handdator

Visa fullständig version : Baksida axlar i skivstångsrodd


Arnoldisnumerouno
2010-06-23, 07:42
med handflatorna framåt/ curlgrepp (pronerat?). Hur är den aktivationen? Är den nämndvärd eller behöver det vara bredare och högre roddar för att ta bra i baksidan?

JoeyP
2010-06-23, 07:49
När jag kör rodd för baksida axlar kör jag brett grepp, lyfter till halsen(hakan) med pronerat? grepp. Alltså handflatorna mot mig.

Ganymedes
2010-06-23, 07:55
Du får väl oundvikligen med baksida axlar i alla roddövningar? Supinerat grepp, som du beskriver, tycker jag tar lite längre ned på latsen dock. Personligen får jag finfin kontakt med höga cable rows med rep (högst upp i ställningen med trissan och dra mot och förbi pannan).

JoeyP
2010-06-23, 07:56
Varför är man så sjukt klen när man kör omvända flyes? Bara för den tar mkt på baksida axlar eller?

Muskelgruppen är väl inte speciellt stor?

Ganymedes
2010-06-23, 08:04
Varför är man så sjukt klen när man kör omvända flyes? Bara för den tar mkt på baksida axlar eller?

Muskelgruppen är väl inte speciellt stor?

Det skulle vara min gissning också. Svårt att se vilka stödmuskler som skulle kunna kopplas in i den övningen? *popcorn*

Pjotor
2010-06-23, 08:13
Varför är man så sjukt klen när man kör omvända flyes? Bara för den tar mkt på baksida axlar eller?

Lång hävarm.

JoeyP
2010-06-23, 08:14
Det skulle vara min gissning också. Svårt att se vilka stödmuskler som skulle kunna kopplas in i den övningen? *popcorn*

Har ändå för mig att teres major och latsen + trapsen hjälper till.

Lång hävarm.

Aa jo de sant nu när du säger det.