är fan en loska i ansikten på mänskligheten.

Tolkia
2010-06-24, 18:39
Det har länge varit känt att strålning från bland annat mikrovågsugnar och mobiltelefoner kan ge cancer. Men jag säger inte att deras produkt funkar, men eftersom så pass många "kända atleter" använder sig av det så blir det ju självfallet mycket intressant. Om du kollar på referenserna så ser du även bilder när personerna har banden på sig.
Nej, det har inte "länge varit känt". Det fall där man har vetenskapligt stöd för att prata om cancerrisker gäller ökad förekomst av barnleukemi hos barn som bott under kraftledningar (alltså lågfrekventa fält, och inte mikrovågor). Forskningsområdet är i och för sig polariserat, och i viss mån uppdelat i "troende" och "icke troende", men bevisningen väger hittills över åt de "icke troendes" fördel.

Ang. produkten så tror jag att den har varit uppe till diskussion förut. Man KAN åstadkomma "proton alignment" (ställa alla protoners spinn åt samma håll), men det kräver att man exponerar kroppen (hela, och inte bara den del som täcks av ett normalstort armband) ett rätt saftigt elektromagnetiskt fält, vilket väl var precis vad produkten skulle skydda mot? Om den här produkten skulle funka som det påstås, skulle det innebära en ENORM revolution för användningen i MR inom vården, t.ex. Istället för att köra in patienten i en gigantisk helkroppstub drar man upp ett armband ur fickan och sätter på det ... Mitt råd är att lägga pengarna på annat.

Att elitidrottare använder en viss produkt är by god ingen garanti för att den "funkar" annat än som placebo; det finns nog få grupper som är så vidskepliga som just idrottare.

Hejnomax
2010-06-24, 20:11
Ang. produkten så tror jag att den har varit uppe till diskussion förut. Man KAN åstadkomma "proton alignment" (ställa alla protoners spinn åt samma håll), men det kräver att man exponerar kroppen (hela, och inte bara den del som täcks av ett normalstort armband) ett rätt saftigt elektromagnetiskt fält, vilket väl var precis vad produkten skulle skydda mot? Om den här produkten skulle funka som det påstås, skulle det innebära en ENORM revolution för användningen i MR inom vården, t.ex.

Rätt bra säljknep ändå. Lite som abtronic(men det används ju av läkare, och det finns forskning inom området!)

Hur snurrar protoner förresten? Om fan får gå lite OT:P

Ondskapelsen
2010-06-24, 21:17
Kom igen nu Bionic band! Rada upp mina protoner så jag får omänsklig styrka! Låt mig bli He-Man.

Nej men det finns nog ingen forskning, vet inte vad det är för ett pucko som skulle finansera sådant trams.

Som sagt, det är bara trams.

Tolkia
2010-06-24, 22:28
Lite om NMR/MR (som alltså eg. syftar på själva fenomenet; för den medicinska avbildningsmetoden är MRI (magnetic resonance imaging), MRT (magnetresonanstomografi), MR-avbildning etc. egentligen det korrekta, även om man ofta slarvigt säger MR.

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4rnmagnetisk_resonans

Och så väntar jag på att någon som är en bättre ingenjör/kemist/fysiker än jag kommer in och förklarar pedagogiskt ... :em:

Att det är så pass lätt att lura folk, antingen att elektromagnetiska fält/icke joniserande strålning är DÖTS TJERNOBYL eller omvänt att de har närmast magiska effekter på kropp och själ (Bionic band) har mindre att göra med att folk är "dumma" än med att de flesta vet ganska lite om fält. Det är alltid lätt att göra folk rädda för sådant de inte känner till, än mer om detta är något det är svårt att se, känna eller på annat sätt uppfatta och s.a.s. skaffa oss en egen uppfattning om, baserat på upplevelse.

thatice
2010-06-24, 23:47
http://www.jordstralningscentrum.se/bertil-p.htm

Här säljs det mycket grejer som kan ta träningen till en helt ny nivå.

Ame
2010-06-25, 00:10
Tror inte en sekund på det. Har provat det själv och sett på när andra testade det. Allt handlar om hur man trycker på armen, trycker man lite snett utåt behövs det inte mycket för att man ska tappa balansen. Vinklar man kraften lite mer snett inåt så kan man trycka allt vad man har och personen står ändå relativt stabilt. Vi provade flera gånger efteråt och kom fram till att personen som försökte sälja banden helt enkelt tryckte lite olika beroende på om man hade bandet på sig eller inte, medvetet eller omedvetet.

Ondskapelsen
2010-06-25, 08:49
http://www.jordstralningscentrum.se/bertil-p.htm

Här säljs det mycket grejer som kan ta träningen till en helt ny nivå.

Shit vad man bara vill spöa på honom.

capture
2010-06-25, 09:09
Rätt bra säljknep ändå. Lite som abtronic(men det används ju av läkare, och det finns forskning inom området!)

Hur snurrar protoner förresten? Om fan får gå lite OT:P

Nu kommer jag inte ihåg min moderna fysik särskilt bra för jag tyckte den var ganska tråkig och kändes lite småflummig men man säger att protonen har halvtaligt spinn. Tänk att den snurrar mot eller medsols. Att den har halvtaligt spinn får man om man kollar på protonens beståndsdelar

Vet inte hur mycket man vet att såhär är det men endel vet man och resten borde vara så för annars stämmer inte matematiken. Var pga detta som jag inte riktigt gillade den kursen.

Johan_P
2010-06-25, 12:08
Nej, det har inte "länge varit känt". Det fall där man har vetenskapligt stöd för att prata om cancerrisker gäller ökad förekomst av barnleukemi hos barn som bott under kraftledningar (alltså lågfrekventa fält, och inte mikrovågor). Forskningsområdet är i och för sig polariserat, och i viss mån uppdelat i "troende" och "icke troende", men bevisningen väger hittills över åt de "icke troendes" fördel.

Intressant dokument från Socialstyrelsen angående detta: http://www.av.se/dokument/Teman/elektromagnetiska/EMF_fran_kraftledningar_Sosstyr.pdf

Tolkia
2010-06-25, 14:06
Utöver Arbetsmiljöverket och SoS kan jag rekommendera Strålskyddsmyndigheten, om man söker info.

Zoidy
2010-06-25, 23:36
Det har länge varit känt att strålning från bland annat mikrovågsugnar och mobiltelefoner kan ge cancer. Men jag säger inte att deras produkt funkar, men eftersom så pass många "kända atleter" använder sig av det så blir det ju självfallet mycket intressant. Om du kollar på referenserna så ser du även bilder när personerna har banden på sig.

Det där stämmer inte överhuvudtaget.

Jag läser elektroteknik vid Chalmers just nu, och det finns ingen forskning som entydigt visar att strålning från vare sig mikrovågsugnar eller mobiltelefoner skulle leda till cancer. De är båda två exempel på icke-joniserande strålning.

Läs gärna:

http://www.radiovetenskap.kva.se/snrv_files/SNRV/Publikationer/Mobiltelefoni02.pdf

"Energin absorberas av kroppen och ger upphov till värme, men motsvarande temperaturökning begränsas av kroppens normala temperaturreglering. Alla hittills fastställda hälsoeffekter är tydligt relaterade till uppvärmning."

Dvs, håll det borta från pungen så lär det inte vara nån fara (;