handdator

Visa fullständig version : Tränings Tips


Tomek1
2010-06-23, 16:46
Tjena tjena!

Jag tänkte behöva lite hjälp med min träning, nu kommer jag åka bort
i 2 månader och där kommer jag ha möjlighet till träning.

vikt 60kg
längd 179cm

Mitt mål är att gå upp i vikt/muskler under den resan och jag
undrar vad det är jag ska tänka på..

-Hur ofta ska jag träna i veckan för?
-Om jag köper något slags proteinpulver, vilket såfall?
-Hur ofta ska jag ta det? ( te.x till lunch & efter träning .. )
-Efter hur lång tid efter middag ska man träna ?
-Fler tips..?^^

Skulle uppskatta all hjälp! *drool*

Sjoba
2010-06-23, 16:52
Förvänta dig inte att du ska bli direkt biffigare under en resa på två månader. Särskilt inte om du ska dricka alkohol som brukar vara sedvanligt på resor.

Men visst, jag hade rekommenderat överkropp/underkropp 3-4 pass i veckan. Om du nu ska använda dig av ett proteinpulver som kosttillskott så ska du helst ta det i samband med träning.

Om du vill vara "optimal" så ska du naturligtvis träna innan middagen och äta middag efter passet, när du äter innan passet är individuellt, vissa tränar bättre på tom mage, vissa tränar bättre mätta.

Tomek1
2010-06-23, 16:57
Tackar!

Det kommer vara jobb-resa, kommer inte dricka alkohol under den tiden och ser det som ett plus :)'

3-4 pass i veckan, menar du då tex.
måndag överkropp, onsdag under, torsdag över, lördag under ?

Sjoba
2010-06-23, 17:07
3-4 pass i veckan, menar du då tex.
måndag överkropp, onsdag under, torsdag över, lördag under ?

Japp :) Hade inte heller rekommenderat så hög volym då du har hög frekvens på passen.

Tobbeh
2010-06-23, 17:22
proteinpulver är ett kosttillSKOTT, du ska inte ersätta en lunch med det.. Ta det ihop med någon frukt som mellanmål och direkt efter träning!

Ondskapelsen
2010-06-23, 19:33
Jag tycker det är svårt att säga till någon vilka kosttillskott den personen SKA ta.
Det tror jag själv enbart är något du kan få reda på genom att fråga dig själv, dock efter att ha spenderat x antal timmar på detta forumet och fått lite insikt i vad som är ruffel och båg och vad som faktiskt har en effekt. Men tilläggas bör att kosttillskott är just tillskott och inte substitut till en vettigt uppbyggd och varierad kost.
Men som sagt, vilka kosttillskott som kan hjälpa dig på vägen är helt beroende av dina mål, och vad du vill "få ut" av kosttillskotten. Framförallt så är det beroende av hur din nuvarande kost ser ut.

Och som någon skrev tidigare; det är ett jättebra tillfälle att komma igång med träningen ordentligt men förvänta dig inte att komma hem 5kg muskler tyngre.

Hejnomax
2010-06-23, 20:21
Vassleprotein är bäst och billigast. Du bör komma under 150 kr kilot. Allt över det är dyrt.

Men allt handlar om att ändra matvarorna. Ät mer kött/fågel/fisk och drick mer mjölk. Ät större portioner i allmänhet och skippa aldrig mål.

Sjukt simpelt, men kan vara jävligt jobbigt dom dagar man egentligen inte vill stå vid spisen.

Dennis93
2010-06-23, 20:24
Vassleprotein är bäst och billigast. Du bör komma under 150 kr kilot. Allt över det är dyrt.

Men allt handlar om att ändra matvarorna. Ät mer kött/fågel/fisk och drick mer mjölk. Ät större portioner i allmänhet och skippa aldrig mål.

Sjukt simpelt, men kan vara jävligt jobbigt dom dagar man egentligen inte vill stå vid spisen.

+1 bra sammanfattat. :thumbup:

Tomek1
2010-06-24, 00:58
Tack så mycket allihopa :9
Ska försöka göra allt så bra jag kan & så hör jag av mig på tråden om 2 månader och berättar hur det gick.. hah ;D