handdator

Visa fullständig version : Mitt kostschema bulk


1684_
2010-06-22, 19:01
Vad tycks om detta kostschema till bulk? 170cm lång, ca 59kg ( målet e 70kg ), tjej, 19år, tränar 4ggr/ veckan tungt ( mycket basövningar, föredetta styrke och tyngdlyftare ) *cupid*

F: 1 skål naturell yoghurt, 3-4dl. flingor, 1 äpple, blåbär, kanel och ca 100g kvarg.

Mellanmål: 1 grov trehörning ( smörgås ) med; 1 ägg, skinka, messmör.
Och kall chili corn carne/köttfärssås.
1glas sockerfri juice

Lunch: 1 stor portion hemmagjord svensk husmanskost och sallad & ev avokado!!

"Mellanmål 1½ timme före träning:" 2 små smörgåsar med proteinrikt pålägg, skinka, keso, ägg mm.

EEA före och efter träning.

Middag: Vanlig mat med sallad och extra protein.

Kvällis ( eventuellt ): Kvarg med sojabönor, keso, torkadfrukt...

Kanske ska ta bort mackan före träningen? eller ta bort kvällsmålet? :confused:

Commando1980
2010-06-23, 00:52
Vad tycks om detta kostschema till bulk? 170cm lång, ca 59kg ( målet e 70kg ), tjej, 19år, tränar 4ggr/ veckan tungt ( mycket basövningar, föredetta styrke och tyngdlyftare ) *cupid*

F: 1 skål naturell yoghurt, 3-4dl. flingor, 1 äpple, blåbär, kanel och ca 100g kvarg.

Mellanmål: 1 grov trehörning ( smörgås ) med; 1 ägg, skinka, messmör.
Och kall chili corn carne/köttfärssås.
1glas sockerfri juice

Lunch: 1 stor portion hemmagjord svensk husmanskost och sallad & ev avokado!!

"Mellanmål 1½ timme före träning:" 2 små smörgåsar med proteinrikt pålägg, skinka, keso, ägg mm.

EEA före och efter träning.

Middag: Vanlig mat med sallad och extra protein.

Kvällis ( eventuellt ): Kvarg med sojabönor, keso, torkadfrukt...

Kanske ska ta bort mackan före träningen? eller ta bort kvällsmålet? :confused:

det handlar helt enkelt om att få i sig tillräckligt med mat (inkl protein) samt sköta kosten kring träningspassen. svårare än så behöver det inte vara. hur många ggr du äter per dag och exakt vad du äter är upp till dig.

1684_
2010-06-23, 04:20
ja men, jag frågar ju om kosten tex runt träningen e bra osv :S jaja orkar inte, som vanligt när man postar HÄR på kolo får man knepiga svar eller inga alls.

Eddie Vedder
2010-06-23, 06:47
ja men, jag frågar ju om kosten tex runt träningen e bra osv :S jaja orkar inte, som vanligt när man postar HÄR på kolo får man knepiga svar eller inga alls.

Och som vanligt när någon ger ett svar som du på något vis inte är helt nöjd med surar du till och överreagerar som en treåring. Just av den anledningen har jag inte orkat kommentera kosten, du gnäller ju bara oavsett om man försöker hjälpa till.

1684_
2010-06-23, 07:37
Och som vanligt när någon ger ett svar som du på något vis inte är helt nöjd med surar du till och överreagerar som en treåring. Just av den anledningen har jag inte orkat kommentera kosten, du gnäller ju bara oavsett om man försöker hjälpa till.

ja iofs så e det ju ett väääldigt bra tag sen jag postade senast.
So try me?

Jag skriver just nu för att verkligen få TIPS! Jag e inte ätstörd längre vilket jag har sagt förr och är en stor jävla befrielse! Jag tänker bli seriös, för träning å allt går så himla bra, jag vill inte sabba detta!
Ibland e de så att jag kommer på något, följer det och efter kanske 1år så gav de inget ändå, tänker man: jaha, hur hade man kunde sett ut/varit om man tog hjälp ifrån ANDRA??

