handdator

Visa fullständig version : Styrkelyft i Västerås?


Ugh
2010-06-23, 19:32
Jag kommer antagligen att flytta till Västerås för lite studier till hösten och undrar om det finns något bra styrkelyft/strongmangym där?

Som jag har förstått det finns det ingen klubb i Västerås men ett bra gym med fria vikter är egentligen allt jag behöver då jag får tävla fullt tillräckligt ändå.

//Ugh

Adama
2010-06-23, 19:48
Outlet Gym är troligtvis det bästa när det gäller fria vikter. Två rack, två bänkpressar och hantlar upp till ~70. Öppet dygnet runt. Tyvärr ligger det väldigt off för studenter skulle jag tro, inte alls nära högskolan.

CoKEmaN
2010-06-24, 22:51
Mer centralt ligger Feelgood, ca 10 min att gå från högskolan. De var också bra på fria vikter då jag var där senast, men det var ett tag sen, 5-6 år sen kanske.. Dock rätt dyrt för en student, om de inte har rabatter, tror det ligger på runt 400kr/månad

Men Outlet gym, (eller om det heter city gym nu?) är bra och billigt, mycket "biffar" där..
Finns två anläggningar i Västerås, en på Hälla och en på Bäckby, så om du flyttar hit och söker annat än studentbostad så kan du ju försöka hitta nåt i närheten av de gymmen.
Från Bäckbygymmet till centrum är det väl ca 5km, från hälla har jag sämre koll, men antagligen lite mer, kanske 6-7km.

Ugh
2010-07-06, 18:04
Okej har googlat runt lite och undrar nu om någon provat "Mighty Mikes Gym AB" i centrala västerås.

Jag har tyvärr inte hittat någon hemsida och är lite nyfiken på hur lokalen ser ut och vad det tränar för folk där!