handdator

Visa fullständig version : kosttillskott, vad tycker ni?


benacii
2010-06-22, 23:13
ska köpa kosttillskott och såg att gymgossisten hade rea på det. det här såg ut som bra grejer. vad tycker ni. (vill öka i massa, samt att jg inte får i mig det protein kroppen behöver på en dag.)

j00j
2010-06-23, 00:28
Otillåten länk

dupper
2010-06-23, 01:13
Om du TVUNGET vill ha kosttillskott (nej, du behöver inte det på något vis) så rekommenderar jag kreatin och proteinpulver/EAA. Om du vill öka i massa handlar det annars om att äta mer. Välj då mer proteinrika livsmedel, kött, fisk, fågel, mjölkprodukter t.ex.

benacii
2010-06-23, 06:40
Om du TVUNGET vill ha kosttillskott (nej, du behöver inte det på något vis) så rekommenderar jag kreatin och proteinpulver/EAA. Om du vill öka i massa handlar det annars om att äta mer. Välj då mer proteinrika livsmedel, kött, fisk, fågel, mjölkprodukter t.ex.



märker att jag inte får i mig tillräckligt med proteiner. om jag inte verkligen sitter och trycke flera kilo kyckling,fisk och kvarg varje dag. där går varken ekonomin eller tiden ihop

Eddie Vedder
2010-06-23, 06:54
märker att jag inte får i mig tillräckligt med proteiner. om jag inte verkligen sitter och trycke flera kilo kyckling,fisk och kvarg varje dag. där går varken ekonomin eller tiden ihop

Det låter som du enbart tror att protein finns i kött och kvarg. Du skall räkna in ALLT protein, såväl ägg som potatis, kött och broccoli.

Finns ju obegränsat med trådar om proteintillskott, EAA/BCAA, kreatin etc. Bara att kolla runt och bilda dig en uppfattning.

benacii
2010-06-23, 22:22
Det låter som du enbart tror att protein finns i kött och kvarg. Du skall räkna in ALLT protein, såväl ägg som potatis, kött och broccoli.

Finns ju obegränsat med trådar om proteintillskott, EAA/BCAA, kreatin etc. Bara att kolla runt och bilda dig en uppfattning.

nej nej. gick med i den här "matdagboken" för att lättare ha koll på ungefärligt kcal intag. där står oxå protein,fett och kolhydrats mängden man får i sig på en dag. Idag har jag dock lyckt trycka i mig ungefär 200gram protein:thumbup:

karlingen
2010-06-24, 16:14
märker att jag inte får i mig tillräckligt med proteiner. om jag inte verkligen sitter och trycke flera kilo kyckling,fisk och kvarg varje dag. där går varken ekonomin eller tiden ihop

Jasså? 1 kg kycklingfilé = ~230 g protein.
Tror knappast att det behövs så mkt kyckling. 500g räcker gott o väl om man kompletterar det med något annat under dagen :)