De e just de jag vill, ha tips.

Men jag tror mitt kostschema blir bra. Nyss ätit min trehörningsmacka som mellanmål, senare till lunch blir de lax & potatis mm. Jag får väl helt enkelt nöja med: När kroppen vill ha.

Baboom
2010-06-23, 07:44
Ditt schema är ju rätt intentsägande?

Men visst, varför skulle man inte kunna ta två macker inan passet. Det lär hur som helst inte vara avgörande i slutändan.

Alfred Nobel
2010-06-23, 07:45
Jag tänker bli seriös, för träning å allt går så himla bra, jag vill inte sabba detta!

Varför ändra på ett vinnande koncept? Du är bara ute efter bekräftelse...

vicarious
2010-06-23, 09:22
Det ser bra ut.

Som sagt, det är den totala energimängden och proteinmängden samt träningen som i slutändan är avgörande, inte om du äter 6 eller 2 måltider om dagen, kvällsmål eller mellanmål, eller specifikt vad du äter för den delen.

Räkna på allt, se om det ser någorlunda bra ut och kör på :hbang:

1684_
2010-06-23, 10:40
okey tack.

Nja mackor före träning, tex två skivor med ägg på... Har hört att man INTE skulle äta kolhydrater före träning?:S Kanske gäller vid deff?

Så mycket man får höra så man blir lite förvirrad. Jaja, jag tycker de verkar bra iaf, kommer nog trivas med detta upplägg. Lunchen i magen nu och jag gillar det så jag kör på. Ligger högt på protein vill jag lova med.

Eddie Vedder
2010-06-23, 10:42
Har hört att man INTE skulle äta kolhydrater före träning?:S Kanske gäller vid deff?


Så är det inte. Varken vid deff, bulk eller viktbalans finns det något som per automatik är fel med det. Inte rätt heller.

Alfred Nobel
2010-06-23, 11:09
okey tack.

Nja mackor före träning, tex två skivor med ägg på... Har hört att man INTE skulle äta kolhydrater före träning?:S Kanske gäller vid deff?

Så mycket man får höra så man blir lite förvirrad. Jaja, jag tycker de verkar bra iaf, kommer nog trivas med detta upplägg. Lunchen i magen nu och jag gillar det så jag kör på. Ligger högt på protein vill jag lova med.

Så ska det låta. Du tror på dig själv och det är viktig. Ge gärna och träna tung på gymmet och fokusera inte för mycket kring kosten, för den vet jag att du hanterar. Ät så du inte behöver gå runt hungrig och med ett relativt högt proteintag så kommer resultaten att visa sig i framtiden. Du har redan nu gjort stora framsteg, har för mig att du ökat 10kg kroppsvikt?

mela
2010-06-23, 11:18
Jag e inte ätstörd längre vilket jag har sagt förr och är en stor jävla befrielse!

Det gick fort, var inte alls längesen du postade om att du var det.

Jag tycker att du borde ta det lugnt med viktuppgången om du vill undvika återfall, de kommer, tro mig, jag vet.

Men om du verkligen vill öka i vikt, så ät husmanskost, som du skrivit. Du vet säkert hur kostcirkeln ser ut? Följ den.

1684_
2010-06-23, 13:25
Så ska det låta. Du tror på dig själv och det är viktig. Ge gärna och träna tung på gymmet och fokusera inte för mycket kring kosten, för den vet jag att du hanterar. Ät så du inte behöver gå runt hungrig och med ett relativt högt proteintag så kommer resultaten att visa sig i framtiden. Du har redan nu gjort stora framsteg, har för mig att du ökat 10kg kroppsvikt?

Tack sjöö.
Det stämmer, 10kg. och jag älskar min nya kropp! Vill upp 10kg till, VET att den kommer bli kanon fin då. Jag har ökat grymt mkt å börjar få komplimanger typ "vilka bicepos du har fått sara". De einget skryt, men så e det.
har en massa före och efter bilder som jag skulle vilja dela med er men dom går inte att posta här? *screwy*
Iaf, så har du fullkomligt rätt, precis som min mamma sa: Fokusera INTE på maten, ät när du e hungrig osv...
Det ska jag banne mig göra, nya utmaningen. De eju inte så att jag har ångest med mera längre så *cupid* då e de väl bara å njuta av livet, träna hårt när man ska, äta när man e hungrig och bra men unna sig emellanåt och sova gott om natten :hbang:

1684_
2010-06-23, 13:27
Det gick fort, var inte alls längesen du postade om att du var det.

Jag tycker att du borde ta det lugnt med viktuppgången om du vill undvika återfall, de kommer, tro mig, jag vet.

Men om du verkligen vill öka i vikt, så ät husmanskost, som du skrivit. Du vet säkert hur kostcirkeln ser ut? Följ den.

Tydligen ;)

Sist jag gick upp gick jag upp 20kg på knappt 8-9månader, 45-65kg, jag var nöjd med den tyngdlyftarkropp jag hade då och de e den jag vill ha tillbaka!
Andledningen till att jag gick ner igen e inget återfall på det sättet, det var strul med tränare och tävlingar med viktklasser och då vaknade ätstörningen till liv igen. Tack iaf.

Commando1980
2010-06-23, 13:58
ja men, jag frågar ju om kosten tex runt träningen e bra osv :S jaja orkar inte, som vanligt när man postar HÄR på kolo får man knepiga svar eller inga alls.

va? jag tror ingen är speciellt intresserad av vad du exakt äter under en dag. det handlar som sagt om att få i sig tillräckligt med kalorier (inkl protein) samt sköta kosten kring träningpasset.

att sköta kosten kring träningpassen innebär att du före och efter får i dig protein och kolhydrater. sen krävs det alltid eget experimenterade (avseende vad, hur mycket och när du äter) eftersom vissa människor blir illamående om de äter för tätt inpå ett pass medan andra presterar bättre om de just innan passet får i sig något osv osv.

sen kommer inte det att vara avgörande om du får i dig EAA och malto 39 sekunder efter avslutat pass eller om du som första måltid post-workout äter en större lagad måltid 33 min efter avslutat pass så länge som du får i dig protein och kolhydrater och ser till att äta tillräckligt mycket totalt sett under dagen.

Anton Fräs
2010-06-23, 15:11
va? jag tror ingen är speciellt intresserad av vad du exakt äter under en dag. det handlar som sagt om att få i sig tillräckligt med kalorier (inkl protein) samt sköta kosten kring träningpasset.

att sköta kosten kring träningpassen innebär att du före och efter får i dig protein och kolhydrater. sen krävs det alltid eget experimenterade (avseende vad, hur mycket och när du äter) eftersom vissa människor blir illamående om de äter för tätt inpå ett pass medan andra presterar bättre om de just innan passet får i sig något osv osv.

sen kommer inte det att vara avgörande om du får i dig EAA och malto 39 sekunder efter avslutat pass eller om du som första måltid post-workout äter en större lagad måltid 33 min efter avslutat pass så länge som du får i dig protein och kolhydrater och ser till att äta tillräckligt mycket totalt sett under dagen.

What he said. Överkomplicera inte saker & ting. Det är inte nödvändigt för någon att göra det och speciellt inte med din bakgrund. Ät vanlig mat med lite extra protein och ät efter träning, kanske en proteinshake om du känner att du vill använda tillskott. Mer än så är bara överkurs.

1684_
2010-06-23, 17:19
Tack för alla svar, nu släpper vi detta :) Känns som jag har "koll" nu. Bara leva livet nu dvs.